Afballanceringsklodsmajor!
Fra : HB

Dato : 25-04-09 21:02

I min iver for at rive aluerne med vinterdæk af!!! (ja - jeg ved at det var
på tide) Ramte det ene hjul min bagerste kaliber med indersiden og en
afbalanceringsklods faldt af. Jeg kan se hvor den har siddet men hvad bruger
man til at sætte dem fast med? Det ligner umiddelbart noget dobbeltklæbende
tape....Eller skal jeg hen og have hjulet afbalanceret inden det skal på
igen?

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 26-04-09 05:43

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> afbalanceringsklods faldt af. Jeg kan se hvor den har siddet men hvad
> bruger man til at sætte dem fast med? Det ligner umiddelbart noget

Køw en ny vægtklods mage til på dækcentreret istedet...

> Eller skal jeg hen og have hjulet afbalanceret inden det skal på igen?

Se'fø'li' - dét gør entusiaster...

Fra : Søren

Dato : 26-04-09 06:29

HB skrev:
> [...]
> bruger man til at sætte dem fast med? Det ligner umiddelbart noget
> dobbeltklæbende tape....Eller skal jeg hen og have hjulet afbalanceret

Sæt du bare den på igen med lidt nyt tape.

Fra : 2rb1

Dato : 26-04-09 11:29

> Sæt du bare den på igen med lidt nyt tape.

Yeahh.... Gaffa må være det bedste. Ind gennem fælge og rundt om dæk.
Alternativ løsning må være spændebånd

2rb1

Fra : alexbo

Dato : 26-04-09 11:41

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev

>Det ligner umiddelbart noget dobbeltklæbende tape..

Det er det også, tapen sidder på klodsen fra fabrikken og den
bliver sat på lige som alt andet hvor man lige fjerner en afdækning fra
limsiden.

Du kan lime den på eller bruge dobbeltklæbende.

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-04-09 13:27

HB wrote:
> [...]
> umiddelbart noget dobbeltklæbende tape....Eller skal jeg hen og have
> hjulet afbalanceret inden det skal på igen?

Ville _aldrig_ sætte sådan en på selv.
Den der dobbeltklæbende tape der sidder på klodsen fra fabrikken limer
pokkers godt.
Du får mere end svært ved at finde noget der limer lige så godt.
Næste problem er at du måske ikke kan finde positionen igen.

Den eneste rigtige løsning er at få hjulet afbalanceret igen.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Søren

Dato : 26-04-09 17:51

Uffe Bærentsen skrev:

> Ville _aldrig_ sætte sådan en på selv.
> Den der dobbeltklæbende tape der sidder på klodsen fra fabrikken limer
> pokkers godt.

Men åbenbart ikke godt nok i det tilfælde her?

> Du får mere end svært ved at finde noget der limer lige så godt.

Slet ikke. 3M producerer en dobbeltklæbende tape, som IKKE falder af. Og
det er med garanti.

> Næste problem er at du måske ikke kan finde positionen igen.

Nu ser du da vist bare begrænsninger frem for løsninger.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-04-09 22:09

Søren wrote:

> Men åbenbart ikke godt nok i det tilfælde her?

At manden kommer til at rive klodsen af, kan du ikke laste tapen for.

> Slet ikke. 3M producerer en dobbeltklæbende tape, som IKKE falder af.
> Og det er med garanti.

og det kan du bare lige købe 10 cm af?
Me don't think so

> Nu ser du da vist bare begrænsninger frem for løsninger.

Har arbejdet indenfor faget.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : alexbo

Dato : 27-04-09 09:33

"Uffe Bærentsen" skrev

> Den der dobbeltklæbende tape der sidder på klodsen fra fabrikken limer
> pokkers godt.

Det er jeg ikke enig i,
Når klodsen skal af bruger man en plastikspartel, et lille vip og den falder
af.
der er heller ikke nogen grund til at bruge superlim, klodsen sidder på
indersiden og der er ingen belastning på limen.

Belastningen er ingenting i forhold til den lim der holder det indv. spejl,
en lang arm med et tungt spejl for enden, der bliver drejet på og som skal
tage stødende når bilen kører over et bump.
Afballanceringsklodsen sidder trygt og godt, den kan sidde med en klump
tyggegummi.

mvh
Alex Christensen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-04-09 11:41

> [...]
> som skal tage stødende når bilen kører over et bump.
> Afballanceringsklodsen sidder trygt og godt, den kan sidde med en klump

Det vil jeg også umiddelbart mene - centrifugalkraften presser jo klodsen
mod fælgen nå hjulet snurrer.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-04-09 15:17

alexbo wrote:
> "Uffe Bærentsen" skrev

> Det er jeg ikke enig i,
> Når klodsen skal af bruger man en plastikspartel, et lille vip og den
> falder af.

Så er der slet ikke renset godt nok, før den blev sat på

> der er heller ikke nogen grund til at bruge superlim, klodsen sidder
> på indersiden og der er ingen belastning på limen.

Fortæl det til ham jeg kender der fik et hul i inderskærmen.
Det var sådan en klods der rev sig løs og fløj op i inderskærmen (plastik).

> [...]
> og som skal tage stødende når bilen kører over et bump.
> Afballanceringsklodsen sidder trygt og godt, den kan sidde med en

Hvis du vælger at sætte sådan en fast med tyggegummi,
vil du så ikke være så venlig at advare os andre.
Jeg vil meget nødig møde sådan en vildfaren klods

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : leo.5500@gmail.com

Dato : 27-04-09 06:16

On 27 Apr., 12:41, "Andreas M. Hansen" <nokk...@hotmail.com> wrote:

> Det vil jeg også umiddelbart mene - centrifugalkraften presser jo klodsen
> mod fælgen nå hjulet snurrer.
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

Mit bud er at et stykke dobbelklæbende tæppetape kan holde klodsen.
Placeringen er efter al sandsynlighed endda temmelig nem at finde: det
er der hvor der er en ren plet...

Leo

Fra : HB

Dato : 27-04-09 16:58

<leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Placeringen er efter al sandsynlighed endda temmelig nem at finde: det
>er der hvor der er en ren plet...

Det kan tydeligt ses hvor den har siddet ved siden af de to andre der er
nemlig tape rester.

--
/HB

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-09 06:23

On Apr 27, 2:15 pm, leo.5...@gmail.com wrote:

> Mit bud er at et stykke dobbelklæbende tæppetape kan holde klodsen.
> Placeringen er efter al sandsynlighed endda temmelig nem at finde: det
> er der hvor der er en ren plet...

Nej, efter vask er det hvor der er en beskidt plet da resterne fra den
gamle tape sandsynligvis har samlet skidt.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : HB

Dato : 28-04-09 20:36

> [...]
>I min iver for at rive aluerne med vinterdæk af!!! (ja - jeg ved at det var
>på tide) Ramte det ene hjul min bagerste kaliber med indersiden og en

Nå - Tror bare dækket ryger til dækmanden til den tid. Jeg gider ikke døje
med det!

--
/HB

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-04-09 02:30

On 27 Apr., 16:17, "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SP...@hotmail.com>
wrote:

> Fortæl det til ham jeg kender der fik et hul i inderskærmen.
> Det var sådan en klods der rev sig løs og fløj op i inderskærmen (plastik).

Lå den derinde ?
For eller vil jeg tippe det var en sten.
Klodserne sidder jo inde i fælgen og har ret svært ved at blive
slynget ud.

--
Christian

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-04-09 20:30

Christian B. Andresen wrote:

> Lå den derinde ?

Ja.

> For eller vil jeg tippe det var en sten.

Det var det så ikke.

> Klodserne sidder jo inde i fælgen og har ret svært ved at blive
> slynget ud.

Ikke desto mindre var det hvad der skete.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i