Foo Fighters - Hvor starter jeg...?
Fra : Lasse Bjørn Jensen

Dato : 30-07-01 12:44

Hej med Jer!

Jeg har aldrig rigtig haft det store kendskab til Foo Fighters, udover
navnet, men så/hørte forleden musikvideoen til "Learn to Fly", og
blev ret hooked på denne fede støjede pop-melo-rock-stil.

Mit spørgsmål er så, hvor kommer jeg videre?
Jeg er indtil videre ret hooked på

Learn to Fly
Baker Street
Everlong

Hvilke andre Foo Fighters-sange er i samme stil? Hvad kan anbefales?
Hvorfor?

På forhånd tak :)

--
Lasse Bjørn Jensen
http://www.nstuff.dk

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 30-07-01 13:52

Hej Lasse,

Så vidt jeg ved har Foo Fighters kun udgivet 3 albums, så du skulle have en
chance for at nå hele vejen rundt :)
Hvis du vil høre min mening, så synes jeg ikke deres første var så god (den
hed bare Foo Fighters), og at dømme på de sange du nævner tror jeg måske
heller ikke du vil være fjollet med den. Til gengæld synes The Colour and
the Shape (1997) er ret fantastisk. Den er spækket med gode sange til
ethvert humør.

Hej hej,
Mads

Fra : Stig Nygaard

Dato : 30-07-01 15:51

Hej Mads (og Lasse)!

> [...]
> vil være fjollet med den. Til gengæld synes The Colour
> and the Shape (1997) er ret fantastisk. Den er spækket

Bare for at understrege dat der er flere meninger om det, så synes jeg
den første var bedst, den anden næstbedst og den sidste
halv-uinteressant. Men ok, hvis det er de nye numre Lasse er faldet for,
så kan det være han har mere til fældes med din smag end min

Stig.

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 30-07-01 16:39

Hej Stig,

Ja, jeg tænkte nok der ville kommet et svar der lød noget i den retning :)
Langt de fleste jeg kender har det på den måde - bare ikke mig.. Jeg synes
heller ikke deres seneste var særlig interessant, selvom den boldgademæssigt
minder den meget om the Colour and the Shape, som jeg som sagt godt kan
lide.

Hilsner,
Mads.

Fra : peet_dk

Dato : 30-07-01 16:30

hvis du ikke ved det er forsangern tidl. trommeslager i Nirvana.. Jeg kender
kun deres første album, meget godt men så heller ikke mere......

Fra : Lasse Bjørn Jensen

Dato : 31-07-01 08:39

Hej Mads og Stig,

Mange tak for info, jeg vil snarest gå ud og investere i
"The Colour and the Shape" samt "Foo Fighters"

--
Lasse Bjørn Jensen
http://www.nstuff.dk

Fra : Gergen

Dato : 31-07-01 16:02

Lasse Bjørn Jensen <nospam@*spam*nstuff.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Hgt97.5600$lh7.302823@news010.worldonline.dk...
> Hej Mads og Stig,
>
> Mange tak for info, jeg vil snarest gå ud og investere i
> "The Colour and the Shape" samt "Foo Fighters"

Den nyeste "There is Nothing Left To Lose" er også ganske fed. Den
indeholder bla "Learn to Fly", "Stacked Actors" og "Breakout"

--
Christian
-----