|
| Sørgelig weekend. Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 12-04-09 23:15 |
| | |
oz3bto (12-04-2009)
| Kommentar Fra : oz3bto |
Dato : 12-04-09 23:53 |
| | |
b.k (13-04-2009)
| Kommentar Fra : b.k |
Dato : 13-04-09 06:49 |
|
"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
news:grtrc0$24r9$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:49e267cd$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Får tårer i øjnene når jeg tænker på hvad der trafikmæssigt er sket denne
>> weekend.
>>
>> 3 død
>> http://www.jv.dk/artikel/643373
>>
>> 4 død
>> http://www.bt.dk/article/20090412/krimi/904120355/
>>
>> 1 død
>> http://www.bt.dk/article/20090412/pckrimi/904120342/
>>
>> 1 død
>> http://www.bt.dk/article/20090412/krimi/90412041/
>>
>> I alt 9 mennesker der har mistet livet.
>>
>> Sørgeligt.................
>>
>>
>>
>>
>> PS: Hvordan ulykkerne er sket har IMO ingen relevans.
>>
>> --
>> Uffe Bærentsen
>>
>
>
> Det er farligt at leve .. Man dør sku af et
>
> Når man ser hvordan danskerne køre såen generelt så undre det mig at der
> ikke sker flere uheld
Helt enig..jeg har selv boet mange år i udlandet før jeg flyttede tilbage
til danmark og jeg blev overrasket over hvordan danskerne opfører sig i
trafikken og det gælder alle kategorier af bilister og motorcyklister for
den sags skyld.Alt for mange kører som en flok egocentriske bøller på de
danske veje og tér sig som de ejede hele vejnettet.Så der er nogen som burde
ta sig sammen derude.
| |
Nielsen (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Nielsen |
Dato : 13-04-09 08:32 |
| | |
Brian Sørup (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 13-04-09 11:47 |
|
"Nielsen" <ikkenogen@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:49e2ea98$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Ja det er virkelig tragisk. Og jeg kunne let være talt med i statistikken
> idet jeg (og familien) som fodgængere nær var blevet torpederet af en
> spritbilist. Kun de høje kantsten forhindrede bilisten i at drøne op over
> fortovet og ind i os. I stedet fik han skrabet sine fælge noget så
> eftertrykkeligt.
>
Og du ved det var en spritbilist fordi .... ?
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Delta 88 Custom Cruiser
| |
Nielsen (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Nielsen |
Dato : 13-04-09 13:17 |
|
"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49e31833$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Nielsen" <ikkenogen@mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:49e2ea98$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Ja det er virkelig tragisk. Og jeg kunne let være talt med i statistikken
>> idet jeg (og familien) som fodgængere nær var blevet torpederet af en
>> spritbilist. Kun de høje kantsten forhindrede bilisten i at drøne op over
>> fortovet og ind i os. I stedet fik han skrabet sine fælge noget så
>> eftertrykkeligt.
>>
>
> Og du ved det var en spritbilist fordi .... ?
.... jeg næste dag i avisen kunne læse at han blev anholdt en time senere
. Derudover så et familiemedlem anholdelsen.
Lis
| |
Hans Kjaergaard (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 13-04-09 09:49 |
|
On Mon, 13 Apr 2009 00:14:35 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:
>Får tårer i øjnene når jeg tænker på hvad der trafikmæssigt er sket denne
>weekend.
---cut--------
>I alt 9 mennesker der har mistet livet.
>
>Sørgeligt.................
Er det det ?
Må man ikke ligesom accepterer at når man lukke mennesker ud i
trafikken så sker der også ulykker, og nogle af disse har dødelig
udgang.
Sådan var det også da cyklen kom til danmark, også kørsel med heste
som drivmidel har kostet mange liv, nok mere end biler set i forhold
til antal kørte km og antal køretøjer.
>PS: Hvordan ulykkerne er sket har IMO ingen relevans.
Endnu dummere udsagn.
/Hans
| |
Kåre (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Kåre |
Dato : 13-04-09 11:11 |
|
"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:mnu5u4tgalpg3l4jb5e9p20l7h08d3s2gg@4ax.com...
> On Mon, 13 Apr 2009 00:14:35 +0200, "Uffe Bærentsen"
> <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:
>
>>Får tårer i øjnene når jeg tænker på hvad der trafikmæssigt er sket denne
>>weekend.
> ---cut--------
>>I alt 9 mennesker der har mistet livet.
>>
>>Sørgeligt.................
> Er det det ?
> Må man ikke ligesom accepterer at når man lukke mennesker ud i
> trafikken så sker der også ulykker, og nogle af disse har dødelig
> udgang.
Jo man må acceptere at det sker ( i et vist omfang), og altid vil ske, så
længe vi skal transportere os rundt som vi gør i dag.
Men derfor er det da sørgeligt alligevel, når et menneskeliv går tabt, og
specielt når det er før tid.
Kåre
| |
peter (13-04-2009)
| Kommentar Fra : peter |
Dato : 13-04-09 13:09 |
|
"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:49e30faa$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:mnu5u4tgalpg3l4jb5e9p20l7h08d3s2gg@4ax.com...
>> On Mon, 13 Apr 2009 00:14:35 +0200, "Uffe Bærentsen"
>> <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:
>>
>>>Får tårer i øjnene når jeg tænker på hvad der trafikmæssigt er sket denne
>>>weekend.
>> ---cut--------
>>>I alt 9 mennesker der har mistet livet.
>>>
>>>Sørgeligt.................
>> Er det det ?
>> Må man ikke ligesom accepterer at når man lukke mennesker ud i
>> trafikken så sker der også ulykker, og nogle af disse har dødelig
>> udgang.
>
> Jo man må acceptere at det sker ( i et vist omfang), og altid vil ske, så
> længe vi skal transportere os rundt som vi gør i dag.
> Men derfor er det da sørgeligt alligevel, når et menneskeliv går tabt, og
> specielt når det er før tid.
>
> Kåre
>
Om man må acceptere det at folk køre sig selv og andre ihjel ved jeg nu ikke
mår man efter min mening kunne forhindre de fleste
men det ville nok give et ramaskrig om indgreb i personlig frihed og andet
1 GPS enhed lovligpligtigt monteret i alle biler så man ikke kan
overskride hastiggrænsen på det sted man kører bilen skulle selvfyldig ikke
kunne spores terkniken der til findes jo i dag
2 Alko lås i alle biler
Alt dette vel jo koste man så kan man regne på hvad staten evt ville spare
på x antal undgået uheld kontra udgiften til montering plus udstyr som
staten så kunne betale for
Nogen der ved et uheld som dem vi har set ca koster???? ialt
Jaja bare kald mig en idiot
Men tænk på det en gang til når det evt er dig eller din familie der ligger
mast der ude på landevejen
Forsat god påske
| |
Ukendt (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-04-09 13:20 |
|
"peter" <a@hgh.dk> skrev :
>1 GPS enhed lovligpligtigt monteret i alle biler så man ikke kan
>overskride hastiggrænsen på det sted man kører bilen skulle selvfyldig ikke
>kunne spores terkniken der til findes jo i dag
Hvis ikke GPS'en kan smække en bil, der kommer over i modkørendes
vejbane - i bakgear, og give fuld rulle..............
Så er GPS ikke et middel der virker til ret meget
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”
| |
peter (13-04-2009)
| Kommentar Fra : peter |
Dato : 13-04-09 13:31 |
|
>
>>1 GPS enhed lovligpligtigt monteret i alle biler så man ikke kan
>>overskride hastiggrænsen på det sted man kører bilen skulle selvfyldig
>>ikke
>>kunne spores terkniken der til findes jo i dag
>
> Hvis ikke GPS'en kan smække en bil, der kommer over i modkørendes
> vejbane - i bakgear, og give fuld rulle..............
>
> Så er GPS ikke et middel der virker til ret meget
> --
I mange tilfælde kommer bilen vel "kun et gæt" ud af kontrol på grund af for
høj fart det ville en sådan ting vel forhindre
| |
Ukendt (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-04-09 13:49 |
|
"peter" <a@hgh.dk> skrev :
>I mange tilfælde kommer bilen vel "kun et gæt" ud af kontrol på grund af for
>høj fart det ville en sådan ting vel forhindre
Man skal kun være uopmærksom et kort øjeblik ....
har ikke noget med farten at gøre
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”
| |
Hans Kjaergaard (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 13-04-09 13:35 |
|
On Mon, 13 Apr 2009 14:09:19 +0200, "peter" <a@hgh.dk> wrote:
>Om man må acceptere det at folk køre sig selv og andre ihjel ved jeg nu ikke
>mår man efter min mening kunne forhindre de fleste
"forhindre de fleste", hvordan ville du kunne det, hvis folk ikke kan
køre hurtigt pga. begrænsninger i bilens elektronik kaster de sig bare
ud i tåbelige manøvre som de ikke kan gøre færdige og så har du
uhellet igen, godt nok ved en lavere fart, men det blev ikke
forhindret. Stressede folk vil ofte køre stærkere end hvad godt er, og
de vil foretage dumme handlinger de ellers ikke ville.
I al den tid jeg kan huske tilbage er der altid sket flere uheld i
påsketrafikken, det vil der blive ved med, folk kommer for sent
afsted, eller de bliver forsinkede af trafikken og de bliver stresset,
det får dem til at begå dumheder. og når der så er ekstra press på
vejene i påsken så vil det gå galt.
>1 GPS enhed lovligpligtigt monteret i alle biler så man ikke kan
>overskride hastiggrænsen på det sted man kører bilen skulle selvfyldig ikke
>kunne spores terkniken der til findes jo i dag
Den slags skal indbygges dybt i bilens øvrige elektronik og hvad så
med de gamle biler der ikke styres elektronisk ?
Det er nok kun noget der kan tænkes at komme i nye biler og derfor er
effekten ikke målebar lige med det samme, men ideen er god nok.
>2 Alko lås i alle biler
Ja, men hvor kreative er folk ikke ?
Se på hvordan det er med chiptuning, mon ikke en sådan alko-lås også
kan "tunes" til alternativ virkemåde eller man får en anden end
chaufføren til at puste.
Hvad med et klistermærke med teksten "Du må ikke køre bil når du har
drukket alkohol !", billig løsning.
Alt der kan omgås vil blive omgået, i større eller mindre omfang.
>Alt dette vel jo koste man så kan man regne på hvad staten evt ville spare
>på x antal undgået uheld kontra udgiften til montering plus udstyr som
>staten så kunne betale for
Glem det med at staten kommer til at betale for sikkerhedsudstyr, det
er og bliver bilisterne selv der kommer til at betale, og andet er vel
heller ikke rigmeligt ?
>Nogen der ved et uheld som dem vi har set ca koster???? ialt
Det kommer godt nok an på hvilke betragtninger du vil have med i
udregningerne.
/Hans
| |
peter (13-04-2009)
| Kommentar Fra : peter |
Dato : 13-04-09 13:43 |
|
"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:i5b6u41apncqbfet474f7o5vf14grjpcsq@4ax.com...
> On Mon, 13 Apr 2009 14:09:19 +0200, "peter" <a@hgh.dk> wrote:
>
>>Om man må acceptere det at folk køre sig selv og andre ihjel ved jeg nu
>>ikke
>>mår man efter min mening kunne forhindre de fleste
> "forhindre de fleste", hvordan ville du kunne det, hvis folk ikke kan
> køre hurtigt pga. begrænsninger i bilens elektronik kaster de sig bare
> ud i tåbelige manøvre som de ikke kan gøre færdige og så har du
> uhellet igen, godt nok ved en lavere fart, men det blev ikke
> forhindret. Stressede folk vil ofte køre stærkere end hvad godt er, og
> de vil foretage dumme handlinger de ellers ikke ville.
> I al den tid jeg kan huske tilbage er der altid sket flere uheld i
> påsketrafikken, det vil der blive ved med, folk kommer for sent
> afsted, eller de bliver forsinkede af trafikken og de bliver stresset,
> det får dem til at begå dumheder. og når der så er ekstra press på
> vejene i påsken så vil det gå galt.
>
>>1 GPS enhed lovligpligtigt monteret i alle biler så man ikke kan
>>overskride hastiggrænsen på det sted man kører bilen skulle selvfyldig
>>ikke
>>kunne spores terkniken der til findes jo i dag
> Den slags skal indbygges dybt i bilens øvrige elektronik og hvad så
> med de gamle biler der ikke styres elektronisk ?
> Det er nok kun noget der kan tænkes at komme i nye biler og derfor er
> effekten ikke målebar lige med det samme, men ideen er god nok.
>
>>2 Alko lås i alle biler
> Ja, men hvor kreative er folk ikke ?
> Se på hvordan det er med chiptuning, mon ikke en sådan alko-lås også
> kan "tunes" til alternativ virkemåde eller man får en anden end
> chaufføren til at puste.
> Hvad med et klistermærke med teksten "Du må ikke køre bil når du har
> drukket alkohol !", billig løsning.
> Alt der kan omgås vil blive omgået, i større eller mindre omfang.
>
>>Alt dette vel jo koste man så kan man regne på hvad staten evt ville spare
>>på x antal undgået uheld kontra udgiften til montering plus udstyr som
>>staten så kunne betale for
> Glem det med at staten kommer til at betale for sikkerhedsudstyr, det
> er og bliver bilisterne selv der kommer til at betale, og andet er vel
> heller ikke rigmeligt ?
>
>>Nogen der ved et uheld som dem vi har set ca koster???? ialt
> Det kommer godt nok an på hvilke betragtninger du vil have med i
> udregningerne.
>
> /Hans
Jojo alt kan omgås men det skulle selvfyldigt plomberes noget i retning at
en taxi og så kunne det jo kontrolleres ved syn
Alko lås ja man kan da få han som ikke har drukket til at puste men mon så
ikke han også køret man ja det kan Omgås det kan alt jo
udgifter i et evt uheld Falck oprydning hospital genoptræning evt
invalide pension og sikkert meget andet altsammen penge som jo i sidste ende
kommer fra samme kasse staten
| |
Ukendt (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-04-09 13:51 |
|
"peter" <a@hgh.dk> skrev :
>Jojo alt kan omgås men det skulle selvfyldigt plomberes noget i retning at
>en taxi og så kunne det jo kontrolleres ved syn
og i de 23 måeder der går inden et syn ?
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”
| |
Leonard (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 13-04-09 13:54 |
|
peter wrote:
> plomberes noget i retning at en taxi og så kunne det jo kontrolleres
> ved syn
ROFLOL
Hvis der er nogen der ved hvordan man bryder en plomb, så det ikke
bliver opdaget ved syn, så er det sgu da taxivognmænd.
--
Leonard
| |
peter (13-04-2009)
| Kommentar Fra : peter |
Dato : 13-04-09 15:03 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:49e335f8$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> peter wrote:
>
>> plomberes noget i retning at en taxi og så kunne det jo kontrolleres
>> ved syn
>
> ROFLOL
>
> Hvis der er nogen der ved hvordan man bryder en plomb, så det ikke
> bliver opdaget ved syn, så er det sgu da taxivognmænd.
>
> --
> Leonard
Måske men hvor lang tid mon der ville gå hvis den blev brudt og bilen så
kunne køre hurtigere
inden at der var nogen der fik ondt i røven og anmeldte personen så ville et
hurtigt tjek af politiet jo afsløre at der var noget galt
Men fakta i min verden er stadig at var det i alle bilen ville mange uheld
kunne forhinders
| |
Ole Gaarde Kristense~ (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 13-04-09 21:47 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:49e335f8$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Hvis der er nogen der ved hvordan man bryder en plomb, så det ikke
> bliver opdaget ved syn, så er det sgu da taxivognmænd.
>
Tsk tsk tsk... Fordommene lever i bedste velgående kan jeg se
Tror nu mere der er tale om at folk kører med brudte plomber.
Hvis taxameterværkstedet kan sit kram, kan man ikke bryde en plomb uden det
kan ses.
De efterhånden mange gange jeg har været til syn med en taxa har de
nærstuderet plomberne i en grad så de ville rødme hvis de kunne.
Og nej - det er ikke fordi der har været fiflet med dem
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
Leonard (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 13-04-09 22:04 |
|
Ole Gaarde Kristensen wrote:
> Tsk tsk tsk... Fordommene lever i bedste velgående kan jeg se
Næh, personlig erfaring, godt nok sålænge siden at jeg ikek kan blive
dømt for noget
--
Leonard
| |
Ole Gaarde Kristense~ (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 13-04-09 22:10 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:49e3a8d8$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Ole Gaarde Kristensen wrote:
>
>> Tsk tsk tsk... Fordommene lever i bedste velgående kan jeg se
>
> Næh, personlig erfaring, godt nok sålænge siden at jeg ikek kan blive
> dømt for noget
>
Det var det jeg var bange for
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
Leonard (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 13-04-09 22:13 |
|
Ole Gaarde Kristensen wrote:
> Det var det jeg var bange for
Har du nogensinde hørt om et Halda 9 taxameter?
--
Leonard
| |
Ole Gaarde Kristense~ (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 13-04-09 22:18 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:49e3aad4$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Ole Gaarde Kristensen wrote:
>
>> Det var det jeg var bange for
>
> Har du nogensinde hørt om et Halda 9 taxameter?
>
Jeps - hørt om det - det har jeg.
Det første taxameter jeg kørte med var et M10 - altså efterfølgeren.
Skægt med god fart på motorvejen at se folks ansigter (det sagde "klik" for
hver krone)
Både M10 og efterfølgeren M11 har haft meget "brugervenlige" features -
indtil de blev opdaget
Gætter på at 9'eren havde ligeså?
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
Leonard (14-04-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 14-04-09 10:29 |
|
Ole Gaarde Kristensen wrote:
> Skægt med god fart på motorvejen at se folks ansigter (det sagde
> "klik" for hver krone)
9'eren sagde som et maskingevær når man kørte 150 km/t
Klik for hver km, både total, besatte, taxameter og kronerne klikkede 8
gange pr. km. dengang.
Og meget brugervenligt interface, det eneste der skulle til for at
justere daglønnens fordeling var en lille skruetrækker
--
Leonard
| |
Ole Gaarde Kristense~ (17-04-2009)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 17-04-09 00:09 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:49e4574b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>
> 9'eren sagde som et maskingevær når man kørte 150 km/t
> Klik for hver km, både total, besatte, taxameter og kronerne klikkede 8
> gange pr. km. dengang.
>
10'eren ligeså. Kan tydeligt huske at man aldrig var i tvivl om, om
natstarttaksten fungerede (der var 8 kr dyrere dengang).
> Og meget brugervenligt interface, det eneste der skulle til for at
> justere daglønnens fordeling var en lille skruetrækker
>
Var der ikke glasplade foran?
Kan huske de første M10'ere hvor den kunne løftes/vippes ud med en sugekop.
Så kom der pludselig en let modificeret version hvor glaspladen sad
forsænket i en fræset rille hele vejen rundt.
Efter den opdatering var den mest solgte reservedel de glasplader
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
Leonard (17-04-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 17-04-09 08:54 |
|
Ole Gaarde Kristensen wrote:
> Var der ikke glasplade foran?
Jo, men lad os bare stoppe her, det er trods alt et offentligt forum ...
--
Leonard
| |
Claus Frørup (17-04-2009)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 17-04-09 16:53 |
|
Isang tao pinangalanan, Leonard nagsulat:
>Ole Gaarde Kristensen wrote:
>
>> Var der ikke glasplade foran?
>
>Jo, men lad os bare stoppe her, det er trods alt et offentligt forum ...
Æv..... I var næsten nået til sædefølerne.
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
Leonard (17-04-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 17-04-09 19:02 |
|
Claus Frørup wrote:
> Æv..... I var næsten nået til sædefølerne.
Når man selv bestemmer hvad tælleren står på efter fyraften, så er
sædefølere ligegyldige ...
.... meget sjovt når jeg kørte en chauffør hjem, som ikke kendte til
andre trick end at sidde skævt på kanten af sædet og han bare ikke
kunne få lampen til at lade være med at lyse og så kiggede bekymret på
mig
Så grinte jeg bare og sagde det er ligemeget, min vognmand er
forstående.
--
Leonard
| |
Ole Gaarde Kristense~ (17-04-2009)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 17-04-09 23:32 |
|
"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
news:hd9hu4pa0plipk3sj52nemc60kijghtctc@4ax.com...
>
> Æv..... I var næsten nået til sædefølerne.
> --
Nej så langt var vi aldrig nået - jeg havde fotoceller i vognen dengang
At kreativiteten med sædekontakter så har affødt flere (aldeles forståelige)
regelændringer er en helt anden sag
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
Ole Gaarde Kristense~ (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 13-04-09 21:50 |
|
"peter" <a@hgh.dk> skrev i en meddelelse
news:49e33379$0$25198$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Alko lås ja man kan da få han som ikke har drukket til at puste men mon så
> ikke han også køret man ja det kan Omgås det kan alt jo
>
Synes jeg læste om den canadiske udgave hvor dette netop ikke kunne lade sig
gøre.
Dels fordi alkolåsen blev kodet til personen, og dels fordi der skulle
blæses undervejs.
Mener også at de formastelige skrev under på at hvis de i prøveperioden blev
stoppet i en bil uden alkolås var det "ryk direkte i fængsel" - og temmelig
længe endda.
Sidst jeg hørte om alkolåse var i Sverige - og der havde man svjh særdeles
gode erfaringer med dem.
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
Leonard (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 13-04-09 13:39 |
|
peter wrote:
> Nogen der ved et uheld som dem vi har set ca koster???? ialt
Dræbte kan ikke gøres op i penge, da ingen ved om den dræbte ville have
bidraget eller suget af samfundets kasse. En alvorligt tilskadekommen
regnes svjh til ca. 1. mill. kr.
--
Leonard
| |
Fly Christensen (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 13-04-09 15:34 |
|
On Mon, 13 Apr 2009 14:09:19 +0200, "peter" <a@hgh.dk> wrote:
>
>
>Om man må acceptere det at folk køre sig selv og andre ihjel ved jeg nu ikke
>mår man efter min mening kunne forhindre de fleste
>men det ville nok give et ramaskrig om indgreb i personlig frihed og andet
>
>1 GPS enhed lovligpligtigt monteret i alle biler så man ikke kan
>overskride hastiggrænsen på det sted man kører bilen skulle selvfyldig ikke
>kunne spores terkniken der til findes jo i dag
Hvorfor skal den ikke kunne sporers? Det kunne også hjælpe mod tyverier.
Indsæt en rigtig autopilot, så indtaster man bare sin destination og så
klarer bilerne selv resten. Det giver det bedste flow, og man undgår, at
folk bryder loven. Alt andet er bare halve løsninger.
>2 Alko lås i alle biler
Ikke nødvendigt. Se ovenstående.
Hvorfor tager man ikke bare skridtene fuldt ud i stedet for at luske
rundt med det? Så har vi heller ikke brug for alle de forskellige
bilmodeller. 3-4 stykker skulle kunne gøre det.
Offraoder giver speciel tilladelse i samme omfang som våbentilladels.
Jeg er imod al den form for kontrol- og overvårniongsforanstaltninger.
Giv folk frihed under ansvar, ellers glemmer de at tænke selv. Jeg
mener, at det, vi ser nu, er gode eksempler på. at folk ikke tænker
fordi, at de er blevet opdraget til, at det ikke er nødvendigt at tænke.
Man skal bare følge reglerne, så er alt i orden. Når man så ikke gør
det, kan man ikke overskue konsekvenserne, da man ikke har lært at tænke
selv.
Fly
| |
Nielsen (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Nielsen |
Dato : 13-04-09 16:14 |
|
"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:4ti6u49p6sub977311113nrqnacddebnks@4ax.com...
? Så har vi heller ikke brug for alle de forskellige
> bilmodeller. 3-4 stykker skulle kunne gøre det.
God idé, bare "min" model er med blandt de 3-4 stykker
| |
Ole Gaarde Kristense~ (13-04-2009)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 13-04-09 21:53 |
|
"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:4ti6u49p6sub977311113nrqnacddebnks@4ax.com...
>
> Jeg er imod al den form for kontrol- og overvårniongsforanstaltninger.
> Giv folk frihed under ansvar, ellers glemmer de at tænke selv. Jeg
> mener, at det, vi ser nu, er gode eksempler på. at folk ikke tænker
> fordi, at de er blevet opdraget til, at det ikke er nødvendigt at tænke.
> Man skal bare følge reglerne, så er alt i orden. Når man så ikke gør
> det, kan man ikke overskue konsekvenserne, da man ikke har lært at tænke
> selv.
>
Rent principelt er jeg enig - men det ser bare ikke rigtigt ud til at virke.
Hvis dem der overtræder reglerne så kunne nøjes med at slå sig selv ihjel
kunne det som sådan være fint nok.
Problemet er bare, at de alt for tit tager andre - og aldeles uskyldige -
med sig.
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
|
|