MS Windows
briani 27239
Installere Office XP på en maskine uden CD~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-05-09 21:48

Hej gruppe,

Jeg har købt mig en netbook (Acer Aspire one) med en præinstalleret XP, som
jo ikke har noget CD drev.
På maskinen lå er en 60 dages prøveversion af Office 2007, som jeg har
afinstalleret.
Jeg har så en Office XP liggende, som jeg gerne ville have installeret - og
min umiddelbare indskydelse var at jeg da bare kunne kopiere hele cd'ens
indhold over på en memorystick, eller på min bærbare USB harddisk, og så
installere derfra.
Installationen starter også fint op, og man får lov til at indtaste
brugeroplysninger og product key - og programmet går i gang med at
undersøge - og derefter kommer det så med en fejlmelding om at
installationsdisken er korrupt, hvorefter installationen afbrydes...
- Er der nogen her som har en idé om hvad der driller mig, om hvad jeg kan
gøre ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : N_B_DK

Dato : 18-05-09 22:20

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
>og derefter kommer det så med en fejlmelding om at
> installationsdisken er korrupt,

Kopier filerne over på et andet medie, en USB hd f.eks.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-05-09 22:31

Andreas M. Hansen skrev:

> Er der nogen her som har en idé om hvad
> der driller mig, om hvad jeg kan gøre?

Har du prøvet fra et ekstert usb-cd-drev, det
plejer at fungere.

Der kan naturligvis også være fejl på din cd, har
du prøvet med andre programmer på den måde?

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : J. E.

Dato : 18-05-09 22:44

> [...]
> hvorefter installationen afbrydes...
> - Er der nogen her som har en idé om hvad der driller mig, om hvad jeg kan gøre ?

Har du lagt alle filerne i en mappe på din memorystick ?
Hvis du har så prøv at lægge dem i roden af drevet.
Alternativt kan du kopiere over i en mappe på pc-en midlertidigt.

Fra : Lyhn

Dato : 19-05-09 02:06

> [...]
> installationsdisken er korrupt, hvorefter installationen afbrydes...
> - Er der nogen her som har en idé om hvad der driller mig, om hvad jeg kan

Mon der er sket en fejl ved kopieringen af filerne, eller en dårlig
memorystick?

Men du kunne jo prøve at lave en *.ISO fil af din Office XP på en PC med CD
drev med f.eks. det gratis program ImgBurn, og kopiere den over på en
memorystick.
http://www.imgburn.com

Derefter installerer du en virtuelt CD drev på din netbook hvor du mounter
(isætter) *.ISO filen fra memorysticken.
Dette vil fungere nøjagtigt som om du havde lagt en fysisk CD af din Office
XP i et fysisk CD drev.

virtual-clonedrive er gratis og fint til opgaven som virtuelt CD drev.
http://www.slysoft.com/en/virtual-clonedrive.html

Fra : J

Dato : 19-05-09 14:28

"Lyhn" <@> skrev i en meddelelse

> [...]
> Office XP i et fysisk CD drev.
>
> virtual-clonedrive er gratis og fint til opgaven som virtuelt CD drev.

Det er sikkert for let: Anvend et cd/drev-drev i en anden computer, og del
drevet (via netværk).

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-05-09 18:40

> Det er sikkert for let: Anvend et cd/drev-drev i en anden computer, og del
> drevet (via netværk).

Nemlig! - det blev også det der blev løsningen efter at jeg naturligvis
glemte det externe drev jeg lånte idag på mit skrivebord på jobbet..

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Lyhn

Dato : 19-05-09 22:33

"J" <j@nospam.xy> wrote in message
> Det er sikkert for let: Anvend et cd/drev-drev i en anden computer, og del
> drevet (via netværk).

God løsning.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-05-09 18:43

Tak for alle jeres gode forslag!

- Løsningen på problemet blev at share drevet på min stationære pc ud, og så
mounte det på den bærbare - så gik installationen uden problemer.
Det undrer mig dog stadigvæk at det ikke kunne lade sig gøre at installere
fra en memorystick/extern harddisk ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : J

Dato : 19-05-09 21:21

> [...]
> så mounte det på den bærbare - så gik installationen uden problemer.
> Det undrer mig dog stadigvæk at det ikke kunne lade sig gøre at installere

Nogle af Office-pakkerne insisterer på at blive installeret fra cd/dvd...

Fra : N_B_DK

Dato : 22-05-09 07:39

> Nogle af Office-pakkerne insisterer på at blive installeret fra
> cd/dvd...

Nej det gør nogle af filerne ikke.

--
MVH. N_B_DK