Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
info søges om film: kodak professional, T4~
Fra : CAWH

Dato : 30-07-01 18:18

Hvad kan denne film bruges til ? Der står på pakken at det er for
sort/hvid billeder.... Men jeg tror ikke det er en normal s/h film !!! Så
derfor søger jeg lidt info om hvad den kan anvendes til ? - er der noget
specielt man skal vide inden man sætter den i ens kamera ? eller fremkalder
den ?

Er det en film som kan bruges i et almindeligt billigt 300,- kr's kamera fra
bilka uden nogen form for indstillingsmuligheder - eller skal den i et
pentax mz10 f.eks. ?

Mvh. Casper

Fra : Kim Østrup

Dato : 30-07-01 19:20

CAWH <xxxx7211@hotmail.com> skrev i en
> [...]

noget
> specielt man skal vide inden man sætter den i ens kamera ? eller

Hej Casper

T400 CN er en s/h film, som fremkaldes efter C41 processen (samme som
man bruge til alm. farvebilleder). Du kan dermed fremkalde din film på
et 1-times til samme pris som du plejer at betale for farve.

> Er det en film som kan bruges i et almindeligt billigt 300,- kr's
kamera fra
> bilka uden nogen form for indstillingsmuligheder - eller skal den i et
> pentax mz10 f.eks. ?

Den er udemærket at putte i stort set alle former for 35mm-kamera -
filmen er jo hurtig (iso400 giver hutige lukkertider) og i sig selv
skarp - og den kan så kompensere for et dårligt objektiv. Filmen koster
lidt mere end en alm. farvefilm (ca. 55 kr.)

Mvh

Kim