mekaniker til VW Syncro
Fra : Leonard

Dato : 05-05-09 11:51

Nogen, der kender til en mekaniker med erfaring i VW Syncro
(Transporter T4), gerne på Fyn, men ellers må jeg jo køre en tur?

Den har fået en lyd, som er opstået langsomt over det sidste år, vil
jeg tro. Det lyder som om der holdes et stykke stof på et dæk, der
roterer. det varierer lidt fra dag til dag. Lyden følger bilens
hastighed. Det er ikke dækstøj, for det ændrer sig ikke ved skift i
belægning. Den lokale mekaniker mener ikke det er et hjulleje og kan
ikke bestemme hvor lyden kommer fra.

Der er jo en del ekstra led, der bevæger sig og lejer osv. så en, der
måske har oplevet noget lignende før søges.

--
Leonard

Fra : Tom

Dato : 05-05-09 16:17

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er jo en del ekstra led, der bevæger sig og lejer osv. så en, der
> måske har oplevet noget lignende før søges.

Tja....ikke sikkert du kan bruge det til noget, men jeg havde også en fejl
ved min mondeo med en frygtelig rumlen i bilen. Jeg var sikker på at det var
hjullejerne og sprang ud til Thansen og købte 2 nye baghjulslejre til det
hvide ud af øjnene. Fik dem hurtigt skiftet og det hjalp ca. nada.....bilen
rumlede stadig ad h...til.
Da jeg købte 2 nye bagdæk forsvandt lyden fuldstændig. Dækmanden viste mig
at selv om dækkene langtfra var nedslidt, så havde de tydelig hæl/tå
fænomenet som gav utålelig støj i kabinen.
Så prøv lige at checke dækkene en ekstra gang, nogen gange er fejlene mere
simple end man lige regner med.

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 05-05-09 16:19

Tom wrote:

> Så prøv lige at checke dækkene en ekstra gang, nogen gange er fejlene
> mere simple end man lige regner med.

Jeg har kørt med 2 forskellige sæt brugte dæk (sommer/vinter) og
skiftet til helt nye dæk på alle 4 hjul, lyden er der alligevel.

--
Leonard