Lovlig hash på vej til København?
Fra : Bent Laursen

Dato : 12-03-09 22:13

http://www.berlingske.dk/article/20090312/koebenhavn/90312172/

Nu skal bandekrigen bruges at legalisere Cannabis, når man i stedet kunne
forhøje bøder og fængselsdomme med stor gavn for samfundet til følge.

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-03-09 22:18

Bent Laursen skrev:
> http://www.berlingske.dk/article/20090312/koebenhavn/90312172/
>
> Nu skal bandekrigen bruges at legalisere Cannabis, når man i stedet kunne
> forhøje bøder og fængselsdomme med stor gavn for samfundet til følge.

Det er sandelig på at tide at legalisere, så de kriminelle bander
ikke kan financiere deres lyssky aktiviteter ved salg af hash.
Store bøder og lange fængselsdomme har vi jo set ikke har nogen
videre effekt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-03-09 22:28

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sandelig på at tide at legalisere, så de kriminelle bander
> ikke kan financiere deres lyssky aktiviteter ved salg af hash.

Så vi skal også legalisere heroin og kokain?

> Store bøder og lange fængselsdomme har vi jo set ikke har nogen
> videre effekt.

Lange fængselsdomme har en særdeles mærkbar effekt. Jeg vil ikke forsøge at
forklare dig, hvordan denne effekt fungerer. Det ville være som at smide
perler for svin.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-03-09 22:36

Jens Bruun skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så vi skal også legalisere heroin og kokain?

Nej.

> Lange fængselsdomme har en særdeles mærkbar effekt.

Hvordan måler du det? Har der været en nedgang i handlen med hash?
Er der mindre hash relateret kriminalitet i dag end for 10 år siden?

> Jeg vil ikke forsøge at
> forklare dig, hvordan denne effekt fungerer. Det ville være som at smide
> perler for svin.

Du kan ikke, for denne påståede effekt eksisterer ikke.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-03-09 22:40

> Nej.

Hvorfor dog ikke? De kriminelle bander finansierer rigtigt mange af deres
lyssky aktiviteter ved salg af heroin og kokain.

Skal vi vædde?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-03-09 22:47

Jens Bruun skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor dog ikke? De kriminelle bander finansierer rigtigt mange af deres
> lyssky aktiviteter ved salg af heroin og kokain.

Heroin og kokain er farlige stoffer, der har meget dramatisk
virkning på misbrugerene, det har hash ikke.

> Skal vi vædde?

Nej, men det kunne være interessant om du kunne
sandsynliggøre nogen effekt...

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 22:57

On Thu, 12 Mar 2009 22:47:05 +0100, Bertel Brander wrote:

> Heroin og kokain er farlige stoffer, der har meget dramatisk
> virkning på misbrugerene, det har hash ikke.

Jo. Hash får flere gange om året "brugere" til at blive psykisk syge
(skitzofrene).

> Nej, men det kunne være interessant om du kunne
> sandsynliggøre nogen effekt...

De kan da ikke sælge narko (hash) når de sidder i spjældet.

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-03-09 23:05

Steen A.Thomsen skrev:

> Jo. Hash får flere gange om året "brugere" til at blive psykisk syge
> (skitzofrene).

Hvor mange alkoholikere findes der i Danmark? Hvor mange
dør årligt af druk i Danmark? Betyder det at vi skal flytte
salget af alkohol til kriminelle bander?

> De kan da ikke sælge narko (hash) når de sidder i spjældet.

Der er nok der gerne vil tage riskoen for en periode i skyggen,
pengene er store. Jeg så forleden at man mente at fortjensten
ved salg af hash i Danmark er anslået til at være 1 milliard.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 23:15

On Thu, 12 Mar 2009 23:04:42 +0100, Bertel Brander wrote:

> Hvor mange alkoholikere findes der i Danmark? Hvor mange
> dør årligt af druk i Danmark? Betyder det at vi skal flytte
> salget af alkohol til kriminelle bander?

Hvorfor kommer denne tåbe-argumentation, hver eneste gang man påpeger
hash's farlighed.?

Det er sgu da ikke et argument for lovliggørelse, at der også findes andre
fralige stoffer.

> Der er nok der gerne vil tage riskoen for en periode i skyggen,
> pengene er store.

Det ændrer da ikke på at de ikke kan sælge narko, når de sidder i spjældet.

>Jeg så forleden at man mente at fortjensten
> ved salg af hash i Danmark er anslået til at være 1 milliard.

Og.?

Sæt dog straffen for harkohandel (hash-handel) til min. 1 år første gang,
og fordoble straffen for hver gentagelse. Efter 5 - 6 gange er de væk fra
gaden for altid.

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-03-09 23:36

Steen A.Thomsen skrev:

> Hvorfor kommer denne tåbe-argumentation, hver eneste gang man påpeger
> hash's farlighed.?
>
> Det er sgu da ikke et argument for lovliggørelse, at der også findes andre
> fralige stoffer.

Hvorfor skal det ene, stort set, ufarlige stof, hash, distribueres
af kriminelle bander, mens det andet, stort set, ufarlige stof,
alkohol, kan distribueres af normale butikker?

> [...]
> og fordoble straffen for hver gentagelse. Efter 5 - 6 gange er de væk fra

Nu har man i ufatteligt mange år forsøgt at fjerne det, i
al almindelighed, helt ufarlige stof, hash, ved større
og større bøder og længere og længere fængselsstrafe,
uden nogen form for effekt. Og politiet spilder ufattelige
ressourcer på at jagte folk der går rundt med 2 gram
hash. Var det ikke på tide at forsøge at gøre noget andet?
Så kunne politiet tage sig af de reele problemer og vi
slap for at kriminelle bander skyder til højre og venstre
for at kæmpe om hash markedet.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 23:45

On Thu, 12 Mar 2009 23:36:19 +0100, Bertel Brander wrote:

> Hvorfor skal det ene, stort set, ufarlige stof, hash, distribueres
> af kriminelle bander, mens det andet, stort set, ufarlige stof,
> alkohol, kan distribueres af normale butikker?

Suk. Mere tåbe-argumentation.

> Nu har man i ufatteligt mange år forsøgt at fjerne det, i
> al almindelighed, helt ufarlige stof, hash,

Hvorfor bliver du ved med at kalde hash for ufarligt, når det ikke passer.?

>ved større
> og større bøder og længere og længere fængselsstrafe,
> uden nogen form for effekt.

Selvfølgelig har det en effekt. De kan jo ikke sælge narko, når de sidder i
spjældet. (Gentaget for 3. gang).

>Og politiet spilder ufattelige
> ressourcer på at jagte folk der går rundt med 2 gram
> hash.

Hvad vrøvler du om.? De skal da ikke bruge flere ressourcer, end de gør i
dag. Forskellen er bare, at det varer meget længere tid, før de
narkohandlere de fanger, kommer ud på gaden igen.

>Var det ikke på tide at forsøge at gøre noget andet?
> Så kunne politiet tage sig af de reele problemer og vi
> slap for at kriminelle bander skyder til højre og venstre
> for at kæmpe om hash markedet.

Er det ikke det man er ved at gøre (svjv. min. 1 år i spjældet for at være
i besiddelse at et ulovligt skydevåben).

Din tåbe-argumentation svarer jo til at gøre indbrudstyveri lovligt, fordi
det er for dyrt at bruge politiressourcer på at opklare det alligevel.

Fra : Bertel Brander

Dato : 13-03-09 00:00

Steen A.Thomsen skrev:

> Suk. Mere tåbe-argumentation.

Thomsen havde som sædvanligt ikke rigtigt nogen argumenter...

> Hvorfor bliver du ved med at kalde hash for ufarligt, når det ikke passer.?

Hash er stort set ufarligt. Der er naturligvis et vist misbrug,
og enkelte kan ikke styre brugen, men for langt de fleste
er hash ufarligt.

> Selvfølgelig har det en effekt. De kan jo ikke sælge narko, når de sidder i
> spjældet. (Gentaget for 3. gang).

Ja, det har jeg læst, men som sagt er der nok andre
der vil sælge hash, og historien har vist at lange
fængselstraffe ikke har nogen effekt.

> Hvad vrøvler du om.? De skal da ikke bruge flere ressourcer, end de gør i
> dag. Forskellen er bare, at det varer meget længere tid, før de
> narkohandlere de fanger, kommer ud på gaden igen.

Politiet spilder ressourcer på at jagte folk der
går rundt med meget små mængder hash, i stedet
for at tage sig af de reele problemer. Og hash
handlere er der flere af, end politiet kan nå at
fange. Med det resultat at politiet spilder deres
tid, uden at det har nogen effekt.

> Er det ikke det man er ved at gøre (svjv. min. 1 år i spjældet for at være
> i besiddelse at et ulovligt skydevåben).

Jeg synes at det er fint med 1 år i spjældet for at
bære våben. Men hjælper det ret meget på skyderierne
på Nørrebro? Jeg tvivler.

> Din tåbe-argumentation svarer jo til at gøre indbrudstyveri lovligt, fordi
> det er for dyrt at bruge politiressourcer på at opklare det alligevel.

Nej, vi (samfundet) kan naturligvis ikke tolerere indbrud,
derfor må vi forhindre indbrud. Men brug hash har (stort set)
kun indvirkning på dem der ryger det, og så kan jeg ikke rigtigt
se hvorfor vi skal spilde ressourcer på et mislykket forsøg
på at forhindre det.

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 00:06

On Thu, 12 Mar 2009 23:59:49 +0100, Bertel Brander wrote:

> Hash er stort set ufarligt. Der er naturligvis et vist misbrug,
> og enkelte kan ikke styre brugen, men for langt de fleste
> er hash ufarligt.

Suk. Din faktaresistens er af Wilstrup'ske dimensioner.

> Ja, det har jeg læst, men som sagt er der nok andre
> der vil sælge hash, og historien har vist at lange
> fængselstraffe ikke har nogen effekt.

Så ryger de også bare i spjældet.

> [...]
> går rundt med meget små mængder hash, i stedet
> for at tage sig af de reele problemer. Og hash
> handlere er der flere af, end politiet kan nå at

Det er sgu da fordi de bliver sat fri igen, før politimandens vagt er omme.

>Med det resultat at politiet spilder deres
> tid, uden at det har nogen effekt.

Det er IKKE politiets skyld, men lovgivningens.

> Jeg synes at det er fint med 1 år i spjældet for at
> bære våben. Men hjælper det ret meget på skyderierne
> på Nørrebro? Jeg tvivler.

Mener du at man bare skal give op, hvis opgaven ser for svær ud.?

> [...]
> kun indvirkning på dem der ryger det, og så kan jeg ikke rigtigt
> se hvorfor vi skal spilde ressourcer på et mislykket forsøg

Hvis mængden af ressourser er en målestok, hvorfor så ikke afskaffe alle
love og indføre anarki.?

Det vil da være det billigste. NOT.

Fra : Bertel Brander

Dato : 13-03-09 00:14

Steen A.Thomsen skrev:

> Mener du at man bare skal give op, hvis opgaven ser for svær ud.?

Nej, vi skal selvfølgelig gøre noget ved de reele
problemer. At folk ryger hash er ikke et problem,
at kriminelle bander financierer deres bandekrig
ved hash handel er et reelt problem, som vi må
gøre noget ved.

> Hvis mængden af ressourser er en målestok, hvorfor så ikke afskaffe alle
> love og indføre anarki.?

Måske kunne Thomsen gøre sig den ulejlighed at læse det
indlæg han foregiver at svare på?

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-03-09 00:15

> Nej, vi skal selvfølgelig gøre noget ved de reele
> problemer. At folk indtager heroin er ikke et problem,
> at kriminelle bander financierer deres bandekrig
> ved heroin handel er et reelt problem, som vi må
> gøre noget ved.

Exactly.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-03-09 01:28

> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Exactly.

Så skriver han nok nu, at det er noget heeelt andet med heroin, og sådan
bliver det slet ikke pga 117 dårlige undskyldninger.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Bertel Brander

Dato : 13-03-09 01:42

N_B_DK skrev:
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message

> Så skriver han nok nu, at det er noget heeelt andet med heroin, og sådan
> bliver det slet ikke pga 117 dårlige undskyldninger.

Jeg gider sådan set ikke kommentere på Bruuns dårlige
forvanskninger og N_B_DKs formodninger om hvad jeg måtte
skrive. Havde N_B_DK nogen argumenter i sagen har
han haft utallige chancer for at fremkomme med dem.
Men N_B_DK nøjes som sædvanligt med nonsens, løgne
og udenomssnak.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-03-09 02:01

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Men jeg nøjes som sædvanligt med nonsens, løgne
> og udenomssnak.

Korrekt. (når du nu ikke selv kan holde dig til sandheden, må vi hjælpe
dig)

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 06:51

On Fri, 13 Mar 2009 01:41:30 +0100, Bertel Brander wrote:

> Men N_B_DK nøjes som sædvanligt med nonsens, løgne
> og udenomssnak.

Det er din evige mantra, når du ikke har nogen argumenter: Påstå at din
"modstander" er fyldt med løgn og snakker udenom, i ren Wilstrup stil.

Fra : P.N

Dato : 13-03-09 15:15

> [...]
> han haft utallige chancer for at fremkomme med dem.
> Men N_B_DK nøjes som sædvanligt med nonsens, løgne

Jamen der er vel en grund til at idioten kaldes for "No_Brain_dk"

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 15:30

On Fri, 13 Mar 2009 15:15:06 +0100, P.N wrote:

> Jamen der er vel en grund til at idioten kaldes for "No_Brain_dk"

Måske af samme grund som at du bliver kaldt Perker Nazisten.?

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 06:49

On Fri, 13 Mar 2009 00:14:02 +0100, Bertel Brander wrote:

> Nej, vi skal selvfølgelig gøre noget ved de reele
> problemer.

Altså ikke gøre noget ved det forholdsvis scære.

>At folk ryger hash er ikke et problem,

Bortset fra at hash-rygerne bliver for dumme til at tænke, samt at nogen af
dem bliver psykisk syge.

> at kriminelle bander financierer deres bandekrig
> ved hash handel er et reelt problem, som vi må
> gøre noget ved.

Ved at smide dem i spjældet i LANG tid.

> Måske kunne Thomsen gøre sig den ulejlighed at læse det
> indlæg han foregiver at svare på?

Det har jeg skam gjort, men du du bliver jo ved med at påstå at hash er
ufarligt, selvom det er modbevist masser af gange.

Men du er vel bare som alle andre narkomaner, der selv er overbevist om at
det slet ikke er farligt.

Når man "udefra" ser objektivt på hash, er det jo meget tydeligt at det er
meget skadeligt.

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-03-09 00:23

Steen A.Thomsen skrev:

> Det har jeg skam gjort, men du du bliver jo ved med at påstå at hash er
> ufarligt, selvom det er modbevist masser af gange.

Jeg har aldrig påstået at det er problemfrit for alle
at ryge hash. Nogle få oplever bivirkninger og nogen
kan ikke styre det.
Min indvending går stadig på at det er tåbeligt at lade
kriminelle bander tjene millioner på handlen med hash,
specielt når vi ved hvad kampen om hash markedet medfører.
Og det er meningsløst at politiet spilder ressourcer på
at forsøge at lukke et marked det altid vil være der.
Også fordi der ikke er nogen grund til at tro at der
vil være væsentligt større forbrug eller flere problemer
for og med brugerne, når hash-handlen bliver legaliseret.

> Men du er vel bare som alle andre narkomaner, der selv er overbevist om at
> det slet ikke er farligt.

Ny lyver Thomsen igen.

> Når man "udefra" ser objektivt på hash, er det jo meget tydeligt at det er
> meget skadeligt.

Jeg gentager lige: Jeg har aldrig røget hash eller brugt nogen
form for narkotika. Men den slags fakta er Thomsen som sædvanligt
fuldstændig ligeglad med.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 00:33

On Sat, 14 Mar 2009 00:23:27 +0100, Bertel Brander wrote:

> Jeg har aldrig påstået at det er problemfrit for alle
> at ryge hash. Nogle få oplever bivirkninger og nogen
> kan ikke styre det.

Men du benægter at folk kan kortslutte den øverste etage, ved første joint.

> Min indvending går stadig på at det er tåbeligt at lade
> kriminelle bander tjene millioner på handlen med hash,
> specielt når vi ved hvad kampen om hash markedet medfører.

Hvis det ikke er hash, så er det bare noget andet. Banderne vil IKKE
forsvinde, hvis hash blev lovligt.

> Og det er meningsløst at politiet spilder ressourcer på
> at forsøge at lukke et marked det altid vil være der.

Det samme kan man jo sige om kokain, heroin og extacy.

> Også fordi der ikke er nogen grund til at tro at der
> vil være væsentligt større forbrug eller flere problemer
> for og med brugerne, når hash-handlen bliver legaliseret.

Du vil altså lovliggøre et stof, der beviseligt gør folk skitsofrene.

> Ny lyver Thomsen igen.

Jeg har aldrig mødt en hash-narkoman, der ville indrømme at hash var
farligt. Til gengæld har jeg mødt nogle stykker, der er blevet psykisk syge
af deres hash-rygning.

> Jeg gentager lige: Jeg har aldrig røget hash eller brugt nogen
> form for narkotika.

Det aner jeg intet om. Jeg siger bare at det virker sådan.

>Men den slags fakta er Thomsen som sædvanligt
> fuldstændig ligeglad med.

Det er selvfølgelig ikke al dumhed, som skyldes hash-rygning.

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-03-09 01:14

Steen A.Thomsen skrev:

> Men du benægter at folk kan kortslutte den øverste etage, ved første joint.

Gør jeg?

> Hvis det ikke er hash, så er det bare noget andet. Banderne vil IKKE
> forsvinde, hvis hash blev lovligt.

Hvis ikke politiet skulle spilde deres ressourcer på
at jagte noget så uskyldigt som almindelige borgere
der køber lidt hash til weekendhyggen, kunne politiet
tage sig af de reele problemer. Og hash markedet er
langt det største marked, så banderne vil komme alvorligt
på skrump, når hash bliver legaliseret. Men Thomsen vil
tilsyneladende hellere arbejde for at de kriminelle bander
kan fortsætte med deres lukrative marked.

> Det samme kan man jo sige om kokain, heroin og extacy.

Nej, se ovenfor.

> Du vil altså lovliggøre et stof, der beviseligt gør folk skitsofrene.

Stoffet har den samme virkning, uanset om det er lovligt
eller ikke. Brugen af hash forsvinder ikke, blot fordi
det er ulovligt at købe det.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 02:05

On Sat, 14 Mar 2009 01:13:56 +0100, Bertel Brander wrote:

> Hvis ikke politiet skulle spilde deres ressourcer på
> at jagte noget så uskyldigt som almindelige borgere
> der køber lidt hash til weekendhyggen, kunne politiet
> tage sig af de reele problemer.

Og du mener altså ikke at et stof der gør folk psykisk syge, er et "reelt
problem".?

>Og hash markedet er
> langt det største marked, så banderne vil komme alvorligt
> på skrump, når hash bliver legaliseret.

Du er dog ufattelig naiv.

>Men Thomsen vil
> tilsyneladende hellere arbejde for at de kriminelle bander
> kan fortsætte med deres lukrative marked.

Så blev Morlille lige til en sten.

> Nej, se ovenfor.

Øhhh.??? Vil der ikke altid være et marked for de 3 stoffer (som banderne
bare vil sidde på i stedet for).?

> Stoffet har den samme virkning, uanset om det er lovligt
> eller ikke. Brugen af hash forsvinder ikke, blot fordi
> det er ulovligt at købe det.

Det er sgu da ikke et argument for at lovliggøre det.

Brugen af f.eks. våben/kokain/extacy/whatever forsvinder da heller ikke
fordi det er forbudt, vel.?

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-03-09 02:20

Steen A.Thomsen skrev:

> Og du mener altså ikke at et stof der gør folk psykisk syge, er et "reelt
> problem".?

Jeg mener at folk ryger hash, uanset om det er
lovligt at købe det eller ikke. Langt de fleste
brugere af hash har ingen problemer med hash. Folk
bliver (i nogle få tilfælde) syge af at ryge hash,
det ændres ikke ved at hash bliver legaliseret.

> Du er dog ufattelig naiv.

Thomsen har som sædvanligt ingen argumenter, og
forfalder igen til mudderkastning.

> Så blev Morlille lige til en sten.

Igen løb Thomsen tør...

> Øhhh.??? Vil der ikke altid være et marked for de 3 stoffer (som banderne
> bare vil sidde på i stedet for).?

Banderne sidder allerede på det marked, det vil
legaliseringen af hash ikke ændre på. Men politiet
vil få ressourcer til at gøre noget ved de alvorlige
problemer.

> Det er sgu da ikke et argument for at lovliggøre det.

Det betyder at vi lige så godt kan legalisere
hash, for der er ingen ulemper ved at gøre det,
kun fordele (well, de kriminelle bander vil nok
se det som en ulempe at deres indtægter forsvinder).

> Brugen af f.eks. våben/kokain/extacy/whatever forsvinder da heller ikke
> fordi det er forbudt, vel.?

Nej, men da vi ikke har uendelige ressourcer, var det
bedre at bruge dem på de reele problemer, i stedet
for at spilde ressourcer på ikke-problemer.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 14:16

On Sat, 14 Mar 2009 13:33:03 +0100, Bertel Brander wrote:

> Meget af forbruget af extacy er helt uproblematisk.

Er du virkelig SÅ naiv, at du mener det.?

> Nej, det kan man ikke sige om skydevåben. Skydevåben er
> beregnet til at skade andre, det er hash ikke.

Det er da irrelevant.

> Jeg vil hellere være lidt naiv, end hjernedød som Thomsen...

Suk. Når argumenterne forsvinder, kommer persontilsviningen frem.

> Hvis du havde nogen som helst grund til at formode at
> banderne ville fortsætte som nu, selv om de ikke havde
> hashmarkedet at slås om, kunne du skrive det og komme
> med dine argumenter.

Dem har jeg da kommet med.

>At kalde mig naiv er et tegn på
> at du ikke er i stand til at argumentere og mudderkastning.

At kalde nogen naiv, er sgu da IKKE mudderkastning.

> Hvis du mener at jeg har løget, kunne du så ikke skrive det?

Var det ikke det jeg skrev.? Du brugte jo samme "argumentation" så i det
kendte Holberg-stykke.

> Du vil jo netop lade de kriminelle bander om at distribuere
> hash, herunder at tjene på det.

Hvorfor lyver du IGEN.?

Som jeg tidligere har skrevet, så ønsker jeg de kriminelle bander smidt i
spjældet i LANG tid.

> Det har du skrevet 1000 gange, men du har ikke en eneste
> gang gjort noget som helst forsøg på at forklare hvorfor
> du tror det kunne hænge sådan sammen.

Som en anden skrev, så vil de bare flytte deres "forretninger" til andre
områder, som f.eks. handel med anden ulovlig narko, pengeafpresning,
røverier og dummebøder m.m.

> Jo, det er netop et argument for at legalisere handel med hash.

Hvis DET er argumentet, så må konsekvensen jo være, at ALT skal tillades.

> Igen strør Thomsen om sig med løsagtige påstande der
> har hold i virkeligheden og som han ikke kan underbygge.

Jeg HAR linket til dokumentation for påstandene.

> Nej, for du synes jo at de kriminelle bander skal have
> lov til at beholde deres handel så de kan bruge den til
> at financiere deres indbyrdes kampe.

Suk. At du gentager din løgn, bliver det IKKE sandt af.

> Nej.

Jo. Det er påvist af dem der VED noget om det.

> Jeg har skrevet at hash ikke er uproblematisk, men at
> gøre det ulovligt at handle med hash løser ingen
> problemer.

GØRE det ulovligt.? Det ER ulovligt.

> Det synes jeg du skal tale med brugrene om, jeg
> er ret sikker på at de fleste synes at det er
> vældig positivt.

Og spørg en herion-narkoman, lige efter han/hun har stukket sig i armen og
du vil få samme svar.

> En legalisering af hash er en ren win-win situation.

På INGEN måde, hvilket jar HAR forklaret/dokumenteret.

> Men jeg tror ikke vi kommer længere med denne "diskussion",
> Thomsen fortsætter med at stikke hovedet i busken og strø
> om sig med fordomme og løse påstande.

Jeg har givet dig masser af links til dokumentation, men du VIL IKKE blive
klogere.

>Thomsen tror at man
> løser problemet med hash blot ved at sige at det er ulovligt
> og lade politiet jagte brugerene.

Nu lyver du jo IGEN.

Jeg har aldrig påstået at hash-problemet vil forsvinde, selvom man
FASTHOLDER forbudet.

>Selv om de sidste mange år
> til fulde har vist at den taktik overhovedet ikke virker.

Suk. Nu blev Morlille til en sten IGEN.

Du er sgu lige så faktaresistent som Wilstrup, så det er håbløst at "banke"
noget fornuft ind i skallen på dig.

EOD

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-03-09 17:39

Steen A.Thomsen skrev:

> Er du virkelig SÅ naiv, at du mener det.?

Kald det at være naiv, det er sådan det er ude
i virkeligheden, måske du skulle prøve at se
lidt på hvad der faktisk sker ude i verden?

> Det er da irrelevant.

Nej, det er ikke irrelevant, men Thomsen havde igen
ingen argumenter.

> Suk. Når argumenterne forsvinder, kommer persontilsviningen frem.

Ja Thomsen, du startede med mudderkast for meget længe siden,
et tydeligt tegn på at du ikke har nogen argumenter.

> Dem har jeg da kommet med.

Nej.

> At kalde nogen naiv, er sgu da IKKE mudderkastning.

Nå. Er det udtryk for saglig argumentation?

> Var det ikke det jeg skrev.? Du brugte jo samme "argumentation" så i det
> kendte Holberg-stykke.

Nej.

> Hvorfor lyver du IGEN.?

Jeg lyver naturligvis ikke, du vil lade de kriminelle
bander fortsætte med at sælge hash.

> Som jeg tidligere har skrevet, så ønsker jeg de kriminelle bander smidt i
> spjældet i LANG tid.

Og som du godt ved, hjælper det ikke.

> Som en anden skrev, så vil de bare flytte deres "forretninger" til andre
> områder, som f.eks. handel med anden ulovlig narko, pengeafpresning,
> røverier og dummebøder m.m.

Der er jo ikke tale om at flytte nogen forretning, de
områder driver de jo allerede forretning på i dag.

> Hvis DET er argumentet, så må konsekvensen jo være, at ALT skal tillades.

Nej.

> Jeg HAR linket til dokumentation for påstandene.

Netop "påstande", intet andet.

> Suk. At du gentager din løgn, bliver det IKKE sandt af.

Hvori skulle jeg have løget?

> Jo. Det er påvist af dem der VED noget om det.

Nej.

> På INGEN måde, hvilket jar HAR forklaret/dokumenteret.

Dokumentation?

> [...]
> klogere.

> Nu lyver du jo IGEN.
>
> Jeg har aldrig påstået at hash-problemet vil forsvinde, selvom man

Thomsen synes naturligvis at alting skal fortsætte som
i dag, brugerne af hash skal være tvunget til at købe
hos kriminelle bander, de kriminelle bander skal have
lov til at have deres indbringende forretning i fred,
og politiet skal spilde ressourcer i et forsøg op at
lade som om de løser et problem...

> Suk. Nu blev Morlille til en sten IGEN.

Virker taktikken i dag?

> Du er sgu lige så faktaresistent som Wilstrup, så det er håbløst at "banke"
> noget fornuft ind i skallen på dig.
>
> EOD

Tak.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 18:46

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Og som du godt ved, hjælper det ikke.

> Der er jo ikke tale om at flytte nogen forretning, de
> områder driver de jo allerede forretning på i dag.

Nix- det er ikke kun påstande, men kendsgerninger. Hash virker som en
"dyne" rundt om hjernebark og CNS, og derved vanskeliggør det input der
er nødvendige for læringen.

> [...]
> lov til at have deres indbringende forretning i fred,
> og politiet skal spilde ressourcer i et forsøg op at

Der er ingen der tvinger folk til at købe hash, akkurat som man ikke
tvinger 14- årige til at drikke øl eller købe bil. Nogen gør det
alligevel, men hvis det blev givet helt frit, så ville vi se flere
ulykker som følge af disse ting end i dag hvor vi har et forbud.

> Virker taktikken i dag?

Bedre end hvis vi ikke havde en lov mod det.

AT Thomsen i det hele taget er en stor nar, ved jeg alt om. At han også
på sæt og vis er yderst faktaresistent og er hurtigt til at beskylde
andre for at lyve når han selv har løjet groft, er også en kendsgerning.
Nok´så mange løgne og fordrejelser fra hans side, ændrer imidlertid ikke
på det forhold at hash er yderst skadeligt for mennesker, især de unge,
og derfor støtter jeg ham i den opfattelse at hash fortsat skal være
ulovligt at købe.
Men derudover støtter jeg dig fuldt og helt i din karakteristik af ham.
Han lyver, når han opdager at hans løgne opdages, så satser han på at
man ikke orker at bladre tilbage i tråden og finde hans løgne. I stedet
hævder han at modparten lyver og det medfører så at han så fluks
opfinder indlæg som han så hævder er modpartens løgne og dem fremturer
han med uanset hvad man ellers siger.
Og går den heller ikke, så bliver alt hvad man har sagt til ham, også i
irritation over hans faktaresistens, til at man er mudderkaster. Han
plejer at udlægge enhver modstand som "mudderkastning" hvorefter han
altid indleder med et "suk" og ender med en sur smiley.
I det hele taget manipulerer han med tingene så de nøjagtigt passer i
hans kram.
Derfor er han i mit filter.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 19:13

On Sat, 14 Mar 2009 18:45:47 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> AT Thomsen i det hele taget er en stor nar, ved jeg alt om. At han også
> på sæt og vis er yderst faktaresistent og er hurtigt til at beskylde
> andre for at lyve når han selv har løjet groft, er også en kendsgerning.

Så er det jo mærkeligt at Wilstrup ikke en eneste gang har kunnet henvise
til et indlæg hvor jeg løj.

> Men derudover støtter jeg dig fuldt og helt i din karakteristik af ham.
> Han lyver, når han opdager at hans løgne opdages, så satser han på at
> man ikke orker at bladre tilbage i tråden og finde hans løgne.

Ikke en eneste gang er det påvist at jeg har løjet.

>I stedet
> hævder han at modparten lyver og det medfører så at han så fluks
> opfinder indlæg som han så hævder er modpartens løgne og dem fremturer
> han med uanset hvad man ellers siger.

Økseskaft.

> [...]
> altid indleder med et "suk" og ender med en sur smiley.
> I det hele taget manipulerer han med tingene så de nøjagtigt passer i

Nej, jeg er i filteret fordi jeg afslører Wilstrup's løgne og
faktaresistens og jeg giver ikke op uanset hvor mange bortforklaringer der
kommer.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 14-03-09 19:39

Steen A.Thomsen skrev:

> Er du virkelig SÅ naiv, at du mener det.?

Det er så tiende gang du stiller det fjogede spørgsmål. Tror du det får
dig til at virke særlig kløgtig?

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 20:57

On Sat, 14 Mar 2009 20:52:20 +0100, Bertel Brander wrote:

> Hvis Thomsen havde fremlagt fakta kunne der være
> tale om faktaresistens.

Jeg HAR fremlagt dem, men skal gerne gentage det:

http://www.netpsych.dk/Articles.aspx?id=115
http://www.drugs4u2.dk/hash.html
http://www.sst.dk/publ/PUBL2006/CFF/HASH_VAERKTOEJSKASSE/HASH_FORAELDREPJECE.PDF
http://www.grifo.dk/narko_nyheder.php?id=5

osv. osv. osv.............

>Men Thomsen spreder som
> vanligt blot sine fordomme og nonsens, og undlader at
> læse hvad der bliver skrevet. Det er dermed Thomsen
> der kommer til at fremstå som faktaresistent.

Suk. Endnu et "det kan du selv være"-ikke-svar.

EOD. IGEN.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 09:32

On Sun, 15 Mar 2009 01:33:30 +0100, Niels P Sønderskov wrote:

> Det handler jo ikke om fakta.
>
> Du kender formentlig historien om alkoholforbudet i USA? Vi er enige om
> at alkohol er et yderst farligt stof?

I små mængder, Nej.

>Men løsningen er netop ikke
> forbud. Det giver kun endnu værre problemer med kriminalitet.
>
> De nuværende problemer med samtlige forbudte stoffer hidrører fra lige
> så tåbelige amerikanske politikere, der ikke var blevet klogere. Nogle
> af de klassiske narkotika havde verden levet så udmærket med i
> århundreder. Det gælder også cannabis, som bare var nyt i lille Danmark
> og US på det tidspunkt.

Det ændrer da ike på at cannabis, selv i ganske små mængder, kan "brænde
hjernen af".

> I en åben verden, uden tåbelige forbud,

HVAD der er "tåbelige" forbud, er en subjektiv ting.

>er det meget lettere at håndtere
> de problemer der faktisk er med stofferne, uden den kriminaliserende bias.

Hvorfor tror du det.?

Hvordan vil du "håndtere" den 12-årige, der lovligt køber noget hash og
bliver skitzofren første gang han ryger det.?

> Bemærk endelig at ophævelsen af et fjollet og mislykket forbud ikke
> betyder en anbefaling af stofferne.

Men det vil dog alligevel gøre adgangen til stoffet lettere og dermed vil
der komme flere brugere, med de dertil hørende ødelagte liv.

>Tvært imod. Det frigiver ressourcer
> til oplysning og arbejde for de få der bliver afhængige.

Man behøver ikke at være afhængig, før det er yderst skadeligt.

>Som det r nu
> spildes så vidt jeg husker en trediedel af politiets samlede tid og
> penge på et helt umuligt projekt.

Mon ikke det har lidt at gøre med, at forbryderne (pusherne) bliver lukket
ud næsten samme dag som politiet fanger dem.?

>Det anbefales heller ikke bare at
> drikke løs, vel?

Det kan ikke sammenlignes, da små mængder alkohol (i modsætning til hash)
IKKE giver varige psykiske skader.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-03-09 10:57

Steen A.Thomsen skrev:

> [...]
> ud næsten samme dag som politiet fanger dem.?

> Det kan ikke sammenlignes, da små mængder alkohol (i modsætning til hash)

Det er hermed fastslået hvem der er 'faktaresistent'.

--
Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 15-03-09 11:57

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> Det er hermed fastslået hvem der er 'faktaresistent'.

Du kan også være langsomt opfattende, det skyldes muligvis dit ufarlige
hash forbrug.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 20:35

On Sun, 15 Mar 2009 20:12:52 +0100, Niels P Sønderskov wrote:

> [...]
> 'dokumentation' du disker op med og tror på har mere karakter af
> propaganda med det moralistiske og helt forfejlede udgangspunkt der
> svarer helt til den opfattelse der herskede hos de politikere, der fandt
> på at forbyde stofferne. Gennemnaive tumper, som ikke var i stand til at
> lære af historien, eller måske bare var uvidende om den.
>
> Desværre får du nok 'ret' fordi det bliver rigtig svært at ændre på den
> forkvaklede verdens tilstand. Det lader sig næppe gøre lokalt i Danmark
> fx, og de fjollede amerikanere bliver sværere at have med at gøre end dig.

Sikke en masse udenomssnak.

Hvad med at påvise HVOR jeg tager fejl i stedet for.?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 16-03-09 01:08

Steen A.Thomsen skrev:

> Hvad med at påvise HVOR jeg tager fejl i stedet for.?

Så prøv da selv at tænke dig om! Hvert af dine 'argumenter' og din
slaskede form for 'dokumentation' kunne være brugt af en modstander af
ophævelsen af alkoholforbuddet i 30'ernes USA.

--
Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 16-03-09 01:15

> Så prøv da selv at tænke dig om!

Læser du nogensinde hvad du skriver inden du trykker send, eller er det
kun andre der skal tænke sig om?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 16-03-09 02:08

N_B_DK skrev:
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> Læser du nogensinde hvad du skriver inden du trykker send, eller er det
> kun andre der skal tænke sig om?

Ja, men efter en del læsning her på stedet er det klart at evnen til
omtanke ikke er ligeligt fordelt blandt deltagerne. Har du selv prøvet?

I stedet for sådan et forkølet Karl-Smart-forsøg på at tale udenom eller
i hvert fald ikke forholde dig til hvad jeg skriver. Men jeg forstår det
er svært med fordomme.

--
Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 16-03-09 02:37

> Men jeg
> forstår det er svært med fordomme.

For min skyld kan du tage alle de stoffer du vil, det er jo noget så
ufarligt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-09 14:45

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:hk6mg7zgpndm.vbs6vplmqs4e$.dlg@40tude.net

> Er du virkelig SÅ naiv, at du mener det.?

Udover, at det er ulovligt - hvori består det problematiske?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 16:03

On Sun, 15 Mar 2009 15:31:43 +0100, Jens Bruun wrote:

> Ved forbrug af ecstasy? Det må du da meget gerne dokumentere.

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/ecstasy.htm

citat:

"Nogle gange kan man få en psykose med vrangforestillinger ved brug af
ecstasy."--- Altså psykiske sygdomme.

"Man kan dø af at bruge ecstasy."--- Altså dødsfald.

http://stofinfo.sst.dk/Forsiden/Fakta_om_stoffer/Ecstasy.aspx

citat:

"Ecstasybrug kan medføre langvarige depressioner og nedsat evne til at
huske og lære"--- Altså Psykiske sygdom og fordummelse.

http://www.sst.dk/publ/Publ2004/Vard_at_vide_om_Ectacy.pdf

citater:

"Forskning viser, at ecstasy giver varige hjerneskader hos
pattedyr, og det ser ud til, at det samme er tilfældet hos
mennesker."--- Altså hjerneskader.

"Selv i små doser kan ecstasy give en livstruende forgiftning."--- Altså
Dødsfald.

Og her for øvrigt et interessant studie:
http://www.crf-au.dk/stof/arkiv/Stof11/ecstasy.htm

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 08:09

On Sat, 14 Mar 2009 02:20:24 +0100, Bertel Brander wrote:

> [...]

En lovliggørelse vil resultere i flere hash-rygere og dermed flere psykisk
syge og flere mennesker der bliver dummere.

De kriminelle bander skal nok finde andre måder at bibeholde deres
"indtægter" på.

> Nej, men da vi ikke har uendelige ressourcer, var det
> bedre at bruge dem på de reele problemer, i stedet
> for at spilde ressourcer på ikke-problemer.

Suk. Du VIL ikke indrømme problemet med hash's negative virkninger.

Der er jo intet positivt ved at ryge hash. Man flygter fra sine problemer,
i stedet for at løse dem, man bliver dummere og man risikerer at den
øverste etage kortslutter.

Alt i alt, en ren lose-lose situation.

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-03-09 13:33

Steen A.Thomsen skrev:

> [...]

banderne ville fortsætte som nu, selv om de ikke havde
hashmarkedet at slås om, kunne du skrive det og komme
med dine argumenter. At kalde mig naiv er et tegn på
> [...]

Men jeg tror ikke vi kommer længere med denne "diskussion",
Thomsen fortsætter med at stikke hovedet i busken og strø
om sig med fordomme og løse påstande. Thomsen tror at man
løser problemet med hash blot ved at sige at det er ulovligt
og lade politiet jagte brugerene. Selv om de sidste mange år
til fulde har vist at den taktik overhovedet ikke virker.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 13:40

Thomsen tror at man
> løser problemet med hash blot ved at sige at det er ulovligt
> og lade politiet jagte brugerene. Selv om de sidste mange år
> til fulde har vist at den taktik overhovedet ikke virker.

Men det samme kunne man jo sige om børneporno. Man har gjort det
ulovligt blot at se på børneporno og man bruger uanede ressourcer på at
jage de potentielle kikkere, selvom de sidste mange år til fulde har
vist at den taktik overhovedet ikke virker.
Og vedr. hash, kan man sige at det jo netop kan foranledige at børn og
så benytter det i fuldt omfang med de skadevirkninger der er tale om i
dette tilfælde.
At ulovliggøre hash (som det jo er) løser ikke alle problemer, men det
gør det sværere at skabe nye qua den fokus der er på stoffet som helhed.

Jeg kan slet ikke se nogen grund til at man skal bruge hash - der er
knald nok på virkeligheden i forvejen.

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-03-09 17:28

Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
> jage de potentielle kikkere, selvom de sidste mange år til fulde har
> vist at den taktik overhovedet ikke virker.

Forskellen er at børneporno (og mord, voldtægt, indbrud, røverier)
osv.) går ud over andre og at vi ikke vil tolerere det. Hash går
stort set kun ud over brugeren.

> [...]
> At ulovliggøre hash (som det jo er) løser ikke alle problemer, men det
> gør det sværere at skabe nye qua den fokus der er på stoffet som helhed.

Her går du ud fra at en lovliggørelse af hash ville medføre
et større forbrug, det er der sådan set ingen grund til at
det skulle gøre.

> Jeg kan slet ikke se nogen grund til at man skal bruge hash - der er
> knald nok på virkeligheden i forvejen.

Jeg ser heller ingen grund til at ryge hash, men jeg ser heller
ingen grund til at se fodbold. Men det får mig ikke til at ønske
at distributionen af fodboldbilletter blev overladt til kriminelle
bander.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 18:34

> Forskellen er at børneporno (og mord, voldtægt, indbrud, røverier)
> osv.) går ud over andre og at vi ikke vil tolerere det. Hash går
> stort set kun ud over brugeren.

Næ, det går så sandelig ud over mig som skatteborger, eftersom man så
skal behandle folk med de følgevirkninger af hash der faktisk er. Vi får
fx flere unge der vil ryge hash og dermed ødelægge deres evne til at
lære. Disse unge skal samfundet så senere samle op på i form af diverse
beskæftigelsesprojekter, psykolog- eller psykiatriske samtaler, evt.
indlæggelser m.v.
Det koster skatteborgerne dyrt og dermed forøger det den skat du skal
betale. Men da regeringen har skattestop, så betyder det at pengene til
det område skal komme et sted fra. Da der ikke er nogen steder at hente
disse penge, så får vi en række mennesker der vandrer rundt på gaderne i
desperation efter nye stoffer, nyt fix - for det er jo også sådan at
hash skaber en afhængighed som kan føre til at man eksperimenterer med
nye stoffer.

Endelig er din tankegang så at vi så blot kunne tillade ecstacy, herion
etc. ud fra devisen at det kun skader en selv.

Børn og unge mennesker der er letpåvirkelige kan så eksperimentere med
disse stoffer. Som en ung mand i min klasse sagde: det er en myte at en
sprøjte med stoffer gør en til narkoman. Man kan let komme ud af det,
for det har jeg hørt.

Denne uansvarlige handling blev så bakket op af hans klasselærer fordi
man jo altid vil kunne finde eksempler på at det går godt (i hvert fald
for en tid), og dermed går den unge måske ud og eksperimenterer med
disse stoffer, for læreren havde jo sagt at der var eksempler på at man
kunne komme ud af det. Med andre ord vil en ung tænke, at sådanne
eksempler sikkert også gælder ham, og da unge ofte tænker at de er
udødelige, vil det være vand på deres mølle om at forsøge sig med den
slags stoffer, inklusive hash som jo også er et narkotikum.

> Her går du ud fra at en lovliggørelse af hash ville medføre
> et større forbrug, det er der sådan set ingen grund til at
> det skulle gøre.

Jeg lavede et anonymt spørgeskema i nogle klasser som netop fokuserede
på om de så ville bruge hash hvis det var lovligt, og her var tallet
skræmmende højt: hele 75 procent svarede ja til dette spørgsmål.

> [...]
> ingen grund til at se fodbold. Men det får mig ikke til at ønske
> at distributionen af fodboldbilletter blev overladt til kriminelle

Man kan jo bare lade være med at købe det. Når det er besværligt, så
afholder folk sig i stigende omfang fra at købe det, og dem der
vitterlig ønsker det skal nok få fat i det på den ene eller anden måde.

Hash er skadeligt, hash er farligt, derfor er der ingen større grund til
at lovliggøre det, lige så lidt som der er nogen grund til at lovliggøre
at unge på 14 år får mulighed for at køre i bil.

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-03-09 20:16

Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
> lære. Disse unge skal samfundet så senere samle op på i form af diverse
> beskæftigelsesprojekter, psykolog- eller psykiatriske samtaler, evt.

Hvorfor tror du at vi ville få flere problemer med hash,
blot fordi det er lovligt at købe det?

> Endelig er din tankegang så at vi så blot kunne tillade ecstacy, herion
> etc. ud fra devisen at det kun skader en selv.

Ecstacy er ikke specielt farlig, de "hårdere" stoffer er, så dem
vil jeg ikke tillade.

> Jeg lavede et anonymt spørgeskema i nogle klasser som netop fokuserede
> på om de så ville bruge hash hvis det var lovligt, og her var tallet
> skræmmende højt: hele 75 procent svarede ja til dette spørgsmål.

En meget videnskabelig undersøgelse...

> Man kan jo bare lade være med at købe det.

Ja, selv om handel er lovligt, er det selvfølgelig ikke
lovpligtigt at bruge hash.

> Når det er besværligt, så
> afholder folk sig i stigende omfang fra at købe det, og dem der
> vitterlig ønsker det skal nok få fat i det på den ene eller anden måde.

Afholder folk sig i "stigende omfang" fra at købe og ryge
hash? Dem der ønsker at ryge hash, kan problemfrit
købe det på det nærmeste gadehjørne.

> Hash er skadeligt, hash er farligt, derfor er der ingen større grund til
> at lovliggøre det, lige så lidt som der er nogen grund til at lovliggøre
> at unge på 14 år får mulighed for at køre i bil.

Hash er ikke problemfrit, det ændrer en legalisering af
hash ikke på.

Fra : N_B_DK

Dato : 14-03-09 20:38

> Ecstacy er ikke specielt farlig, de "hårdere" stoffer er, så dem
> vil jeg ikke tillade.

Ifølge dig er der intet der er specielt farligt.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 20:59

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Hvorfor tror du at vi ville få flere problemer med hash,
> blot fordi det er lovligt at købe det?

Fordi flere vil føle sig fristet - og især børn. Vi ved allerede i dag
at børn helt ned til 10 -årsalderen benytter sig af hash, og at der er
en stigning af børn der skal afvænnes fra stoffet i Danmark. jf. fx
tekst-tv i dag.

> Ecstacy er ikke specielt farlig, de "hårdere" stoffer er, så dem
> vil jeg ikke tillade.

Jeg vil anbefale dig at se hvad ecstacy gør ved folk før du udtaler dig
så skråsikkert om dets "farlighed". Endelig vil du ikke tillade hårdere
stoffer. Hvorfor dog ikke, når du nu mener at det jo ikke skader andre
end brugerne?

> En meget videnskabelig undersøgelse...
'
Næ, men en tendens. Og blandt unge mennesker der burde vide bedre.
Uhyggeligt.

> Ja, selv om handel er lovligt, er det selvfølgelig ikke
> lovpligtigt at bruge hash.

Nej, men der er ingen grund til at friste svage sjæle. Jeg finder også
at forbuddet mod at købe spiritus og cigaretter for børn og unge er et
skridt i den rigtige retning. Jeg så dog hellere at det blev forbudt at
sælge det, især cigaretter.

> Afholder folk sig i "stigende omfang" fra at købe og ryge
> hash? Dem der ønsker at ryge hash, kan problemfrit
> købe det på det nærmeste gadehjørne.

Hvis det er så problemfrit, hvorfor så tillade det yderligere?

> Hash er ikke problemfrit, det ændrer en legalisering af
> hash ikke på.

Jo, for så vil flere benytte sig af det.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-09 14:43

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse

> [...]
> at børn helt ned til 10 -årsalderen benytter sig af hash, og at der er
> en stigning af børn der skal afvænnes fra stoffet i Danmark. jf. fx

Du aner ikke, hvad du taler om. Som sædvanligt. Hollandske unge ryger mindre
hash end danske unge. Færre hollandske unge end danske do. har røget hash.
Debutalderen for hashrygning er højere i Holland end i Danmark.

Er du i stand til at gennemskue, hvorfor det mon er sådan?

> Næ, men en tendens. Og blandt unge mennesker der burde vide bedre.
> Uhyggeligt.

Når man ser nærmere på, hvem der har ansvaret for uddannelse af vore unge
mennesker, forstår man bedre, hvorfor unge mennesker ikke "ved bedre" om
dette og hint.

> Jo, for så vil flere benytte sig af det.

Nej, stalinist. Tværtimod, som al empiri viser.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : J. Nielsen

Dato : 14-03-09 22:33

On Sat, 14 Mar 2009 20:16:16 +0100, Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk>
wrote:

>Hvorfor tror du at vi ville få flere problemer med hash,
>blot fordi det er lovligt at købe det?

Du mener måske, at problemerne vil blive mindre? En slags omvendt psykologi
hvor det, der ikke er forbudt, heller ikke er spændende... Tjae, måske.

Noget tyder ihvertfald på, at den næste generation af tågehoveder er godt i
vej, men pyt - det er jo kun ganske få, der får problemer med hash :

http://fpn.dk/liv/born_unge/article1632514.ece

....og hvis vi så samtidigt med legaliseringen af hashen, pålægger den en solid
statsafgift, slår vi to fluer med et smæk: Vi stopper bandekrigen og fjerner
finanskrisen. Vi vil højest tænkeligt også opleve mere medvind cykelstierne.

http://www.time.com/time/nation/article/0,8599,1884956,00.html?cnn=yes

Tilbage står så problemet med passiv rygning, men i disse for vort land så
alvorlige tider må vi alle udvise samfundssind og huske på, at det er til
vores allesammens bedste.

Gud bevare Danmark.
--

-JN-

Fra : *@*

Dato : 14-03-09 19:56

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Skydevåben er
>beregnet til at skade andre,

hvor har du dog det vås fra?

>det er hash ikke.

ikke deto mindre bliver folk skadet af hash, og det er der folk der
tjener kassen på

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-03-09 20:19

*@* skrev:

> hvor har du dog det vås fra?

Der er ikke ret mange der køber skydevåben for
at skade sig selv.

> ikke deto mindre bliver folk skadet af hash, og det er der folk der
> tjener kassen på

Hash er ikke problemfrit, det ændrer en legalisering
af hash ikke på. Ved at legalisere hash undgik vi at
de forkerte tjener på hash.

Fra : *@*

Dato : 15-03-09 05:49

On Sat, 14 Mar 2009 20:18:37 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Der er ikke ret mange der køber skydevåben for
>at skade sig selv.

det bliver dit postulat ikke mindre tåbeligt af

et lille fåtal anskaffer sig skydevåben - kniv - hammer - økse eller
andet for at skade/dræbe andre mennesker

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bertel Brander

Dato : 15-03-09 14:12

*@* skrev:

> det bliver dit postulat ikke mindre tåbeligt af
>

> et lille fåtal anskaffer sig skydevåben - kniv - hammer - økse eller
> andet for at skade/dræbe andre mennesker

Knive, hamre og økser har andre formål end at kunne
skade andre, det har våben ikke, når vi ser bort fra
jagtvåben og konkurrencevåben.

Fra : *@*

Dato : 15-03-09 16:23

On Sun, 15 Mar 2009 14:11:59 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Knive, hamre og økser har andre formål end at kunne
>skade andre, det har våben ikke, når vi ser bort fra
>jagtvåben og konkurrencevåben.

bort set fra!!!

hvilke TROR ud så der lovligt besiddes flest af her i landet?

så dit postulat

<<<<<
Skydevåben er beregnet til at skade andre
<<<<<

er stadigvæk noget ærkevrøvl

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bertel Brander

Dato : 15-03-09 16:46

*@* skrev:

> [...]
>

> så dit postulat
>
> <<<<<
> Skydevåben er beregnet til at skade andre

Jeg tror at dem der ville forstå pointen har forstået,
@ kommer som sædvanligt kun med irrelevant nonsens og
udenomssnak.

Fra : *@*

Dato : 16-03-09 07:10

On Sun, 15 Mar 2009 16:46:02 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]

intet svar

>Jeg tror

dit postulat

<<<<<
Skydevåben er beregnet til at skade andre
<<<<<

er stadigvæk noget ærkevrøvl

men det er jo det typiske fra din side

kæmpeløgne og tåbeligheder

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-03-09 19:38

*@* skrev:

> nå
>
> intet svar

Hvorfor skulle jeg spilde tid på at finde svar på
spørgsmål der er fuldstændig irrelevante? Det er
ret ligegyldigt om jeg tror at der er flere jagt
bøsser end AK47'er her i landet.

Fra : *@*

Dato : 16-03-09 19:46

On Mon, 16 Mar 2009 19:37:44 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Hvorfor skulle jeg spilde tid på

du fremførte påstand

DU tog fejl igen en gang

find du hellere på nogle nye løgne at fyre af

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-03-09 20:03

*@* skrev:

> du fremførte påstand
>
> DU tog fejl igen en gang

Har jeg udtalt mig om antallet af forskellige
typer våben i Danmark? Hvordan skulle det relative
antal af forskellige typer våben være relevant for
en diskussion af legalisering af hash?

Det med at lyve overlader jeg trygt til @

Fra : *@*

Dato : 17-03-09 06:26

On Mon, 16 Mar 2009 20:03:29 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Har jeg udtalt mig om antallet af forskellige
>typer våben i Danmark?

du har skrevet:

<<<<
Skydevåben er
beregnet til at skade andre
<<<<

og det er noget VÅS

>Det med at lyve overlader jeg trygt til @

narh

det er ellers DIT kendemærke

indtil du bakker din påstand om at jeg skulle ønske at dræbe samtlige
muhamedanere op

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 20:38

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-03-09 20:52

Steen A.Thomsen skrev:

> Jeg er bare rystet over at nogen kan være SÅ naiv og så ekstrem
> faktaresistent.

Hvis Thomsen havde fremlagt fakta kunne der være
tale om faktaresistens. Men Thomsen spreder som

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-03-09 01:34

Steen A.Thomsen skrev:

> Jeg er bare rystet over at nogen kan være SÅ naiv og så ekstrem
> faktaresistent.

Det handler jo ikke om fakta.

Du kender formentlig historien om alkoholforbudet i USA? Vi er enige om
at alkohol er et yderst farligt stof? Men løsningen er netop ikke
[...]

I en åben verden, uden tåbelige forbud, er det meget lettere at håndtere
de problemer der faktisk er med stofferne, uden den kriminaliserende bias.

Bemærk endelig at ophævelsen af et fjollet og mislykket forbud ikke
betyder en anbefaling af stofferne. Tvært imod. Det frigiver ressourcer
til oplysning og arbejde for de få der bliver afhængige. Som det r nu
spildes så vidt jeg husker en trediedel af politiets samlede tid og
penge på et helt umuligt projekt. Det anbefales heller ikke bare at
drikke løs, vel?

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 11:41

On Sun, 15 Mar 2009 10:56:57 +0100, Niels P Sønderskov wrote:

> Det er hermed fastslået hvem der er 'faktaresistent'.

Og det er IKKE mig.

Men du kan måske forklare HVOR jeg tager fejl.?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-03-09 20:13

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-09 07:25

On Mon, 16 Mar 2009 01:07:43 +0100, Niels P Sønderskov wrote:

> Så prøv da selv at tænke dig om! Hvert af dine 'argumenter' og din
> slaskede form for 'dokumentation' kunne være brugt af en modstander af
> ophævelsen af alkoholforbuddet i 30'ernes USA.

Jeg gentager:

Hvad med at påvise HVOR jeg tager fejl i stedet for al den udenomssnak.?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 17-03-09 00:29

Steen A.Thomsen skrev:

> Hvad med at påvise HVOR jeg tager fejl i stedet for al den udenomssnak.?

Forstår du hvis jeg foreslår du bevæger dig op på et højere
abstaktionsniveau? Hvis du ikke er interesseret i at løse nogen
problemer kan det være ligemeget hvad du mener.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-09 08:04

On Tue, 17 Mar 2009 00:29:25 +0100, Niels P Sønderskov wrote:

> Forstår du hvis jeg foreslår du bevæger dig op på et højere
> abstaktionsniveau? Hvis du ikke er interesseret i at løse nogen
> problemer kan det være ligemeget hvad du mener.

Det kunne du så IKKE, hvilket sikkert skyldes at jeg IKKE tager fejl.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 17-03-09 15:41

Steen A.Thomsen skrev:

> Det kunne du så IKKE, hvilket sikkert skyldes at jeg IKKE tager fejl.

Ja, øv bøv! Hvis verden bare var fri for sådanne ufejlbarlige typer...

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-09 17:10

On Tue, 17 Mar 2009 15:41:01 +0100, Niels P Sønderskov wrote:

> Ja, øv bøv! Hvis verden bare var fri for sådanne ufejlbarlige typer...

Jeg kan da godt tage fejl, men jeg venter stadig på at du påviser HVOR, jeg
tager fejl.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 17-03-09 17:36

Steen A.Thomsen skrev:

> Jeg kan da godt tage fejl, men jeg venter stadig på at du påviser HVOR, jeg
> tager fejl.

Som jeg har sagt, og det er den mest almindelige fejl, du misforstår
opgaven.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-09 23:41

On Tue, 17 Mar 2009 17:35:41 +0100, Niels P Sønderskov wrote:

> Som jeg har sagt, og det er den mest almindelige fejl, du misforstår
> opgaven.

LOL. Du KAN jo ikke andet end at snakke udenom. )))))

Kom dog med et link til et indlæg som jeg har skrevet, hvor jeg tager fejl,
samt forklar hvorfor jeg tager fejl.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-03-09 01:46

Steen A.Thomsen skrev:

> LOL. Du KAN jo ikke andet end at snakke udenom. )))))
>
> Kom dog med et link til et indlæg som jeg har skrevet, hvor jeg tager fejl,
> samt forklar hvorfor jeg tager fejl.

For et par dage siden var der en ihærdig type af samme slags, der ville
have tobak forbudt. Jamen, i løbet af de næste 50 år vil der dø så og så
mange af rygerrelaterede sygdomme, så det eneste fornuftige at gøre
ville være forbud nu.

Du er på samme galej, og ville have været med til at vedtage det for 50
år siden for hash. Og du har endnu ikke forstået hvilket spild af
ressourcer din politik medfører.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-09 12:50

On Wed, 18 Mar 2009 01:45:44 +0100, Niels P Sønderskov wrote:

> [...]
> have tobak forbudt. Jamen, i løbet af de næste 50 år vil der dø så og så
> mange af rygerrelaterede sygdomme, så det eneste fornuftige at gøre

Hvis tobak havde været forbudt, ville det aldrig blive tilladt i dag.

Jeg kan da forstå dem (selvom jeg ikke er enige med dem), der gerne vil
have tobak forbudt, når nu hash og andre skadelige stoffer er forbudt.

> Du er på samme galej, og ville have været med til at vedtage det for 50
> år siden for hash. Og du har endnu ikke forstået hvilket spild af
> ressourcer din politik medfører.

Hvad med det spild af menneskeliv, som DIN "politik" medfører.?

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-03-09 14:03

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:10ti03si35b34$.19cv4opqnzp9c.dlg@40tude.net

> Hvad med det spild af menneskeliv, som DIN "politik" medfører.?

Hvilket "spild" er det? Jeg troede ikke, du var religiøs og mente, at
mennesket havde en prædestineret funktion i denne verden. Kan du finde hoved
og hale på dine holdninger? Jeg kan ikke.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-09 15:50

On Wed, 18 Mar 2009 14:02:35 +0100, Jens Bruun wrote:

> Hvilket "spild" er det?

De psykiske "vrag" der kommer ud af det, samt dem der dør af det.

>Jeg troede ikke, du var religiøs og mente, at
> mennesket havde en prædestineret funktion i denne verden.

Det var godt nok noget af en drejning VÆK fra emnet, du leverede der.

>Kan du finde hoved
> og hale på dine holdninger? Jeg kan ikke.

Så ligger problemet hos DIG.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-03-09 16:02

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:19cvrlalgk2wi$.12efxkmaf9589.dlg@40tude.net

> De psykiske "vrag" der kommer ud af det, samt dem der dør af det.

Hvorfor er det et spild? Spild i hvilken sammenhæng? Hvis nogle mennesker
ønsker at bedøve sig selv med euforiserende stoffer velvidende, at de ender
som psykiske "vrag", er det da deres suveræne valg. Jeg forstår simpelthen
ikke, hvori spildet består. Med mindre - selvfølgelig - at du mener, at
mennesket er statsmagtens/guds ejendom, og at mennesker har en prædestineret
funktion på denne jord. Gør du det?

> Det var godt nok noget af en drejning VÆK fra emnet, du leverede der.

Nope. Du ser bare ikke, hvorfor det er dybt religiøst at mene, at nogle
menneskers egne, frivillige valg er "spild".

> Så ligger problemet hos DIG.

Nope. Jeg har ikke noget problem med, at jeg ikke kan finde hoved og hale på
dine holdninger. Jeg er sådan set pisseligeglad. Jeg tager dig dog ikke
særligt alvorlig, når du er inkonsekvent og tydeligvis ikke formår at se, at
du giver udtryk for stærkt selvmodsigende holdninger.

Lad mig gætte: Du mener også, der er nogle universelle menneskerettigheder?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-03-09 16:18

Steen A.Thomsen skrev:

> Hvis tobak havde været forbudt, ville det aldrig blive tilladt i dag.

Du begynder at se parallellen, bravo!

> Hvad med det spild af menneskeliv, som DIN "politik" medfører.?

Nu snakker vi jo hash her, og det har selv du ikke påstået nogen dør af.
Så ja, politi og andre myndigheder spilder enorme ressourcer med
skadevirkning til følge.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-09 19:32

On Wed, 18 Mar 2009 16:02:03 +0100, Jens Bruun wrote:

> Hvorfor er det et spild?.............

Hvis du virkelig ikke kan se det, så er det spild af tid, at forsøge at
forklare dig det.

EOD

<snip resten af (hash)tågesnakken>

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-09 19:35

On Wed, 18 Mar 2009 16:17:48 +0100, Niels P Sønderskov wrote:

> Du begynder at se parallellen, bravo!

Øhhh.??? Hvad vrøvler du om.?

Hash bliver da ikke mindre skadeligt af, at tobak også er skadeligt.

> Nu snakker vi jo hash her, og det har selv du ikke påstået nogen dør af.

Der er massevis af tilfælde af skitsofreni og andre psykiske sygdomme, som
direkte følge af hash-rygning.

> Så ja, politi og andre myndigheder spilder enorme ressourcer med
> skadevirkning til følge.

Med den "argumentation", så er ALLE forbud jo "spild af ressourcer".

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-03-09 19:43

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:3avcsg84wzqk$.1a7jrzmlleia.dlg@40tude.net

> Der er massevis af tilfælde af skitsofreni og andre psykiske
> sygdomme, som direkte følge af hash-rygning.

Nej. Der er teorier om, at hashrygning kan fremprovokere skitzofreni hos
personer, der i forvejen er disponeret herfor. Ingen, der ved bare en smule
om sagen, påstår, at hashrygning i sig selv kan medføre skitzofreni eller
andre psykiske sygdomme. Det skal man være faktaresistent usenet-skribent
for at tro.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-09 20:17

On Wed, 18 Mar 2009 19:42:48 +0100, Jens Bruun wrote:

> Nej. Der er teorier om, at hashrygning kan fremprovokere skitzofreni hos
> personer, der i forvejen er disponeret herfor.

Det er jo præcis det samme som at sige: Tobak er ikke farligt, da dem der
bliver syge bare er "disponeret herfor" og derfor ville blive syge under
alle omstændigheder.

>Ingen, der ved bare en smule
> om sagen, påstår, at hashrygning i sig selv kan medføre skitzofreni eller
> andre psykiske sygdomme.

Jeg har da ellers tidligere linket til både Sundhedsstyrelsen OG læger, som
siger at hash-rygning kan medføre både skitzofreni og andre psykiske
sygdomme. Men de aner måske heller ikke en skid om hvad de snakker om.?

>Det skal man være faktaresistent usenet-skribent
> for at tro.

Det ER dokumenteret at hash-rygning er yderst skadeligt.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-03-09 23:33

Steen A.Thomsen skrev:

> Øhhh.??? Hvad vrøvler du om.?
>
> Hash bliver da ikke mindre skadeligt af, at tobak også er skadeligt.

Og jeg, der ellers var glad for et lille fremskridt.

> Der er massevis af tilfælde af skitsofreni og andre psykiske sygdomme, som
> direkte følge af hash-rygning.

Nej.

> Med den "argumentation", så er ALLE forbud jo "spild af ressourcer".

I din sær prægede tankevirksomhed. Her taler vi kun om rusmidler.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-09 00:06

On Wed, 18 Mar 2009 23:32:37 +0100, Niels P Sønderskov wrote:

> Og jeg, der ellers var glad for et lille fremskridt.

Du sigter måske lidt bedre, men du rammer stadig dine egne fødder.

> Nej.

Du mener altså at Sundhedsstyrelsen, samt alle de læger/psykologer, der
behandler hash-psykoser, er fyldt med løgn.

Din faktaresistens når nye højder.

> I din sær prægede tankevirksomhed. Her taler vi kun om rusmidler.

Hvorfor KUN rusmidler.?

Du bruger jo "politi og andre myndigheder spilder enorme ressourcer med
skadevirkning til følge.", som et argument.

Der er da også mange andre "forbud", som koster samfundet en masse penge at
kontrollere/forhindre.

Brug af sikkerhedsseler i biler, brug af styrthjælme, snifning af
lightergas, bedrageri, spritkørsel, bankrøverier osv. osv. osv..........

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-03-09 01:10

Steen A.Thomsen skrev:

> Du mener altså at Sundhedsstyrelsen, samt alle de læger/psykologer, der
> behandler hash-psykoser, er fyldt med løgn.

Næh, men du læser meget selektivt og kun hvad der propaganderes på nettet.

> Hvorfor KUN rusmidler.?

Det er det vi taler om her, men du er nok mere til at rode alting sammen
for at forvirre fjenden.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-09 07:12

On Thu, 19 Mar 2009 01:10:12 +0100, Niels P Sønderskov wrote:

> Næh,

Jo, det er da det du påstår.

> men du læser meget selektivt og kun hvad der propaganderes på nettet.

Om jeg er selektiv eller ej, er da irrelevant. Det faktum, at der er
massevis af psykiske skader p.g.a. hash-rygning, benægtede du jo.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-03-09 10:45

Steen A.Thomsen skrev:

> Jo, det er da det du påstår.

> Om jeg er selektiv eller ej, er da irrelevant. Det faktum, at der er
> massevis af psykiske skader p.g.a. hash-rygning, benægtede du jo.

Bevar mig vel! Det er jo din selektive 'læsning' der forleder dig til at
tro du har fat i et 'faktum'. Du har simpelt hen ikke begreb om emnet og
er derfor et let offer for propaganda. Yderligere er du heller ikke i
stand til at hæve dig over det basale niveau hvor du mener at have
fundet disse 'fakta'.

Jeg opgiver fortsat ringdans og ønsker dig tillykke hvis du opfatter det
som en sejr for din opfattelse.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-09 12:03

On Thu, 19 Mar 2009 10:45:21 +0100, Niels P Sønderskov wrote:

> [...]
> fundet disse 'fakta'.
>
> Jeg opgiver fortsat ringdans og ønsker dig tillykke hvis du opfatter det

Lev du bare videre i din selvvalgte uvidenhed. Jeg er da ligeglad.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 14:55

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-09 15:32

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:44ur4htpnkxv$.keqfb8fj2ddr$.dlg@40tude.net

Fra : *@*

Dato : 15-03-09 16:33

> [...]

>meddelelse news:44ur4htpnkxv$.keqfb8fj2ddr$.dlg@40tude.net

>Ved forbrug af ecstasy? Det må du da meget gerne dokumentere.

http://www.misbrugsnet.dk/nyviden/ecstasy.html

http://www.ssp.hvidovre.dk/Default.aspx?ID=116

http://www.fkms.dk/index.php?id=69
Ud over ændringer i centralnervesystemet kan ecstasy give skader på
hjerte, nyrer og lever.

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : N/A

Dato : 15-03-09 18:11

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-09 18:11

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:f6zb53d3442k.dvcj0a2093tg.dlg@40tude.net

> "Nogle gange kan man få en psykose med vrangforestillinger ved brug af
> ecstasy."--- Altså psykiske sygdomme.

Vrøvl. Ingen har dokumenteret udviklet en psykisk sygdom efter indtagelse af
ecstasy. Alle kan få en midlertidig psykose. Det kan man såmænd få ved
alkoholindtagelse eller ved fravær af søvn.

> "Man kan dø af at bruge ecstasy."--- Altså dødsfald.

Ja. Der er dokumenteret vistnok TO dødsfald i DK pga. indtagelse af Ecstasy.
Disse dødsfald skyldes ene og alene overophedning kombineret med mangel på
indtagelse af væske. Stoffet som sådan er ikke umiddelbart giftigt eller
noget.

> "Ecstasybrug kan medføre langvarige depressioner og nedsat evne til at
> huske og lære"--- Altså Psykiske sygdom og fordummelse.

Pis og papir. Det er løgn.

> "Forskning viser, at ecstasy giver varige hjerneskader hos
> pattedyr, og det ser ud til, at det samme er tilfældet hos
> mennesker."--- Altså hjerneskader.

Pis, papir og løgn.

> "Selv i små doser kan ecstasy give en livstruende forgiftning."---
> Altså Dødsfald.

Pis, papir og løgn. MDMA giver IKKE livstruende forgiftning i små doser.

Det er derfor, narkodebatten er totalt afsporet. Fanden males på væggen, der
lyves lystigt, og man ønsker ikke at diskutere de virkelige problemer. Jeg
kan godt forstå, unge mennesker giver den slags "sagkundskab" fingeren og
forbruger løs.

> Og her for øvrigt et interessant studie:
> http://www.crf-au.dk/stof/arkiv/Stof11/ecstasy.htm

Interessant? Har du selv læst dit eget link?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N/A

Dato : 15-03-09 19:31

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-09 19:31

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:1pnrpqj8fbfz9.5ffk8xwpdca9.dlg@40tude.net

> Du mener altså at lægen lyver.

Ingen - INGEN - har udviklet sindssyge pga. indtagelse af Ecstasy. Lad nu
være med at forveksle midlertidig psykose med sindssyge.

> Men man risikerer alligevel at dø af det (ecstasy'en er jo skyld i
> det).

Ja. Man kan også dø af umådeholden indtagelse af salmiakpastiller. Skal vi
prøve at være lidt seriøse nu?

> LOL. Nu er Sundhedsstyrelsen også fyldt med løgn.

Jada. Men det er måske nyt for dig?

> Du påstår altså at alt hvad Sundhedsstyrelsen og lægerne siger (om
> narko), bare er "Pis, papir og løgn".

Nej, det påstår jeg ikke.

> Jeg tror sgu mere på dem end på dig.

Sikkert.

> Jeps. "Forbruget" flytter sig til stærkere og stærkere stoffer, når de
> mildere stoffere ikke længere virker.

Fnis.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N/A

Dato : 15-03-09 19:56

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-09 19:56

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:1ddk98jyqg1yh.1fzz80d9amu5d.dlg@40tude.net

> Når du er SÅ faktaresistent, så giver det ingen mening at diskutere
> videre.

Sikkert ikke. Jeg synes, du skal tale lidt med dine lægevenner, når I sidder
i lukket, godt selskab. Måske du så dér kan håndtere et skud virkelighed...

> EOD

OK.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 19:50

<snip benægtelse af fakta>

Fra : N/A

Dato : 15-03-09 19:31

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 19:21

On Sun, 15 Mar 2009 18:10:32 +0100, Jens Bruun wrote:

> [...]

> Pis og papir. Det er løgn.

LOL. Nu er Sundhedsstyrelsen også fyldt med løgn.

Er du sikker på at du ikke selv har taget skade, men bare ikke kan huske
det.?

> [...]

> kan godt forstå, unge mennesker giver den slags "sagkundskab" fingeren og

Sandheden er ilde hørt.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 14:17

On Sat, 14 Mar 2009 13:39:38 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> gør det sværere at skabe nye qua den fokus der er på stoffet som helhed.
>
> Jeg kan slet ikke se nogen grund til at man skal bruge hash - der er

Utroligt, men jeg er helt enig med Wilstrup.

Fra : vvv

Dato : 13-03-09 20:26

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i meddelelsen

> Suk. Mere tåbe-argumentation.

Hvorfor er det lige det er et tåbeargument?

Du har to stoffer der begge er skadelige og vanedannende i relativ mild
grad, og hvis farlighed er stort set den samme.
Hvad er grunden til at det ene er forbudt, det andet ikke?
Ville sund fornuft ikke sige både og, eller hverken eller?

vv

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 21:20

On Fri, 13 Mar 2009 20:25:49 +0100, vvv wrote:

> Hvorfor er det lige det er et tåbeargument?

Fordi grundlaget er noget vrøvl. Hash er IKKE "stort set ufarligt".

> Du har to stoffer der begge er skadelige og vanedannende i relativ mild
> grad, og hvis farlighed er stort set den samme.

Det er da ikke et argument for lovliggørelse at et skadeligt stof, at andre
stoffer også er farlige.

> Hvad er grunden til at det ene er forbudt, det andet ikke?
> Ville sund fornuft ikke sige både og, eller hverken eller?

At sammenligne farligheden af hash og alkohol, giver ingen mening.

Det er jo bevist at alkohol i små mængder faktisk er sundere end slet ingen
alkohol, hvorimod hash er farligt uanset hvilken mængde der snakkes om.

Fra : vvv

Dato : 13-03-09 21:36

> hvorimod hash er farligt uanset hvilken mængde der snakkes om.

Hvor har du det fra?

vv

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 22:16

On Fri, 13 Mar 2009 21:36:17 +0100, vvv wrote:

> Hvor har du det fra?

Suk. Jeg har tidligere i tråden givet dig links.

Fra : *@*

Dato : 14-03-09 04:57

On Fri, 13 Mar 2009 21:36:17 +0100, "vvv" <?@?> wrote:

>"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i meddelelsen

>Hvor har du det fra?

undersøgelser der gang på gang har påvist dette

blot søg på¨Internet - eler vil du vedblive med at være uvidende?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : J. Nielsen

Dato : 13-03-09 08:07

On Thu, 12 Mar 2009 23:36:19 +0100, Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk>
wrote:

> [...]
>Så kunne politiet tage sig af de reele problemer og vi
>slap for at kriminelle bander skyder til højre og venstre

De kriminelle bander forsvinder ikke ud i den blå luft, blot fordi man
legaliserer hash. De finder blot andre finanseringsmuligheder.
Hårde stoffer, beskyttelsespenge, afpresning og dummebøder - der er altid
noget at tage fat på for unge mennesker med den rette intraprenante ånd.

--

-JN-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-03-09 10:30

Steen A.Thomsen wrote:
> De kan da ikke sælge narko (hash) når de sidder i spjældet.

Nu har jeg tilfældigvis erfaring på det område (altså, mht fængslet), og
jeg kan underrette dig om at prisen på hash i Vestre Fængsel var
100kr for 1/3 gram i perioden fra marts til maj i 2007, jeg ved ikke om
priserne er ændret siden.

Rygterne ville i øvrigt vide at i visse provins-fængler/arresthuse
var prisen faktisk lavere i fængslet end udenfor.

// Hans

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-03-09 22:57

> Heroin og kokain er farlige stoffer, der har meget dramatisk
> virkning på misbrugerene, det har hash ikke.

Taler du mod bedre vidende, eller er du bare snothamrende dum? Måske du har
røget lidt for meget af den fede? Det vil forklare en del.

Heroin er totalt ufarligt psykisk såvel som fysisk, hvis der er tale om rent
stof, der indtages under kontrollerede forhold. Kokain giver et
dopamin-boost i knolden, der i øvrigt er ganske lovligt, når det opnås med
nikotin, koffein, kodein og lign. stoffer. Hash bliver man bare dum af.
Meget, meget dum.

Hash har fanden skabt. Børn og unge, der dagligt ryger lortet, har meget
svært ved at gennemføre en uddannelse. Hash er man påvirket af i døgn efter
døgn.

Jeg går forøvrigt ind for legalisering af alle rusmidler.

> Nej, men det kunne være interessant om du kunne
> sandsynliggøre nogen effekt...

Som skrevet før - jeg smider ikke perler for svin.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-03-09 23:08

Jens Bruun skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Taler du mod bedre vidende, eller er du bare snothamrende dum? Måske du har
> røget lidt for meget af den fede? Det vil forklare en del.

Bruun har ikke rigtigt nogen argumenter, så han starter
lige ud med en spand mudder...

Nej, jeg har aldrig røget hash.

> [...]
> svært ved at gennemføre en uddannelse. Hash er man påvirket af i døgn efter

Hvor mange Heroin brugere findes der, som kan passe en normalt
arbejde eller en normal uddannelse? Der findes mange hash
brugere, der bruger det i årevis, og har en helt almindelig
hverdag ved siden af.

> Jeg går forøvrigt ind for legalisering af alle rusmidler.

Så hvad er problemet?

> Som skrevet før - jeg smider ikke perler for svin.

Bruun var ikke i stand til at sandsynliggøre at lange
fængselsstraffe eller store bøder skulle have nogen
effekt...

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-09 23:36

> Bruun har ikke rigtigt nogen argumenter, så han starter
> lige ud med en spand mudder...

Og så slap argumenterne op (som altid)

> Nej, jeg har aldrig røget hash.

Her ser du hvorfor hash IKKE skal legaliseres, folks hukommelse
ødelægges jo.

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-03-09 23:49

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
>
> Og så slap argumenterne op (som altid)

N_B_DK er allerede løbet tør for argumenter...

> Her ser du hvorfor hash IKKE skal legaliseres, folks hukommelse
> ødelægges jo.

Igen ses det at N_B_DK er fuld af løgn...

Fra : N_B_DK

Dato : 13-03-09 00:04

> Igen ses det at N_B_DK er fuld af løgn...

Ja fornægtelse er meget udbredt blandt narkomaner, men du kan jo søge
hjælp til at komme ud af dit misbrug?

Fra : Bertel Brander

Dato : 13-03-09 00:07

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Ja fornægtelse er meget udbredt blandt narkomaner, men du kan jo søge
> hjælp til at komme ud af dit misbrug?

N_B_DK fremturer som sædvanligt med løgne.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-09 23:34

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Heroin og kokain er farlige stoffer, der har meget dramatisk
> virkning på misbrugerene, det har hash ikke.

Suk, det er jo umuligt at diskutere stoffer med en narkoman.

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-03-09 23:39

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Suk, det er jo umuligt at diskutere stoffer med en narkoman.

Blot til almindelig orientering; jeg er ikke narkoman,
har aldrig været det. N_B_DK er sikkert ligeglad, han
bekymrer sig ikke om fakta eller hvad der sker ude i
virkeligheden.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-09 23:45

> Blot til almindelig orientering; jeg er ikke narkoman,
> har aldrig været det. N_B_DK er sikkert ligeglad, han
> bekymrer sig ikke om fakta eller hvad der sker ude i
> virkeligheden.

Narkomaner nægter altid næsten altid deres stofforbrug, du er ingen
undtagelse.

Fra : Bertel Brander

Dato : 13-03-09 00:01

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Narkomaner nægter altid næsten altid deres stofforbrug, du er ingen
> undtagelse.

N_B_DK er som sædvanligt fuld af løgn.

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 00:07

On Fri, 13 Mar 2009 00:00:31 +0100, Bertel Brander wrote:

> N_B_DK er som sædvanligt fuld af løgn.

Hvor er løgnen da i påstanden.?

De fleste alkoholikere benægter jo også deres misbrug.

Fra : Bertel Brander

Dato : 13-03-09 00:15

Steen A.Thomsen skrev:

> Hvor er løgnen da i påstanden.?
>
> De fleste alkoholikere benægter jo også deres misbrug.

Thomsen støtter tilsyneladende N_B_DK's løgne...

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-03-09 00:17

> Thomsen støtter tilsyneladende N_B_DK's løgne...

Er der nogen særlig grund til, du konsekvent omtaler dine moddebattører i 3.
person? Du ved godt, hvad det lugter af - ikke? Lad mig komme med et vildt
gæt: Du bryder dig heller ikke om at se andre mennesker direkte ind i
øjnene, når du taler med dem?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 13-03-09 00:23

Jens Bruun skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen særlig grund til, du konsekvent omtaler dine moddebattører i 3.
> person?

Det er gammel vane, dk.politik er et offentligt forum,
der er mange der læser med, og svaret er som regel
ikke henvendt direkte til én person.

> Du ved godt, hvad det lugter af - ikke? Lad mig komme med et vildt
> gæt: Du bryder dig heller ikke om at se andre mennesker direkte ind i
> øjnene, når du taler med dem?

Jeg synes at Bruun skulle begrænse sig til at udtale
sig om det han ved noget om.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-03-09 00:28

> Det er gammel vane, dk.politik er et offentligt forum,
> der er mange der læser med, og svaret er som regel
> ikke henvendt direkte til én person.

Ah, derfor.

> Jeg synes at Bruun skulle begrænse sig til at udtale
> sig om det han ved noget om.

Hvad får dig til at tro, jeg ikke ved, hvad jeg udtaler mig om?

Er du Asperger, Bertel Brander? Det er da en ærlig sag, og en afklaring vil
gøre det noget lettere at debattere med dig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 13-03-09 00:34

Jens Bruun skrev:

> Hvad får dig til at tro, jeg ikke ved, hvad jeg udtaler mig om?

Bl.a. fordi Bruun tror at Bruun kan stille en sygdomsdiagnose
efter at have læst nogle få post i en nyhedsgruppe.

> Er du Asperger, Bertel Brander?

Det tror jeg ikke.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-03-09 00:36

> Bl.a. fordi Bruun tror at Bruun kan stille en sygdomsdiagnose
> efter at have læst nogle få post i en nyhedsgruppe.

Aspergere er ikke syge.

> Det tror jeg ikke.

OK.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 06:53

On Fri, 13 Mar 2009 00:14:41 +0100, Bertel Brander wrote:

> Thomsen støtter tilsyneladende N_B_DK's løgne...

Det er jo IKKE løgn, men et simpelt faktum. Der er ikke engang noget
underligt ved det.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 18:15

Bertel Brander wrote:

> Heroin og kokain er farlige stoffer, der har meget dramatisk
> virkning på misbrugerene, det har hash ikke.

Hash er mere skadeligt end heroin, hvis vi endelig skal tale om det.

REN heroin vel at mærke, - kan du tage i masser af år uden at der er nogen
særlig skade på din krop og hjerne.
Mange læger har taget heroin hele deres liv, og fungeret glimrende.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-09 23:33

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Nej.

Hvorfor ikke? du er vel ikke SÅ dum at du ikke ved, at de hårde stoffer
ikke er ret meget forskellig fra hash set fra salgs synspunktet.

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-03-09 23:41

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Hvorfor ikke? du er vel ikke SÅ dum at du ikke ved, at de hårde stoffer
> ikke er ret meget forskellig fra hash set fra salgs synspunktet.

I dag, hvor man af tåbelige grunde har kriminaliseret handlen
med hash, sælges hash og hårde stoffer af de samme kanaler.
Men jeg (og flertallet af danskerne) vil jo netop flytte salget
af hash væk fra kriminelle bander. Heroin og kokain er farlige
stoffer, det er hash ikke.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-09 23:45

>Heroin og kokain er farlige
> stoffer, det er hash ikke.

Hash er totalt uskadeligt?

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 23:58

On Thu, 12 Mar 2009 23:45:26 +0100, N_B_DK wrote:

> Hash er totalt uskadeligt?

Kun hvis man er hjernedød i forvejen.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-03-09 00:05

"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> wrote in
message news:15k8cogu6uc56$.1unr2ahhke1ja$.dlg@40tude.net

> Kun hvis man er hjernedød i forvejen.

Det forklarer hvorfor Bertil Bims mener det er uskadeligt.

Fra : Bertel Brander

Dato : 13-03-09 00:02

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
>

> Hash er totalt uskadeligt?

For langt de fleste brugere, ja. Der er tilfælde
hvor folk tager skade. Og der findes folk der
bliver alkoholikere og dør af druk.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 23:58

On Thu, 12 Mar 2009 23:41:29 +0100, Bertel Brander wrote:

> Heroin og kokain er farlige stoffer, det er hash ikke.

Det er dog utroligt så faktaresistent du er.

http://www.drugs4u2.dk/hash.html

Meget tyder på at du har røget hash i længere tid.

Fra : Bertel Brander

Dato : 13-03-09 00:10

Steen A.Thomsen skrev:

> Det er dog utroligt så faktaresistent du er.
>
> http://www.drugs4u2.dk/hash.html

Som sagt er det for langt de fleste fuldstændigt ufarligt
at ryge hash. Derudover er der ingen grund til at tro at
forbruget af hash vil stige, blot fordi man kan købe hash
på apoteket og ikke hos en handler på det nærmeste gadehjørne.
Og brugen af hash generer sådan set ikke andre end brugeren,
så hvorfor skal jeg og samfundet blande os i det?

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-03-09 00:11

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 00:16

On Fri, 13 Mar 2009 00:10:21 +0100, Bertel Brander wrote:

> Som sagt er det for langt de fleste fuldstændigt ufarligt
> at ryge hash.

Det er utroligt at du bliver ved med at benægte sandheden.

> Og brugen af hash generer sådan set ikke andre end brugeren,
> så hvorfor skal jeg og samfundet blande os i det?

Fordi samfundet skal betale for dem der har røget deres hjerne væk (og lad
nu være med at komme med tåbe-argumentet, at samfundet også betaler for så
mange andre).

PS: Jeg skal tidligt op i morgen og sende mine 3 unger i skole, så godnat.

Fra : Bertel Brander

Dato : 13-03-09 00:20

Steen A.Thomsen skrev:

> Det er utroligt at du bliver ved med at benægte sandheden.

Det kunne være interessant om Thomsen havde nogen reel viden?

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 06:56

On Fri, 13 Mar 2009 00:19:51 +0100, Bertel Brander wrote:

> Det kunne være interessant om Thomsen havde nogen reel viden?

Jeg har tidligere i denne tråd linket til hvad folk der VED noget om det
siger, men det afviste du jo bare som sludder (hvilket er helt normalt for
dem der selv er blevet hjerneskadet af hash).

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-03-09 23:05

Jens Bruun skrev:
> [...]
> forklare dig, hvordan denne effekt fungerer. Det ville være som at smide

Nu skriver du jo også for en større offentlighed, så måske kunne du
alligevel prøve at kaste et par perler?

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 11:33

Jens Bruun wrote:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så vi skal også legalisere heroin og kokain?

Ja, hvorfor ikke? Det er jo et af verdens største problemer, at man har
givet mafiøse netværk trillionindtægter, fordi man vil regulere hvad folk
vile beruse sig i. OG man kommer ingen vegne med de tusinder af milliarder
kroner man bruger på bekæmpelsen, - det er næsten KUN dårlige effekter.

Legaliser NU hellere end i morgen.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-09 23:32

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Det er sandelig på at tide at legalisere, så de kriminelle bander
> ikke kan financiere deres lyssky aktiviteter ved salg af hash.

Det er sandelig på tide at gøre alle banker til tagselv borde, på den
måde undgår man at folk skal kriminalitiseres for at skaffe penge til
hårde stoffer.

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-03-09 23:42

N_B_DK skrev:
> [...]
>

> Det er sandelig på tide at gøre alle banker til tagselv borde, på den
> måde undgår man at folk skal kriminalitiseres for at skaffe penge til

Jeg er sikker på at N_B_DK trænger alvorligt til at komme i seng...

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-09 23:46

> Jeg er sikker på at N_B_DK trænger alvorligt til at komme i seng...

Nå så slap dine argumenter endnu engang op.

Fra : Bertel Brander

Dato : 13-03-09 00:04

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Nå så slap dine argumenter endnu engang op.

Lad mig skære det ud i pap: Vi kan naturligvis ikke
gøre banker til tag selv borde. Penge skal blive i
de rigtige kasser og lommer. Bankrøverier har indvirkning
på andre end bankrøverne, derfor skal vi naturligvis
stoppe bankrøverier. Men brug af hash har (stort set)
kun indvirkning på brugeren, så hvorfor forhindre det.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-03-09 23:06

Bent Laursen skrev:
> http://www.berlingske.dk/article/20090312/koebenhavn/90312172/
>
> Nu skal bandekrigen bruges at legalisere Cannabis, når man i stedet kunne
> forhøje bøder og fængselsdomme med stor gavn for samfundet til følge.

Du er da rigtig kvik?

--
Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-09 23:37

> Du er da rigtig kvik?

Ja det er mere end man kan sige om dig, hvis du virkelig tror alle
bander og rockere bare forsvinder fordi hash legaliseres, så er du 100
gange dummere end vådt bølgepap.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-03-09 00:00

N_B_DK skrev:
> [...]
>

> Ja det er mere end man kan sige om dig, hvis du virkelig tror alle
> bander og rockere bare forsvinder fordi hash legaliseres, så er du 100

Du er da også rigtig kvik! Jeg hentydede kun til at spørgsmålet er
gennemtærsket i en tråd fra 6. marts, og at det nok ikke er værd at
gentage. Du bliver næppe klogere.

--
Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 13-03-09 00:07

>Du bliver næppe klogere.

Ikke af det sludder du konstant skriver nej.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-03-09 13:24

Bent Laursen <bl@hotmail.com> wrote:

> http://www.berlingske.dk/article/20090312/koebenhavn/90312172/
>
> Nu skal bandekrigen bruges at legalisere Cannabis, når man i stedet kunne
> forhøje bøder og fængselsdomme med stor gavn for samfundet til følge.

Måske tror kejserinden af Københavns og hendes tro væbner Klaus at
Rådhuset kan indføre særlove uden om Christiansborg.

Resten af os ved godt, at det kan man ikke ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N E i L -+- D A N E ~

Dato : 13-03-09 14:34

"Bent Laursen" <bl@hotmail.com> wrote in message
> http://www.berlingske.dk/article/20090312/koebenhavn/90312172/
>
> Nu skal bandekrigen bruges at legalisere Cannabis, når man i stedet kunne
> forhøje bøder og fængselsdomme med stor gavn for samfundet til følge.

Hvis man ved at bedøve københavnerne kan forhindre, at de laver
så mange ulykker, så bør hash straks indføres.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-03-09 15:40

"Bent Laursen" <bl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu skal bandekrigen bruges at legalisere Cannabis, når man i stedet
> kunne forhøje bøder og fængselsdomme med stor gavn for samfundet til

Legaliser hele lortet - narko, hormoner ... hele molevitten. Ikke fordi
det er fedt; men fordi det er ligegyldigt. Hvis folk ikke går til af det
ene, så gør de det af det andet; og med verdenens abnorme
overbefolkning, der kun bliver værre og værre og naturnødvendigvis må
ende med verdenshistoriens største omgang massedød, så er der ingen
grund til, at prøve at passe på de få, der ikke selv kan finde ud af at
holde sig fra narko - og da slet ikke, når alle initiativerne til det
formål alligevel ikke nytter noget. Set i lyset af, at man samtidig
undgår at financiere kriminelle møgdyr, så er sagen oplagt. Legaliser
det hele og hold op med at gå og lege frelsere.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-03-09 16:17

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> wrote in message
>Set i lyset af, at man
> samtidig undgår at financiere kriminelle møgdyr, så er sagen oplagt.
> Legaliser det hele og hold op med at gå og lege frelsere.

Selv hvis det var legaliseret, hvordan mener du så at folk skal få råd
til stoffer, skal det være gratis?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-03-09 16:44

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> wrote in message
>

> Selv hvis det var legaliseret, hvordan mener du så at folk skal få råd
> til stoffer, skal det være gratis?

Ha - hvis de ikke har råd til at betale den brøkdel, prisen vil være på
legale stoffer, så har de alligevel heller ikke råd til at betale det
mange gange mere, det koster på det illegale marked. No problemo. Selv
på bistandshjælp vil en narkoman være i stand til at slå sig selv ihjel
med skidtet flere gange dagligt.

Fra : Malene P

Dato : 13-03-09 22:34

> http://www.berlingske.dk/article/20090312/koebenhavn/90312172/
>
> Nu skal bandekrigen bruges at legalisere Cannabis, når man i stedet kunne
> forhøje bøder og fængselsdomme med stor gavn for samfundet til følge.

Fedt, så standser vi skyderierne i gaderne og fører dem ind i gymnasierne
begået af psykotiske hashvrag.

Malene P