Brand i bil
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-04-09 08:41

Hmm gad vide hvor længe han har hængt over speederen, inden der gik ild i
bilen:
http://ekstrabladet.dk/112/article1152392.ece
Det sker jo nok ikke lige på ét minut, nogen må da have hørt de mange
omdrejninger og undret sig?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : JBH

Dato : 09-04-09 08:56

> Hmm gad vide hvor længe han har hængt over speederen, inden der gik ild i
> bilen:

Nååh sådan. Da jeg læste TTV fik jeg indtryk af at det var spederen som der
var gået ild i

Nogen som ved hvad det var for en bil ?

> http://ekstrabladet.dk/112/article1152392.ece
> Det sker jo nok ikke lige på ét minut, nogen må da have hørt de mange
> omdrejninger og undret sig?

Tjaa jeg "reddede" engang en ældre Fiat... Førersædet var vippet frem og
havde derefter aktiveret hornet som åbenbart virkede uden tænding. Da hornet
havde tudet over 1/2 time (Tilsidst lød det meget underligt...) gik jeg
over til bilen som stod ulåst på en offentlig tilgængelig parkeringsplads og
rykkede sædet tilbage. Folk var åbenbart ligeglade....

mvh
JBH

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-04-09 09:03

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Nååh sådan. Da jeg læste TTV fik jeg indtryk af at det var spederen som
> der var gået ild i
>
> Nogen som ved hvad det var for en bil ?

Måske en Peugeot?
(der gik jo ild i den )

> Tjaa jeg "reddede" engang en ældre Fiat...

Jeg reddede engang en gammel Citroen BX fra de evige skrotmarker.
En bekendt havde stået og skruet lidt i motorrummet, medens motoren var
startet, pludselig fik han lavet et eller andet, så den bare fik fulde
omdrejninger. Han stak bare af, men jeg nåede ud og dreje nøglen, inden
bilen sprængte i luften

> [...]
> det meget underligt...) gik jeg over til bilen som stod ulåst på en
> offentlig tilgængelig parkeringsplads og rykkede sædet tilbage. Folk var

Ja det er uforståeligt hvad folk de "finder sig i".
Ligesådan med bil-alarmer der går amok, de kan også få lov at stå on/off i
timevis.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Tom

Dato : 09-04-09 09:23

> [...]
> startet, pludselig fik han lavet et eller andet, så den bare fik fulde
> omdrejninger. Han stak bare af, men jeg nåede ud og dreje nøglen, inden

hehe en gang i mine unge dage da jeg kørte motocross, gik det også
galt.....efter en vask må der have kommet skidt ind i kaburatoren, så gassen
havde sat sig i helt åben stilling.

Da jeg så får startet motoren tager den vel 15.000 RPM hvilket lød totalt
vildt. Da jeg trykker på stop knappen sker der ikke en hujende... så i bare
panik og ikke at kunne stoppe motoren der efterhånden er oppe i f1
omdrejninger, så tager jeg den dumme beslutning at løfte tændrørshætten.
Nok det værste stød jeg har fået i mit liv

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-09 09:27

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> omdrejninger, så tager jeg den dumme beslutning at løfte tændrørshætten.
> Nok det værste stød jeg har fået i mit liv

Det handler om at samle på gode energier....

Fra : Armand

Dato : 09-04-09 11:27

Tom skrev:
> [...]
> omdrejninger, så tager jeg den dumme beslutning at løfte tændrørshætten.
> Nok det værste stød jeg har fået i mit liv

Hæ!
Minder mig om en kammerat fra det lokale roadrace projekt: En knægt
kunne ikke starte den racer han skulle køre på og min kammerat forsøgte
at skubbe den igang siddende på sædet - Undervejs vil han trække
chokeren hvilket foregår v.h.a. venstre hånds fuckfinger - - - Lige ind
i en afmonteret tændrørshætte =
Nårh ja, så fandt han da ud af hvorfor den ikke ville starte

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-04-09 21:27

Armand skrev:

> at skubbe den igang siddende på sædet - Undervejs vil han trække
> chokeren hvilket foregår v.h.a. venstre hånds fuckfinger - - - Lige ind
> i en afmonteret tændrørshætte =

Det kender jeg også en der forsøgte. Han afmonterede i stedet fingeren
ved hjælp af foreste kædehjul.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 09-04-09 22:21

Ib Jakobsen skrev:

> Det kender jeg også en der forsøgte. Han afmonterede i stedet fingeren
> ved hjælp af foreste kædehjul.

Oh! Skrækscenarie for mange unge knallertbøller der ikke ænsede
funktionen af tandhjulsdækslet =

Når jeg i motorcykelkredse møder folk med manglende fingerspidser på
venstre hånd, er der 80% chance for at de har gjort stuntet i de tidlige
knallertdage

--
Armand.

Fra : oz3bto

Dato : 09-04-09 21:15

> [...]
> omdrejninger, så tager jeg den dumme beslutning at løfte tændrørshætten.
> Nok det værste stød jeg har fået i mit liv

Det trick gør man kun en gang

Har selv prøvet at stå med tændrørshætten til en sierra da makkeren "kom
til" at vide nøglen

Fra : Armand

Dato : 09-04-09 11:32

JBH skrev:
> [...]
>
> Nååh sådan. Da jeg læste TTV fik jeg indtryk af at det var spederen som der

Ja dét er lidt interessant. I min verden eksploderer eller brænder
motorer ikke sådan lige fordi de overdrejer.
Moderne motorer med indsprøjtning har givetvis omdrejningsbegrænser og
på de ældste svømmer ventilerne ret tidligt.
Og så er der det med branden: Hvad skulle give så meget varme at noget
(hvad?) begynder at brænde? Forrrør og/eller turbo kan blive endog meget
varme (især på bensinmotorer) men hvad skulel kunne antændes af glødende
udstødningsrør??

Jég ser sagen som regulær freak accident og undrer mig over at
ambulancen ikke kørte galt på vej til sygehuset, eftersom at mandens
nummer tilsyneladende vár trukket ud.

--
Armand.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 09-04-09 23:45

On Thu, 09 Apr 2009 12:32:10 +0200, Armand wrote:

> [...]
>
> Jég ser sagen som regulær freak accident og undrer mig over at
> ambulancen ikke kørte galt på vej til sygehuset, eftersom at mandens

Mellem Rømersgade og Rigshopsasaspitalet??? Så skal man godt nok vare lidt
mere end almindeligt uheldig...