Hvad med Dacia (mest bil for 100.000)
Fra : Steen

Dato : 25-04-09 16:11

Renault/Dacia skulle først have været ude i DK sidste år, så blev det
udsat til foråret 2009...og siden har jeg ikke hørt noget.

De skulle have en model klar til små 100.000,- for måske at tage kampen
op med Ford Ka, Hyundai i10, Kia Picanto, Toyota Aygo, Citroën C1,
Peugeot 107 og den nye Suzuki Alto.

Dacia Sandero er mest en ældre Renault lavet i Tumænien
http://www.dacia-sandero.org/

Nogen der tør give et bud på ovenstående dytter - hvad er "best buy"
for 100.000,-

Fra : Lars G

Dato : 26-04-09 08:26

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> wrote in message

> hvad er "best buy" > for 100.000,-

fra fiat.dk
Den billigste bil på markedet
Med Panda 1.2 Ciao ECO får du en praktisk, økonomisk og rummelig bil
med 5 døre, og et lavt forbrug - op til 20,0 km/l.
Panda 1.2 Ciao ECO KUN kr. 94.990,-*

Fra : TDN

Dato : 26-04-09 08:41

"Lars G" <larsbg@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Med Panda 1.2 Ciao ECO får du en praktisk, økonomisk og rummelig bil
> med 5 døre, og et lavt forbrug - op til 20,0 km/l.

Det er ikke den billigste bil på markedet, for Daewoo Matiz koster fra kr.
89.995, men jeg ville nu nok vælge Fiaten hvis jeg skulle vælge mellem de
to.

Mvh
Thomas

Fra : Steen

Dato : 26-04-09 10:51

On 2009-04-26 09:40:59 +0200, "TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> said:

> [...]
>>

> Det er ikke den billigste bil på markedet, for Daewoo Matiz koster fra
> kr. 89.995, men jeg ville nu nok vælge Fiaten hvis jeg skulle vælge

Og hvis man tager udseendet i betragtning, er jeg nok mere til C1,
Picanto, Ka eller Aygo

Fra : Anders Majland

Dato : 28-04-09 18:35

> Og hvis man tager udseendet i betragtning, er jeg nok mere til C1,
> Picanto, Ka eller Aygo

Og hvis man ikke har brug for 4 sæder så måske også en smart fortwo ?
Nu importeres den jo officielt igen med en startpris på de 100kkr

For mig var det afgørende at den kommer med molslinien til nedsat takst
(390,-)

--
anders dot majland at jyde dot dk
2009 Smart ForTwo 0,8 CDI Pure Komfort

Fra : Mogens

Dato : 26-04-09 08:50

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> 107 og den nye Suzuki Alto.
> Nogen der tør give et bud på ovenstående dytter - hvad er "best buy" for

Ja det er helt sikkert ikke en Dacia!

Nednstående er lidt statistik 2009 fra "avisen" - hvor nogle af mine
medarbejdere har valgt Picanto samt Matiz (og er glade for dét), men hvor
jég ville gennemprøve C1 og Fiat Panda. Sidstnævnte kender jeg som
kundebil - kører som en større bil.
www.bilpriser.dk/analyse.do?analysisid=187

10 småbiler med god totaløkonomi
1. Citroën C1 1.0: 1,25 kr. pr. km
2. Kia Picanto 1.1: 1,30 kr. pr. km
2. Peugeot 107 1.0: 1,30 kr. pr. km
2. Fiat Panda 1.2 Ciao Eco: 1,30 kr. pr. km
2. Toyota Aygo 1.0: 1,30 kr. pr. km
6. Ford Ka 1.2: 1,39 kr. pr. km
7. Hyundai i10 1.2: 1,41 kr. pr. km
8. Suzuki Splash 1.0: 1,43 kr. pr. km
9. Renault Twingo 1.2: 1,46 kr. pr. km
10. Chevrolet Matiz 0.8: 1,49 kr. pr. km

Fra : KASO

Dato : 27-04-09 20:27

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> "Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja det er helt sikkert ikke en Dacia!

Og det begrunder du med....???

Sikkerheden i Dacia'erne er ikke på højde med Renault (eller så mange
andre), men derudover påstår de, der har prøvet dem, at de faktisk ikke er
så ringe endda. Jeg har ikke prøvet dem - så jeg vil ikke udtale mig, men de
har fået ganske god succes i udlandet - så stor succes, at andre forsøger at
efterligne Renaults koncept.

Fra : Mogens

Dato : 27-04-09 20:36

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Og det begrunder du med....???

Den har ikke de gængse sikkerhedsdetaljer - hverken abfabrik eller som
tilvalg. Man køber da f.eks. ikke en bil i 2009 uden ESP, IMO. I denne test
mod SKoda Roomster skriver de, at alt er overladt til chaufføren:
Der ESP-freie rumänische Underdog mit seinem Mix aus Modus- und Clio-Teilen
stellt in Profihand den Skoda im Fahrdynamik-Test kalt. Anders als beim
Fahren auf der Landstraße, wo der Roomster Kommandos deutlich präziser
umsetzt und den Fahrer - falls nötig - mit ESP und Antischlupfregelung
unterstützt. Beim Logan ist dagegen in kritischen Situationen Eigenleistung
gefragt: Einen günstigen Preis gibt es eben nicht umsonst.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-04-09 20:39

> [...]
> Antischlupfregelung unterstützt. Beim Logan ist dagegen in kritischen
> Situationen Eigenleistung gefragt: Einen günstigen Preis gibt es eben

Nu er merprisen for en bil med ESP osv. også væsentlig højere i Danmark end
i Tyskland, så det er ikke heeeelt relevant, det copy-paste du har lavet

Troels

Fra : Mogens

Dato : 27-04-09 20:41

"Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> skrev i meddelelsen

> Nu er merprisen for en bil med ESP osv. også væsentlig højere i Danmark
> end i Tyskland, så det er ikke heeeelt relevant, det copy-paste du har
> lavet

Du fokuserer på det forkerte. Vælger du da en ny bil uden ESP "idag" -
næppe?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-04-09 21:50

> Du fokuserer på det forkerte. Vælger du da en ny bil uden ESP "idag" -
> næppe?

Tja, for 50.000 kr. kunne jeg godt stole på mine egne evner som bilist

Troels

Fra : Mogens

Dato : 28-04-09 05:35

> Tja, for 50.000 kr. kunne jeg godt stole på mine egne evner som bilist

Det er jo dét, der er klimaksen (gammel Dirch Passer joke). Uerfarne unge
mennesker (og andre) tror ofte, de er verdensmestre bag et rat...

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-04-09 13:09

> Det er jo dét, der er klimaksen (gammel Dirch Passer joke). Uerfarne unge
> mennesker (og andre) tror ofte, de er verdensmestre bag et rat...

Der er da vid forskel på at tro man er verdensmester til at køre med kæppen
i bund, eller bare stole på egne evner til at vurdere andre trafikanter :)

Troels

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-04-09 14:08

> Dacia Sandero er mest en ældre Renault lavet i Tumænien
> http://www.dacia-sandero.org/

Det eneste jeg kender den bil for, er en stribe jokes fra forrige serie,
hvor James May er helt ekstatisk omkring den.

Det er han så pudsigt nok ikke i seneste serie

Troels

Fra : Mogens

Dato : 04-05-09 18:28

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nogen der tør give et bud på ovenstående dytter - hvad er "best buy" for
> 100.000,-

En spritny Smart koster indtil 1/9 blot 99.000 DKK.
Det vil for mig være det bedste køb...

Fra : Anders Majland

Dato : 04-05-09 20:18

> En spritny Smart koster indtil 1/9 blot 99.000 DKK.
> Det vil for mig være det bedste køb...

Hvilke præmisser gør den til bedste køb for dig ?
I fohold til f.eks biler som aygo/c1 eller lign ?

Fra : Mogens

Dato : 05-05-09 03:51

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvilke præmisser gør den til bedste køb for dig ?
> I fohold til f.eks biler som aygo/c1 eller lign ?

F.eks. kollisionssikkerhed som er helt fantastisk i en Smart, ligesom rust
og tæring er ukendte begreber. Der er masser af plads i bilen, som er
ekstrem brændstoføkonomisk at køre i. En særlig feature er parkering - du
kan smide den overalt, hvor de er "2 m" ledig...
www.smartklubdanmark.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 05-05-09 07:26

> En særlig feature er parkering - du kan smide den overalt, hvor de er "2
> m" ledig...

Der er de "nye" jo desværre blevet lige lange nok til at holde på tværs ...
For hvis du kan presse 2,69 ind i et 2meter hul så vil jeg ikke holde i
nærheden ...

/A