Bagrude visker - hvorfor ændre vinklen ?
Fra : Per

Dato : 09-04-09 16:56

Hej NG !

Jeg har set flere biler - primært unge fyres - hvor de ændrer bagrude
viskerens position (vinkel).

Normalt sidder viskeren vandret, men mange ændrer den til at sidde lodret
eller næsten lodret.

Hvorfor gør de det ? Er det fordi det mener det ser fedt ud - eller ??

Det er typisk på mindre biler som Punto, Citroen AX mv. de gør det på.

Jeg tænker at viskeren må gå ud over rudekanten når den kører, når de nu
ændrer på viskerens position.

Nogen bud ?

mvh. Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-09 17:19

Per skriver:

> Hvorfor gør de det ? Er det fordi det mener det ser fedt ud - eller ??

Som DTM biler, man mindsker vindmodstanden (tror de).

> Jeg tænker at viskeren må gå ud over rudekanten når den kører, når de nu
> ændrer på viskerens position?

Nej, man flytter bare skiven der bestemmer start/stop tidspunkt og så
kører den lidt til den ene side, helt til den anden og slutter i midten
- det er ikke noget problem at lave.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : alexbo

Dato : 09-04-09 18:10

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev

> Jeg har set flere biler - primært unge fyres - hvor de ændrer bagrude
> viskerens position (vinkel).

På min Carisma er den født lodret, derved tager den ikke noget at det lave
udsyn ved bakning.

http://katalog-automobilov.sk/img/mitsubishi-carisma-1-6-16v-73kw-1.jpg

mvh
Alex Christensen

Fra : Armand

Dato : 09-04-09 22:12

Per skrev:
> [...]
> lodret eller næsten lodret.
>
> Hvorfor gør de det ? Er det fordi det mener det ser fedt ud - eller ??

Vaskehals-venlighed :-/

--
Armand.

Fra : KS

Dato : 10-04-09 10:18

> Vaskehals-venlighed :-/
>
> --
> Armand.

Den samler vel heller ikke så meget skidt, når den står lodret.

Mvh KS