Ferrari trækker sig fra F1 :o(
Fra : Tom

Dato : 12-05-09 18:42

Øv,

Håber FIA besinder sig således at Ferrari når at ombestemme sig.

Virker næsten som om at F1 SKAL have så mange nye regler at sporten bliver
kedelig.

Mon ikke det var på tide at Ækelstone og ham den liderlige Mosley snart
skulle trække sig og overladet showet til nogen der synes at F1 godt må have
hurtige biler.

http://politiken.dk/sport/formel1/article709445.ece

Hvis alle teams skulle køre i samme biler og være lige, så kan de bare lukke
F1 og lade Formel 3000 leve (som ingen alligevel gider se)

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 12-05-09 18:47

Tom havde fået den ide at fortælle:
> [...]
>
> Hvis alle teams skulle køre i samme biler og være lige, så kan de
> bare lukke F1 og lade Formel 3000 leve (som ingen alligevel gider se)

Nu inden alle Ferrari haderne kommer med deres udgydelser, det er altså ikke
kun Ferrari som vil stoppe..
Begge Red Bull teams og Toyota har allerede meldt det samme ud, det er kun
Brawn, Force India og Williams som indtil vidre har meldt sig under Fanerne.

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : KASO

Dato : 12-05-09 23:33

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Begge Red Bull teams og Toyota har allerede meldt det samme ud, det er kun
> Brawn, Force India og Williams som indtil vidre har meldt sig under

Tjah - og spørgsmålet er jo, om Mercedes så gider at forsyne Force India og
Brawn med motorer eller om de også trækker sig.....

Fra : Privalova

Dato : 12-05-09 14:54

On 12 Maj, 19:41, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
> [...]
>
> Hvis alle teams skulle køre i samme biler og være lige, så kan de bare lukke
> F1 og lade Formel 3000 leve  (som ingen alligevel gider se)

Udover at jeg ikke længere kan se Formel på TV (og ikke gider betale
kr 110,- for at se et enkelt løb på pc'en) synes jeg det er blevet FOR
vanvittigt med alle de nye regler op til hver ny sæson. Få dog skrabet
reglerne ind til benet og lad kørerne kæmpe, i stedet er det et race
hvor ikke bare firmaracerne kører mod hinanden, men også alle mulige
underleverandører udkæmper det egentlige ræs, og så er det sikkert
også lige med hvem der kan bøje de nye regler mest til grænserne der
har overtaget - æv!
/jesper

Fra : Klaus G.

Dato : 12-05-09 22:09

> Hvis alle teams skulle køre i samme biler og være lige, så kan de
> bare lukke F1 og lade Formel 3000 leve (som ingen alligevel gider se)
Jeg gad sq godt se, hvordan en sæson ville se ud, hvis der INGEN regler var
på bilerne.

Hvilke dæk ville de så bruge?
Hvor stor motor? Cyl, volumen, turbo osv..
Elektronik? ESP, ABS, ASR, LaunchControl osv.
Aerodynamik? Vinger, spoilere, fleksibilitet osv.
Brandstof? Benzin, Diesel, Nitrometan, rocketfuel osv.

Puha, det kunne blive nogle ret vilde løb. Tænk hvis de bare måtte smide
turbo på igen, Holy shit!

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Privalova

Dato : 15-05-09 14:49

On 12 Maj, 23:09, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Brandstof? Benzin, Diesel, Nitrometan, rocketfuel osv.
>
> Puha, det kunne blive nogle ret vilde løb. Tænk hvis de bare måtte smide

Lidt pudsigt, men snarere misforstået argument. Når Tom (og
undertegnede) klager over de mange regler betyder det jo ikke at der
ikke skal være regler, el. læs igen: "Virker næsten som om at F1 SKAL
have så mange nye regler at sporten bliver
kedelig." Det betyder sgi' da ikke nul regler, men omformuleret at
manden (undskyld Tom) er træt af at sporten er sovset ind i regler om
dit dat og dut. Og igen: det er da klart at der må være regler, men
reglerne overskygger efterhånden udøvernes sport, så det er svært at
få øje på den ligeværdige konkurrence i en tid hvor regelsættet
ændres, så for hver ny sæson og at nye regler betyder at sågar
regerende mester ville have fået en sekundær placering i sidste sæson
med det nye regelsæt - det er jo håbløst, og desværre et udtryk for at
nogle få (gamle) mænd sidder og "skal" have deres fedtede aftryk på
alting... Æv!

/Jesper