MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
2xXP dual boot
Fra : FIEL

Dato : 06-05-09 08:56

Hej gruppe

På min voksne datters maskine, som mange små pilfingfre har øvet sig på, er
der 2 XP systemer at vælge mellem ved opstart (tilsyneladende er der
installeret 2 ens udgaver af XP)

Jeg er ved at renovere den, og vil gerne af med den ene udgave. Hvordan gør
jeg så lige det.

Håber I kan hjælpe mig

mvh/leif b.

Fra : Max

Dato : 06-05-09 09:00

Hej Leif

> Jeg er ved at renovere den, og vil gerne af med den ene udgave.

Hvorfor ikke rydde ordentlig op, slet begge og installer en frisk.

--
Mvh Max

Fra : FIEL

Dato : 06-05-09 13:32

> Hej Leif

> Hvorfor ikke rydde ordentlig op, slet begge og installer en frisk.
>
> --
> Mvh Max

Tak for rådet, Max, men som sædvanlig er maskinen jo fyldt op med breve,
mails, billeder m.m.m. - naturligvis uden back-up - og du ved jo selv hvor
lang tid det tager at rydde op.
mvh/leif b.

Fra : Max

Dato : 06-05-09 14:17

Hej Leif

> Tak for rådet, Max, men som sædvanlig er maskinen jo fyldt op med
> breve, mails, billeder m.m.m. - naturligvis uden back-up - og du ved
> jo selv hvor lang tid det tager at rydde op.

Ja, jeg ved det godt, men hvor er det lækkert når det er gjort.

Det er også lækkert når backuppen er på plads, så kan man
jo slippe for tuderiet :)

--
Mvh Max

Fra : Dr.Xerox

Dato : 06-05-09 09:28

"FIEL" <lebl@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4a014276$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg er ved at renovere den, og vil gerne af med den ene udgave. Hvordan gør jeg så lige det.

Hej

Boot op på din XP-CD
Tryk på R første gang du bliver tilbudt det
hvorefter du vælger 1 (C:/Windows) som du bliver tilbudt, tast 1 og Enter
herefter spørger den til en kode som du sikkert ikke har, her trykker du også Enter
herefter får du mulighed til at rette din boot, du skriver
FixBoot og taster Enter
Den kommer nu frem og siger du har lavet en ny boot,
herefter skriver du Exit og Enter for at komme ud af den komando-mode
Genstart nu maskinen, og din dualboot er fjernet,
så er den Ged barberet.

Poul

Fra : FIEL

Dato : 06-05-09 12:27

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> herefter skriver du Exit og Enter for at komme ud af den komando-mode
> Genstart nu maskinen, og din dualboot er fjernet,

Tak for hurtig respons. Jeg forsøger og håber geden er samarbejdssvillig.
mvh/leif b.

Fra : ER

Dato : 06-05-09 14:29

Dr.Xerox skrev:
> [...]
> herefter skriver du Exit og Enter for at komme ud af den komando-mode
> Genstart nu maskinen, og din dualboot er fjernet,

ja og du har stadfig en dobbelt installation der ligger og fylder.

mvh Erik

Fra : Dr.Xerox

Dato : 06-05-09 14:48

"ER" <dslxxxxx@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:4a01909d$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

> ja og du har stadfig en dobbelt installation der ligger og fylder.
>
> mvh Erik

Det har du ret i, men den er meget nemmere at fjerne når
maskinen har en normal boot.

Mvh. Poul