Må de blive straffet hårdt...
Fra : Martin Bak

Dato : 17-05-09 22:41

Jeg er muligvis emotionelt belastet, men sådanne skvadderhoveder ønsker jeg
langt væk.
http://politiken.dk/indland/article713233.ece

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-09 23:03

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg er muligvis emotionelt belastet, men sådanne skvadderhoveder ønsker
> jeg langt væk.
> http://politiken.dk/indland/article713233.ece

Tjah, det er sgu sørgeligt. Man kunne jo sørge for at sådan en person
fremover kun kan køre invalidebil, med en rask lille amputation!

På den anden side - havde ofrene dog for helv*** bare kørt i noget med bare
et strejf af sikkerhed, i stedet for en gammel lorteæske af en Corsa!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-05-09 05:14

"Henrik B." skriver:

> På den anden side - havde ofrene dog for helv*** bare kørt i noget med bare
> et strejf af sikkerhed, i stedet for en gammel lorteæske af en Corsa!

DR mener at det var en Polo. Anyhow, så firkantet som den er på billedet
er det vidst en ældre model. Desuden lader det til at drengen nu er død.

Lad dem blive sigtet for uagsomt manddrab.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : JBH

Dato : 18-05-09 07:16

> [...]
> er det vidst en ældre model. Desuden lader det til at drengen nu er død.
>
> Lad dem blive sigtet for uagsomt manddrab.

Når Falckredderne i første omgang fik liv i barnet igen med hjertemassage,
holder den nok ikke i retten.

mvh
JBH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-05-09 07:41

JBH skrev:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Når Falckredderne i første omgang fik liv i barnet igen med hjertemassage,
> holder den nok ikke i retten.

Hvor er det sørgeligt. Halvandet år :( Dybeste medfølelse med familien.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 18-05-09 15:58

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Når Falckredderne i første omgang fik liv i barnet igen med hjertemassage,
> holder den nok ikke i retten.

Jo da, mener du ikke det er mord hvis den der er blevet myrdet kortvarigt
genoplives for senere at dø?

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-05-09 19:50

Leif Langgaard skrev:

> Jo da, mener du ikke det er mord hvis den der er blevet myrdet kortvarigt
> genoplives for senere at dø?

Mord kræver vist at det var meningen det skulle ske. Det tror jeg alt
andet lige ikke er tilfældet her - derfor uagtsomt manddrab.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-09 20:23

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Mord kræver vist at det var meningen det skulle ske. Det tror jeg alt
> andet lige ikke er tilfældet her - derfor uagtsomt manddrab.

I mine øjne, så er det en bevidst handling, at man sætter sig bag rattet -
kraftigt påvirket. Og ligeledes at man kører med psykopat hastigheder
indenfor byzonen. Derved véd man også at et evt. uheld vil koste liv! Det er
derfor i mine øjne en skærpende omstændighed. Og stod det til mig, så burde
loven ændres, så man kunne anklages for overlagt mord.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-05-09 20:26

Henrik B. skrev:

> [...]
> Det er derfor i mine øjne en skærpende omstændighed. Og stod det til
> mig, så burde loven ændres, så man kunne anklages for overlagt mord.

Jeg fik vist formuleret mig upræcist. "Mord" kræver at man på forhånd
har udpeget at der skal slås nogen ihjel - det skal altså være meningen.

Jeg er ganske enig i at det er forfærdeligt og trist, men det ændrer nok
ikke på at det ikke var med vilje de gjorde det.

Fra : blue

Dato : 18-05-09 16:02

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Når Falckredderne i første omgang fik liv i barnet igen med hjertemassage,
> holder den nok ikke i retten.

Selvfølgelig gør den det.

Fra : JBH

Dato : 18-05-09 18:08

"blue" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig gør den det.

Indenfor dansk jura, er INTET en sælfølge.
Hørte lige hans advokat, Frank Wenzel snakke noget om at det måske slet
ikke var hans klient som havde kørt bilen.

/JBH

Fra : blue

Dato : 18-05-09 19:05

> Indenfor dansk jura, er INTET en sælfølge.

Og du har en masse juridisk erfaring eller?

Nu er det sådan, at manden *er* blevet varetægtsfængslet, så jo - sigtelsen
holdt i retten...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-05-09 19:51

blue skrev:

> Nu er det sådan, at manden *er* blevet varetægtsfængslet, så jo - sigtelsen
> holdt i retten...

Varetægtsfængslet kræver vist blot begrundet mistanke, så han ikke laver
ulykker mens politiet efterforsker. Han er jo ikke dømt endnu.

Fra : blue

Dato : 18-05-09 20:48

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Varetægtsfængslet kræver vist blot begrundet mistanke, så han ikke laver
> ulykker mens politiet efterforsker.

Det er næppe derfor han blev varetægtsfængslet, men derimod af hensynet til
retshåndhævelsen og derfor kræves der særlig bestyrket mistanke.

> Han er jo ikke dømt endnu.

Nej, det er jeg klar over og det er også derfor jeg, at *sigtelsen* holdt.
Ellers ville det have været *tiltalen*.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-05-09 21:04

blue skrev:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, det er jeg klar over og det er også derfor jeg, at *sigtelsen* holdt.
> Ellers ville det have været *tiltalen*.

Beklager, det overså jeg i farten

Må nok hellere holde den på 50 indlæg i timen så...

Fra : JBH

Dato : 18-05-09 20:05

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og du har en masse juridisk erfaring eller?
>
> Nu er det sådan, at manden *er* blevet varetægtsfængslet, så jo -
> sigtelsen holdt i retten...

Ja, men det var sandelig ikke en sælfølge

/JBH

Fra : blue

Dato : 18-05-09 20:48

> Ja, men det var sandelig ikke en sælfølge

Det er så din mening...

Hvad du skrev i dit første indlæg er og bliver noget vrøvl.

Fra : JBH

Dato : 18-05-09 22:20

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er så din mening...
>
> Hvad du skrev i dit første indlæg er og bliver noget vrøvl.

Med mindre du har en sjette sans, kunne du ikke vide hvilke præmisser
dommeren og juristerne vil bruge og om de giver mulighed for
varetægtsfængsling.

/JBH

Fra : blue

Dato : 19-05-09 15:53

> Med mindre du har en sjette sans, kunne du ikke vide hvilke præmisser
> dommeren og juristerne vil bruge og om de giver mulighed for
> varetægtsfængsling.

Jeg ved, at det ikke var rigtigt, hvad du skrev vedr. genoplivning af
babyen - altså at en genoplivning gør, at det ikke bliver til uagtsomt
manddrab.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 18-05-09 07:22

> DR mener at det var en Polo.

De 2 mænd kørte i en Polo. Ofrenes bil på billedet er tydeligvis en Corsa.

Leo Havmøller.

Fra : Fuzzbox

Dato : 18-05-09 07:25

> [...]
>
> På den anden side - havde ofrene dog for helv*** bare kørt i noget med
> bare et strejf af sikkerhed, i stedet for en gammel lorteæske af en Corsa!

Hvad fanden bilder du dig ind? Tror du det er alle der har råd til at køre
lorte saab?

Fra : Armand

Dato : 18-05-09 15:19

Fuzzbox skrev:

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

Det er måske også moderens bebrejdelse overfor faderen der, ikke
taypisk, måske ligefrem har sig en Saab at køre på arbejde i mens
moderen klarer indkøb og børnehave -kørsel i en billig pis-æske :-/

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 18-05-09 00:49

On 18 Maj, 08:25, "Fuzzbox" <fuzzbo...@gmail.com> wrote:

> Hvad fanden bilder du dig ind? Tror du det er alle der har råd til at køre
> lorte saab?

Nu findes der også andre biler end en "lorte SAAB" som er mere sikre
end en gammel Polo eller Corsa.....

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 18-05-09 00:50

On 18 Maj, 08:21, Leo Havmøller <rtx...@nospam.nospam> wrote:

> De 2 mænd kørte i en Polo.

Den Polo de kørte 200 km/t i?

Klaus

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-05-09 08:09

Klaus D. Mikkelsen (google groups) skrev:

> Den Polo de kørte 200 km/t i?

http://politiken.dk/indland/article713274.ece :

»De havde skiftet Poloens almindelige motor ud med en vild seks-cylindret
sag, så den kunne køre rigtig stærkt«
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 18-05-09 11:28

Hans Paulin (6310) formulerede spørgsmålet:

> http://politiken.dk/indland/article713274.ece :
>
> »De havde skiftet Poloens almindelige motor ud med en vild seks-cylindret
> sag, så den kunne køre rigtig stærkt«

Der står på EB's hjemmeside at gutten har en profil på bilgalleri.dk
(hvor der ligeledes er et bilede af ham) så mon ikke der står lidt om
hvad potten indeholder. Har bare ikke kunnet finde profilen
http://ekstrabladet.dk/112/article1169299.ece

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Martin Bak

Dato : 18-05-09 11:42

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (hvor der ligeledes er et bilede af ham) så mon ikke der står lidt om hvad
> potten indeholder. Har bare ikke kunnet finde profilen

Ikke svært. Han er lige her:

Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-05-09 12:02

Martin Bak skrev:

> Ikke svært. Han er lige her:
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=148438

"polo vr6 synet og godkent . "

Sølle knægt! :-/
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin [TMM]

Dato : 18-05-09 15:53

Hej
Martin Bak wrote:
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=148438

Jeg morer mig meget over det der står med hvidt, et lille stykke under
billgalleri.dk...

"Bilen er ikke aktiv"
Nej, det tror da pokker.

Mvh
Martin

Fra : Brian Lund

Dato : 18-05-09 08:44

> På den anden side - havde ofrene dog for helv*** bare kørt i noget med
> bare et strejf af sikkerhed, i stedet for en gammel lorteæske af en Corsa!

Jeg tror ikke det havde gjort den store forskel når den blev ramt af et tons
dødvægt der kommer med 200 km/t...
(Jeg ved dog ikke hvor "godt" de ramte offer bilen, men en "lige på"
kollision med 200 km/t ville ingen biler være sikre)

Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-09 18:32

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> (Jeg ved dog ikke hvor "godt" de ramte offer bilen, men en "lige på"
> kollision med 200 km/t ville ingen biler være sikre)

Ikke desto mindre overlevede spadseren i Polo - trods farten. Såee....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-05-09 05:44

On Mon, 18 May 2009 19:31:46 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>Ikke desto mindre overlevede spadseren i Polo - trods farten. Såee....

Faktisk overlevede alle personer, som ikke blev kastet ud af bilerne.

Fly

Fra : Henrik B.

Dato : 19-05-09 05:56

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Faktisk overlevede alle personer, som ikke blev kastet ud af bilerne.

Ja, når det nævnes, så viser det - samt skaderne på bilerne, at
sammenstødshastigheden har været langt lavere end 150 - 200 km/t. Føreren
har helt sikkert nået at bremse en stor del, inden han ramte...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Leonard

Dato : 18-05-09 09:05

Henrik B. wrote:

> Tjah, det er sgu sørgeligt. Man kunne jo sørge for at sådan en person
> fremover kun kan køre invalidebil, med en rask lille amputation!

Og hvad skulle det hjælpe?
Alle biler kan bygges om til invalidebiler, så de kan stadig køre
råddent.

> På den anden side - havde ofrene dog for helv*** bare kørt i noget
> med bare et strejf af sikkerhed, i stedet for en gammel lorteæske af
> en Corsa!

Mon det gør den helt store forskel ved en påkørsel med 150-200 km/t?

--
Leonard

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-05-09 12:34

On 18 May 2009 08:04:39 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

>Og hvad skulle det hjælpe?
>Alle biler kan bygges om til invalidebiler, så de kan stadig køre
>råddent.

>Mon det gør den helt store forskel ved en påkørsel med 150-200 km/t?

Måske ikke den helt store, men det gør en forskel. Så en gang et billede
af en BMW 7, som var kommet i klemme mellem to lastbiler. Kabinen var
hel mens, at resten var fuldstændig væk.

Desuden har jeg lige hørt et interview med en betjent på TV2, hvor
betjenten sagde, at barnet sad i en barnestol, som ikke svarede til
barnets alder.

Ingen undskyldning, men det kunne have hjulpet, så barnet ikke var
blevet slynget ud af stol og bil og derfor muligvis overlevet.

Fly

Fra : Leonard

Dato : 18-05-09 12:48

Fly Christensen wrote:

> [...]
>
> Ingen undskyldning, men det kunne have hjulpet, så barnet ikke var
> blevet slynget ud af stol og bil og derfor muligvis overlevet.

Den tænkte jeg også på, men det er godt nok tvivlsomt om barnet ville
overleve alligevel. Påvirkningen af kroppens indre organer er meget
kraftig ved en påkørsel med høj hastighed.

--
Leonard

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-05-09 14:09

On 18 May 2009 11:48:10 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

>Den tænkte jeg også på, men det er godt nok tvivlsomt om barnet ville
>overleve alligevel. Påvirkningen af kroppens indre organer er meget
>kraftig ved en påkørsel med høj hastighed.

Chancen må dog alt-andet-lige være større i en stol som netop er
konstrueret til sådanne situationer end, når man flyver ud af bilen og
lander på asfalten.

Fly

Fra : Leonard

Dato : 18-05-09 21:29

Fly Christensen wrote:

> Chancen må dog alt-andet-lige være større i en stol som netop er
> konstrueret til sådanne situationer end, når man flyver ud af bilen og
> lander på asfalten.

Jo, jo, spørgsmålet er bare om det havde hjulpet.

--
Leonard

Fra : JBH

Dato : 18-05-09 18:09

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Og hvad skulle det hjælpe?
> Alle biler kan bygges om til invalidebiler, så de kan stadig køre
> råddent.

Så kan man for he***** amputere idiotens øjne

/JBH

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-09 18:34

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Så kan man for he***** amputere idiotens øjne

)))

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-05-09 11:33

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in news:4a119642$0$56786
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Så kan man for he***** amputere idiotens øjne

Fradømmes retten til sikkerhedsseler, idømmes pligt til altid at køre med
en 10 cm lang syl fastmonteret midt i rattet. Evt. suppleret med en
obligatorisk selvlysende orange lakering så vi alle kan se hvad det
indebærer lige at puffe lidt til ham.

Så skal han nok lære det. Tror faktisk osse det vil virke forebyggende.

Fra : Leonard

Dato : 19-05-09 16:37

Kent Oldhøj wrote:

> idømmes pligt til altid at køre med
> en 10 cm lang syl fastmonteret midt i rattet.

Det er efterhånden nogle år siden, jeg så en engelsk udsendelse, hvor
en trafiksikkerhedsforsker (eller hvilken titel han nu havde) mente, at
det ville være meget mere befordrende for kørselskulturen, hvis der i
stedet for en airbag i rattet sad et spyd og pegede op i hovedet på
chaufføren.

det ville nok få de fleste til at slappe lidt mere af og køre lidt
mindre aggressivt, men jeg tror sgutte det hjælper meget mod tåber som
ham i dette tilfælde.

--
Leonard

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-09 18:34

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Og hvad skulle det hjælpe?
> Alle biler kan bygges om til invalidebiler, så de kan stadig køre
> råddent.

Sikkert. Men mistede han f.eks. begge ben ved knæet, så ville han HVER dag
resten af sit sølle liv, blive mindet om, hvilken amøbe han er....

Det betyder alverden!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Leonard

Dato : 18-05-09 21:32

Henrik B. wrote:

> Sikkert. Men mistede han f.eks. begge ben ved knæet, så ville han
> HVER dag resten af sit sølle liv, blive mindet om, hvilken amøbe han
> er....

Næh, menneskets sind er uforklarligt og det er nok tvivlsomt om han vil
angre noget som helst uanset hvor meget du minder ham om det.

Han er vel egentlig bare endnu et bevis på at fodbold burde forbydes

> Det betyder alverden!

Tror du, men det er ret umuligt at sige noget om, for enhver ulykke er
forskellig og intet er sikkert.

--
Leonard

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-09 21:46

> Tror du, men det er ret umuligt at sige noget om, for enhver ulykke er
> forskellig og intet er sikkert.

Véd jeg! Den Corsa er fra tiden før Opel overhovedet var begyndt at tænke
seriøst på sikkerhed.

Jeg har bl.a. et eksempel med en 9000 tilbage til midten af halvfemserne,
som med 4 voksne, på en landevej med 70 - 80 km/t torpederes frontalt af en
3-serie BMW, som man anslår til at havekørt 150 km/t. Føreren ag BMW'en var
dræbt på stedet, hvor de fire personer i Saab'en kunne stå stort set uskadte
ud...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-09 21:47

http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/9000sikkerhed.jpg

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : N/A

Dato : 18-05-09 22:31

Fra : ahaldgran@gmail.com

Dato : 18-05-09 15:14

Tragisk ulykke, jeg synes det er en hån mod retsikkerheden at sådan en
klaphat formentlig vil slippe med et par års fængsel, hvis anklageren
vinder sagen suverænt.

De fleste er selvfølgelig harme over den meningsløse ulykke, men jeg
synes ikke at selvtægt er vejen frem - brug dog hellere krudtet på at
råbe pressen og politikerne op, så disse latterligt lave straffe for
spritbilisme og/eller væddeløbskørsel med dødelig udgang kan ændres.
Vi skal ikke have et totalitært samfund, hvor vi ikke tør trække
vejret, men jeg synes at hammeren må falde ekstrardinært hårdt, når du
kører 2-3 eller 4 gange den tilladte hastighed og brager over for rødt
i en ruståge af øl, vodka, heroin og khat (eller hvad de nu havde
taget..).

Strengt taget vil jeg sammenligne hændelsen med at tage en
maskinpistol i hånden og bind for øjnene og så ellers bare skyde lidt
tilfældigt omkring dig inde på en gade. Du har måske ikke til hensigt
at dræbe, men udfaldet kan meget vel blive dødeligt (hvilket
gerningsmanden også må forventes at kunne forudse).

En bil der brager afsted med 200 km/t i en ordentlig sprit- og
narkotåge fuldstændig hensynsløst overfor rødt lys og "glemmer" at se
holdende biler kan da nærmest sammenlignes med et overlagt mordforsøg!

Jeg er ikke jurist, men skal du slå nogen ihjel skal du da bare drikke
dig i hegnet og kører vedkommende ned i bil, så slipper du billigt!?

Det er politikernes opgave at ændre jura, så det er der slaget skal
slås!

Mvh. Asbjørn
(Far til dejlig datter på 5 måneder...)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-05-09 22:25

ahaldgran@gmail.com skriver:

> Jeg er ikke jurist, men skal du slå nogen ihjel skal du da bare drikke
> dig i hegnet og kører vedkommende ned i bil, så slipper du billigt!?

Næsten korrekt. Vil du slå nogen ihjæl, så sørg for at have en flaske
Jack D. i handskerummet. Når du, med friske ønje og klart sind, har fået
jordet idioten, river du proppen af flasken og tømmer indholdet ned i
halsen (altså på dig selv).

Hmmm, har jeg nævnt det her før?
Nej, kun cirka en 15-20 gange, eller sådan noget......

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-09 22:31

> [...]
> Jack D. i handskerummet. Når du, med friske ønje og klart sind, har fået
> jordet idioten, river du proppen af flasken og tømmer indholdet ned i

Og husk for Guds skyld at sige: "Jeg husker ik' en ski'"....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-05-09 22:34

"Henrik B." skriver:

> Og husk for Guds skyld at sige: "Jeg husker ik' en ski'"....

Og så håbe at de ikek finder bøjlerne i handskerummet der passer til
flasken?

Du ved "klik" ind og så sidder den fast.....

Fra : N/A

Dato : 18-05-09 22:31

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-05-09 07:36

Henrik B. wrote:
> På den anden side - havde ofrene dog for helv*** bare kørt i noget med
> bare et strejf af sikkerhed, i stedet for en gammel lorteæske af en Corsa!

Det er jo et latterligt argument. Dødsfaldet skyldes ikke valget af
transportmiddel - det skyldes tossen der kørte påvirket. Ønsker du et
trafikbillede hvor man ikke kan færdes på cykel, gå med en klapvogn
eller køre MC uden at risikere at andre mener at man har et dødsønske?

Vejene skal kunne rumme os alle, og reglerne skal tilpasses så der er en
rimelig sikkerhed ved at opholde sig i trafikken.

--
vh
Torben

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-05-09 07:49

On Tue, 19 May 2009 08:36:06 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Det er jo et latterligt argument. Dødsfaldet skyldes ikke valget af
>transportmiddel - det skyldes tossen der kørte påvirket.

Næh, dødsfaldet skyldtes, at barnet ikke var spændt fast i en passende
anordning. Barnet fløj ud af stolen og ud af bilen for at lande på
asfalten.

Hvis barnet havde været korrekt spændt fast, så havde det muligvis
overlevet.

>Ønsker du et
>trafikbillede hvor man ikke kan færdes på cykel, gå med en klapvogn
>eller køre MC uden at risikere at andre mener at man har et dødsønske?

Som visse folk opfører sig, skulle man tro, at de har disse ønsker.

Fly

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-05-09 09:05

On Tue, 19 May 2009 08:48:45 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Næh, dødsfaldet skyldtes, at barnet ikke var spændt fast i en passende
>anordning. Barnet fløj ud af stolen og ud af bilen for at lande på
>asfalten.
Hvorfor er føren af poloen så varetægtsfængslet, han er i din optik jo
fuldstændigt uden skyld i "uagtsom manddrab" ?

>Hvis barnet havde været korrekt spændt fast, så havde det muligvis
>overlevet.
Hvis og hvis og hvis, ja sådan kan alt jo bortforklares.

/Hans

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-05-09 09:39

On Tue, 19 May 2009 10:04:34 +0200, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>Hvorfor er føren af poloen så varetægtsfængslet, han er i din optik jo
>fuldstændigt uden skyld i "uagtsom manddrab" ?

Om han er skyldig eller ej er op til domstolene. Varetægtsfængslingen er
noget, som politiet har bedt om. Jeg tager ikke stilling til nogle af
delene.

>Hvis og hvis og hvis, ja sådan kan alt jo bortforklares.

En ulykke indeholder masser af faktorer, som kan ændre på udfaldet.

Fly

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-05-09 10:15

On Tue, 19 May 2009 10:39:24 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Om han er skyldig eller ej er op til domstolene. Varetægtsfængslingen er
>noget, som politiet har bedt om. Jeg tager ikke stilling til nogle af
>delene.
Det er jo så lige præsist det du har taget stilling til med din
udmelding.

/Hans

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-05-09 11:09

On Tue, 19 May 2009 11:14:54 +0200, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>Det er jo så lige præsist det du har taget stilling til med din
>udmelding.

Nej. Det har jeg ikke.

Fly

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-05-09 09:25

Fly Christensen wrote:

> [...]
> asfalten.
>
> Hvis barnet havde været korrekt spændt fast, så havde det muligvis

Mener du at vi alle skal sikre os mod påvirkede fodboldtosser i
selvbygger MadMax biler uden ABS på vejene?

> Som visse folk opfører sig, skulle man tro, at de har disse ønsker.

Uanset hvad, så vokser ansvaret med transportmidlets farlighed - ellers
kører vi snart alle i PMV'er og bor i bunkere. Vejene er til for alle
mennesker.

--
vh
Torben

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-05-09 09:50

On Tue, 19 May 2009 10:25:04 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Mener du at vi alle skal sikre os mod påvirkede fodboldtosser i
>selvbygger MadMax biler uden ABS på vejene?

Om bilen føres af fodboldtosser, om det er MadMax-biler, om det er med
eller uden ABS, om føren er påvirket, er uvedkommende. Det er jo det,
som hele sikkerhedsudstyret er til for. Netop for at minimere skaderne
ved ulykker. En sikkerhedssele er lavet til det formål. Det samme er en
airbag. Hvis det ikke anvendes korrekt, så hjælper det ikke noget. Det
er det, jeg siger.

Fly

Fra : Armand

Dato : 19-05-09 22:21

Fly Christensen skrev:
> [...]
> ved ulykker. En sikkerhedssele er lavet til det formål. Det samme er en
> airbag. Hvis det ikke anvendes korrekt, så hjælper det ikke noget. Det

Alt andet lige er det ganske tilladt at køre rundt i en bil uden airbag
endsige uden sele!
Man kan ikke med rette bebrejde nogen der blot overholder lovens
mindstemål :-|

--
Armand.

Fra : Leonard

Dato : 19-05-09 22:22

Armand wrote:

> Alt andet lige er det ganske tilladt at køre rundt i en bil uden
> airbag endsige uden sele! Man kan ikke med rette bebrejde nogen der
> blot overholder lovens mindstemål :-|

Det er ikke tilladt at køre med børn under 3 år, der ikke er spændt
fast i en barnestol, der passer til barnets størrelse.
Heller ikke i en bil uden sikkerhedsseler.
Er der sikkerhedsseler på alle sæder, må der kun være det antal
personer, som der er seler til og de skal bruges.

--
Leonard

Fra : Henrik B.

Dato : 19-05-09 14:57

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er jo et latterligt argument. Dødsfaldet skyldes ikke valget af
> transportmiddel - det skyldes tossen der kørte påvirket.

Der er flere faktorer, som er den medvirkende årsag til dødsfaldet!

> Ønsker du et trafikbillede hvor man ikke kan færdes på cykel, gå med en
> klapvogn eller køre MC uden at risikere at andre mener at man har et
> dødsønske?

Nej, det er DIN fortolkning af det jeg skriver!

> Vejene skal kunne rumme os alle, og reglerne skal tilpasses så der er en
> rimelig sikkerhed ved at opholde sig i trafikken.

Det er tilladt ikke at være naiv! Derudover er jeg enig - vi skal alle være
på vejene. Men ikke desto mindre gør jeg personligt ALT, hvad der står i min
magt, for at gøre min færden (blandt idioter og tågehorn), så sikker så
mulig. Heriblandt nøje overvejelser hvilke biler jeg færdes i. Ligesom jeg
har lært mig selv at kigge begge veje, inden jeg bevæger mig ud i et kryds -
for grønt. Og det uanset om jeg er på gåben, cykel eller bil. Det er naivt
at færdes i dagens trafik, og så bare køre lykkeligt derudaf, så længe der
er grønt lys...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : ahaldgran@gmail.com

Dato : 19-05-09 03:16

On 19 Maj, 08:48, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:

> [...]
> overlevet.

> Som visse folk opfører sig, skulle man tro, at de har disse ønsker.

Ja, det er dobbelt uheld at barnet ikke at spænt ordentligt fast, men
det ændrer jo ikke på skyldspørgsmålet.

Nu er journalister enormt gode til at forvride facts og blande rundt
på tallene, men jeg har læst om både bremsespor på 54,5 meter og en
kollisionshastighed på 60 km/t. Hvorvidt det er korrekt, skal jeg ikke
tage stilling til, men det er i hvert fald uden for en hver tvivl at
kollisionen ikke foregår ved hverken 200 eller 150 km/t. I den slags
bilulykker, vil en BMW/Mercedes/Hummer måske kun have trykket fronten,
men en gammel Corsa vil være... maltrakteret.

Hvem siger for øvrigt at barnet havde overlevet, hvis det var blevet
hængende i selerne?! Nakkemuskulaturen er ikke særligt udviklet hos
babyer og hvis stolen vender mod kørselsretningen vil hovedet blive
slået frem ved en påkørsel bagfra.

Det er en grim tanke at overveje om pigen kunne have overlevet, hvis
det havde været en korrekt størrelse børnestol. Men jeg synes der er
en stor grad af chancerytteri i forhold hvordan de to mænds kørsel
ender - da kunne jo ramme forgængere, cyklister, knallerter og
motorcyklister også, hvor jeg er 100% sikker på at det vil få en
dødelig udgang.

I øvrigt godt at se at justitsministeren har gjort rigsadvokaten
opmærksom på, at det burde overvejes snart at benytte strafferammen på
8 år i den fulde indhold indenfor den type sager!

Asbjørn

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-05-09 11:19

On Tue, 19 May 2009 02:15:39 -0700 (PDT), ahaldgran@gmail.com wrote:

>Ja, det er dobbelt uheld at barnet ikke at spænt ordentligt fast, men
>det ændrer jo ikke på skyldspørgsmålet.

Skyldsspørgsmålet tager jeg ikke stilling til i denne sammenhæng.

> [...]
>bilulykker, vil en BMW/Mercedes/Hummer måske kun have trykket fronten,
>men en gammel Corsa vil være... maltrakteret.

Jeg har hørt om en hastighed på 128 km/t. Om det er kollisionshastighed
eller kørt hastighed, skal jeg ikke kunne sige.

>Hvem siger for øvrigt at barnet havde overlevet, hvis det var blevet
>hængende i selerne?!

Ingen, men chancerne havde alt-andet-lige været større.

> [...]
>
>Det er en grim tanke at overveje om pigen kunne have overlevet, hvis
>det havde været en korrekt størrelse børnestol.

Min kone har det med ikke at spænde ungerne ordentligt fast, da det
"tager for lang tid", når hun har travlt. Skulle et sådan uheld ske for
os, og det viser sig, at hun ikke har spændt ungerne ordentligt fast, så
kan hun have et vist medansvar i, at det gik, som det gik.

> [...]
>ender - da kunne jo ramme forgængere, cyklister, knallerter og
>motorcyklister også, hvor jeg er 100% sikker på at det vil få en

Jeg forsvarer ikke deres kørsel, hvis du skulle have fået den
opfattelse.

>I øvrigt godt at se at justitsministeren har gjort rigsadvokaten
>opmærksom på, at det burde overvejes snart at benytte strafferammen på
>8 år i den fulde indhold indenfor den type sager!

Enig.

Fly

Fra : Henrik B.

Dato : 19-05-09 14:59

> Jeg har hørt om en hastighed på 128 km/t. Om det er kollisionshastighed
> eller kørt hastighed, skal jeg ikke kunne sige.

Det svarer til at negge biler skulle have ramt en mur med ca. 64 km/t. Der
er Polo'en i mine øjne ikke smadret nok til...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 19-05-09 22:24

Henrik B. skrev:
> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Det svarer til at negge biler skulle have ramt en mur med ca. 64 km/t.

Er du tosset: Så hurtigt kan en Corsa da slet ikke bakke!

--
Armand.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 20-05-09 04:43

> Det svarer til at negge biler skulle have ramt en mur med ca. 64 km/t. Der
> er Polo'en i mine øjne ikke smadret nok til...

Der holdt 3 biler for rødt, Corsa'en i midten. Poloen rammer den bagerste,
som bliver skubbet ind i Corsa'en.

Leo Havmøller.

Fra : Henrik B.

Dato : 20-05-09 15:16

"Leo Havmøller" <rtxleh@nospam.nospam> skrev i meddelelsen

> Der holdt 3 biler for rødt, Corsa'en i midten. Poloen rammer den bagerste,
> som bliver skubbet ind i Corsa'en.

Øøøøhhh nej, Corsa'en ér den bagerste. Der er på ingen af de billeder jeg
har set, været andre biler, som var smadret lige så meget. Og havd skaden på
Corsa'en været forårsaget af en anden stillestående bil, ville den have
været smadret til ukendelighed!

Desuden har fætteren (sjovt nok) til de ramte, udtalt at de kunne se Polo'en
komme ræsende, men de kunne ikke nå at trække ud til siden...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 19-05-09 15:01

> [...]

> os, og det viser sig, at hun ikke har spændt ungerne ordentligt fast, så
> kan hun have et vist medansvar i, at det gik, som det gik.

Hun fortjener en røvfuld! Tænk at sætte tid over liv?? Havde det været min
kone, så have hun fået læst lektien, samt fået lov at se nogle klip, hvordan
der ser ud i en bil, når man ikke er ordentlig fastspændt...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-05-09 15:21

Fly Christensen skrev:

> [...]
> os, og det viser sig, at hun ikke har spændt ungerne ordentligt fast, så
> kan hun have et vist medansvar i, at det gik, som det gik.

Tjah, vis hende artiklen og spørg hvilke af børnene hun helst vil af med
først?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-09 06:56

On May 19, 12:19 pm, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:

> [...]
> os, og det viser sig, at hun ikke har spændt ungerne ordentligt fast, så
> kan hun have et vist medansvar i, at det gik, som det gik.

Hvis det var min kone ville jeg tage en alvorlig snak med hende,
sådant sjusk er utilgiveligt.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : JBH

Dato : 17-05-09 23:06

> Jeg er muligvis emotionelt belastet, men sådanne skvadderhoveder ønsker
> jeg langt væk.
> http://politiken.dk/indland/article713233.ece

Og det ved vi så at han desværre ikke bliver iflg. dansk retspraksis.(han
havde jo ikke til hensigt at lemlæste/dræbe nogen)

mvh
JBH

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 18-05-09 17:51

> Jeg er muligvis emotionelt belastet, men sådanne skvadderhoveder ønsker
> [...]

Hmm - "emotionelt belastet""....

Ud over at idioten aldrig skulle have haft et kørekort - eller bare få lov
at holde en bilnøgler i over 5 sek - er der en del indikationer af hans IQ
at finde i linket (postet i tråden) til hans profil på Bilgalleriet:

Synet og godkendt - angiveligt med følgende, små modifikationer:

VR6 motor i karrosseriet fra en '95 Polo...gad vide hvor meget af
inderskærme og endnu mere bærende dele, han har skæret af for at få plads ?
Udstødningen savner åbenbart kat.
Forkert gearkasse.
7,5x16 fælge med 195-dæk ?? For meget fælg og for lidt dæk....nåh jo: og 20
mm spacere.
Styretøj flikket sammen fra forskellige modeller.
Bremser solidt lavet efter samme foreskrift.

Gad dog vide hvor meget af det der er indkøbt efter devisen: "Det er det
bedste huggeren havde..."

Ud over syn - hvordan er det mon lige med afgift på den blanding ?
Måske både politiet og skat skulle til at kigge sig lidt omkring på den
side - så kan vi måske for sorteret de værste hjemmebyggede ting fra og få
dem væk fra vejene inden de laver lignende ulykker ?
Det kan da ikke være rigtigt i dette ellers så genneregulerede samfund at
sådan et mindretal mener de kan bygge biler frit efter eget hoved ?

Du ønsker ham langt væk - jeg ved godt at 6 fod ikke lyder af så meget, men
hvis det nu er 6 fod under ?

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller