OT foråret er kommet
Fra : Joakim

Dato : 18-03-09 16:47

Årets første anemone er sprunget ud.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-21133290.html

Hvor har jeg dog set frem til denne smukke forårsdag.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-03-09 18:49

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Årets første anemone er sprunget ud.
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-21133290.html
>
> Hvor har jeg dog set frem til denne smukke forårsdag.

Enig. Det var ganske vidunderligt derude i Virkeligheden[tm] i dag, og stuen
hér dufter overalt af udsprungne citrusblomster. Solsorten synger lystigt om
morgenen, så nu mangler vi bare lidt lysegrønt på træerne og grønt lys til
at spille fodbold på ægte græs - så er den hjemme.

Må foråret vare lææææænge.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kert Rats

Dato : 18-03-09 18:58

> [...]
> lystigt om morgenen, så nu mangler vi bare lidt lysegrønt på træerne og
> grønt lys til at spille fodbold på ægte græs - så er den hjemme.

Det bliver nattefrost i morgen nat, og snestorm i midten af april har vi
haft før, så glæd jer ikke for tidligt - selv om det er frydefuldt at se
vintergækker, erantis og små tulipaner pible op af jorden.

Venligste forårshilsner fra

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-09 19:05

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i meddelelsen

> Det bliver nattefrost i morgen nat, og snestorm i midten af april har vi
> haft før, så glæd jer ikke for tidligt

Arj ... nu lyder du jo lissom de såkaldte "experter" som jorder enhver form
for positivt nyt omkring finanskrisen ... lad os bare nyde det er forår og
dermed den dejligste årstid på hele året. Frem med fiskestængerne,
motorcyklerne og kameraerne og hvad der ellers kan få smilet frem hos folk

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kert Rats

Dato : 19-03-09 16:57

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:r-6dnZsDfv5fqlzUnZ2dnUVZ_gWWnZ2d@giganews.com...
> [...]
> forår og dermed den dejligste årstid på hele året. Frem med
> fiskestængerne, motorcyklerne og kameraerne og hvad der ellers kan få

OK, jeg kan godt se, at jeg måske kunne virke lidt negativ. Blot synes jeg,
at det rigtige forår ikke helt har indfundet sig endnu - med temperaturer
over 10 grader og med grønnet græs, blomstrende (tidlige) tulipaner og
påskeliljer.

I dag har jeg siddet i en lækrog og nydt solen varme stråler, så jo: Lidt
forår er der i luften.

Venligst

Kert Rats

Fra : Per Rønne

Dato : 18-03-09 19:10

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Årets første anemone er sprunget ud.
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-21133290.html
>
> Hvor har jeg dog set frem til denne smukke forårsdag.

Ja, man ser minsandten de første med bare ben - dét er altså for koldt
til mig ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-03-09 19:11

> Ja, man ser minsandten de første med bare ben - dét er altså for koldt
> til mig ...

Pjat med dig. Der er da ikke noget, der varmer én mere, end at se et par
ungknægtebareben i forårssolen

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-09 19:33

> Pjat med dig. Der er da ikke noget, der varmer én mere, end at se et par
> ungknægtebareben i forårssolen

Årh hva' - det sku' da lige være et par ungpigebareben... men nu er jeg
jo heldigvis ikke en gammel gris, not!

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-03-09 19:40

"Firstname Lastname" <None> skrev i en meddelelse

> Årh hva' - det sku' da lige være et par ungpigebareben... men nu
> er jeg jo heldigvis ikke en gammel gris, not!

Dobbelt-negationer kan være noget farligt noget - not?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-09 19:45

> "Firstname Lastname" <None> skrev i en meddelelse

> Dobbelt-negationer kan være noget farligt noget - not?

Nej, han mener ikke, han ikke er en gammel gris.

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-09 08:53

Det er jo nemlig lige det - men hellere være en gammel gris end aldrig få
noget!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-03-09 09:43

> Det er jo nemlig lige det - men hellere være en gammel gris end aldrig
> få noget!

Jeg er ikke en gammel gris. Kan bare godt li', når efterskolerne gir
gymnastikopvisning. :)

Fra : tony

Dato : 19-03-09 00:53

> Pjat med dig. Der er da ikke noget, der varmer én mere, end at se et par
> ungknægtebareben i forårssolen

Nååh, så forstår jeg bedre, at du elsker at rende rundt i fodboldstøj.
Du lyder godt nok helt forårskåd,...og især med den smiley du leverer....den
siger mere end ord.

Tony

Fra : Vidal

Dato : 20-03-09 15:54

Jens Bruun skrev:

En smiley fra Jens Bruun, nu kører toget.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Joakim

Dato : 19-03-09 07:54

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Ja, man ser minsandten de første med bare ben - dét er altså for koldt
> til mig ...

Kampfer, Per. Kampfer...

Fra : Per Rønne

Dato : 19-03-09 10:53

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Kampfer, Per. Kampfer...

Øeh, er du gået over i det tyske?

Min Große Duden:

Kamp|fer, (Fachspr.:) Campher, der; -s [mhd. kampfer < mlat. camphore <
arab. kafur= Kampferbaum < aind. karpura]: weiße, durchscheinende,
harzartige Masse mit durchdringendem Geruch, die bes. in der Medizin u.
der chemischen Industrie verwendet wird.

© 2000 Dudenverlag

Svarer til dansk 'kamfer' ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 19-03-09 15:42

> [...]
> harzartige Masse mit durchdringendem Geruch, die bes. in der Medizin u.
> der chemischen Industrie verwendet wird.

Nåh, for dælen da. Det skulle være stavet uden p naturligvis.

Fra : HAWK

Dato : 18-03-09 22:00

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Årets første anemone er sprunget ud.
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-21133290.html
>
> Hvor har jeg dog set frem til denne smukke forårsdag.

ja sidder også her og roser mig selv for min timing.

Har nemlig bestilt kran til at sætte båden i vandet i morgen kl 15. SÅ skal
vejret nydes for fuld udblæsning. Måske en tur omkring livø for at kigge på
sæler inden man slår et smut op omkring Nissum bredning.

Fra : Joakim

Dato : 19-03-09 07:54

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i meddelelsen

> [...]
> skal vejret nydes for fuld udblæsning. Måske en tur omkring livø for at
> kigge på sæler inden man slår et smut op omkring Nissum bredning.

Lyder fantastisk. Husk ekstra sokker. Det er koldt derude på vandet.

Fra : HAWK

Dato : 19-03-09 08:52

> "HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i meddelelsen

> Lyder fantastisk. Husk ekstra sokker. Det er koldt derude på vandet.

der er varme i Båden. så vi skal bare holde os under dæk

Fra : Per Rønne

Dato : 19-03-09 10:53

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> "HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i meddelelsen

> Lyder fantastisk. Husk ekstra sokker. Det er koldt derude på vandet.

Sokker? Vel snarere tykke, helt lange uldstrømper!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk