MS Windows
briani 27239
microfon
Fra : Birgit

Dato : 07-05-09 20:37

Hej gruppe

Min spiller på nettet og vil gerne kunne snakke sammen med de andre.

Vi har købt et fint headset med microfon.

Men når vi prøver at optage en lyd, så vil den ikke ... Mon nogen kan
hjælpe.

Venlig hilsen
Birgit

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 07-05-09 23:16

Birgit skrev:

> Men når vi prøver at optage en lyd, så vil den ikke ... Mon nogen kan
> hjælpe.

Åben Indstillinger for lydstyrke ved at højreklikke på højttaleren i
systembakken (til venstre for uret). Vælg Avanceret i menuen
Indstillinger. Klik på Avanceret under Mikrofon og slå forstærkning til.

--
Niels

Fra : Birgit

Dato : 08-05-09 08:32

Tak. Det har jeg nu gjort. Men når så kører test lyden... Så ender det med
at jeg får besked om at der ikke er tilsluttet nogen mic.

Og det er der jo. Jeg har prøvet nu på 2 pc.... Og mic er testet på en
tredie. Den virker ok og er helt ny....

Har du andre forslag mon?

Venlig hilsen
Birgit

Fra : Stampe

Dato : 08-05-09 09:23

"Birgit" <mortil3@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> at jeg får besked om at der ikke er tilsluttet nogen mic.
>
> Og det er der jo. Jeg har prøvet nu på 2 pc.... Og mic er testet på en

Hvad er det for en PC, hvad for et OS kører du med Vista eller XP eller
noget tredie? Har du nogensinde haft en microfon tilsluttet som virkede? Har
du en minijack til minijack ledning du kan sætte ind i Mic. indgangen ,Hvis
ja skulle der gerne komme brum ud i højtalerne hvis du sætter fingrene på
minijacken i den anden ende - eller de bedste er lige at ramme en af metal
skruerne på chasis - prøv det samme i line ind stikket..

Mvh
Allan

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 08-05-09 09:36

Birgit skrev:

> Har du andre forslag mon?

Det mest almindelige ville vel være, at man ikke bruger den rigtige
indgang til mikrofonen. Ellers er vi nok ude i en manglende forbindelse
til stikket eller anden hardwarefejl.

--
Niels

Fra : Birgit

Dato : 08-05-09 11:57

Hej gruppe.

Jeg gir´ op og leverer headset retur....

suk

Fra : Mads

Dato : 08-05-09 20:18

On Fri, 8 May 2009 12:57:00 +0200, "Birgit" <mortil3@hotmail.com>
wrote:

>Hej gruppe.
>
>Jeg gir´ op og leverer headset retur....
>
> suk

Du gir hurtigt op.

Og du gav os ikke mange chancer for at hjælpe.

Mikrofoner kan godt drille lidt, især hvis man ikke
har brugt en før.

Windows har f.eks. 2 forskellige mixer vinduer hvor der er
indstillinger til mikrofon og det er det andet af disse der er
det vigtigste. Det styrer nemlig indspilning af lyd og lydkilde.
Hvis der ikke er valgt mikrofon som lydkilde får du det ikke
til at virke.

mvh Mads

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-05-09 22:25

Birgit skrev:

> Jeg gir´ op og leverer headset retur....

Jamen, hvis selve headsettet fungerer, kan du ikke
levere det tilbage - butikken kan jo ikke sælge det
igen, når du først har pakket det ud, og brugt det

Er du sikker på at det er defekt, er det naturligvis en
anden sag.

Prøv lige de lydindstillinger inden du giver helt op!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk