MS Windows
briani 27239
Hvad gør registreringsdatabasen i Windows?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-05-09 06:55

Uden at kende til programmering og være kyndig i selve Windowssystemet, er
det mit indtryk, at registreringsdatabasen bl.a. tjener til at indeholder
oplysninger om konfigurationen, placeringer af systemfiler m.m.

Jeg har lige afinstalleret "Home Designer Suite 8" og brugte Revo
Uninstaller. Ikke mindre end 6.053 linier i registreringsdatabasen fandt
den. For mig lyder det fuldstændig grotesk.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : KS

Dato : 17-05-09 07:11

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Uninstaller. Ikke mindre end 6.053 linier i registreringsdatabasen fandt
> den. For mig lyder det fuldstændig grotesk.
Du har kun set toppen af isbjerget mht hvad der er grotesk i MS-produkter

Mvh KS

Fra : Ole C

Dato : 17-05-09 07:59

> "Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i meddelelsen

> Du har kun set toppen af isbjerget mht hvad der er grotesk i
> MS-produkter
> Mvh KS

MS kan næppe bebrejdes, at et tredieparts-program skriver en masse i
Registry......

--
vh
Ole C

Fra : Kurt Lund

Dato : 17-05-09 08:02

> [...]
> Uninstaller. Ikke mindre end 6.053 linier i registreringsdatabasen fandt
> den. For mig lyder det fuldstændig grotesk.

Hej kurt

Det er helt normalt hvis du aldrig rydder op i Windows, Windows sviner selv
ern hel del i reg men også de programmer man installere og sletter igen
sviner meget.
Mange tror at når de har slettet et program så er det slettet men det er det
ikke fuldt ud, jeg bruger Winoptimizer andre bruger CCleaner til at rydder
op med, jeg gør det 1 gang om ugen fast. " og selv Vista kører perfekt når
man gør det"

Mvh
kurt Lund

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-05-09 08:41

On Sun, 17 May 2009 07:55:21 +0200, Kurt Hansen wrote:

> [...]
> Uninstaller. Ikke mindre end 6.053 linier i registreringsdatabasen fandt
> den. For mig lyder det fuldstændig grotesk.

Jeg fik mig vist formuleret uklart. Det er ikke Windows og/eller dens
registreringsdatabase jeg brokker mig over. Det er det trediepartsprogram
der skriver 6.053 linier jeg finder grotesk. Suiten bestod i øvrigt af
38.786 filer på harddisken.

Revo finder det hele og jeg optimerer jævnligt registreringsdatabasen, soå
no problemos der.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen