MS Windows
briani 27239
Microsoft office word er ikke installeret ~
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-05-09 21:46

Denne besked kommer pludselig på en pc som i 5 år har kørt med den samme
office 2003 pakke.
Der er kun en brugerkonto og pgl. har selvfølgelig adm rettigheder.
Jeg har forsøgt at finde lidt på google og kan se, at flere åbenbart har
oplevet samme problem inden for den sidste måned, men en løsning har jeg
ikke fundet.
MS beskriver en løsning for office 2002 med samme fejlbeskrivelse, hvor man
skal afinstallere, slette noget i regedit og i stifinder og geninstallere,
men det har ikke virket.
Afinstalleret og geninstalleret flere gange uden resultat. Oprettede en ny
bruger og konstaterede, at den så virkede, men denne løsning er ikke
umiddelbart brugbar, da en hel del ting så skal genistalleres for at virke.
Har set beskrevet, at en tog en kopi af regedit på den nye brugerkonto og så
importerede den på den normale bruger, hvilket løste problemet, men det må
vel stadig give problemer med at noget skal geninsstalleres, når man henter
alle indstillinger med over.
Nogen forslag til løsning?

Kurt

Fra : Benny Andersen

Dato : 02-05-09 22:35

On Sat, 2 May 2009 22:46:28 +0200, Kurt B. Andersen wrote:

> Nogen forslag til løsning?
winword /r
--
Benny Andersen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-05-09 22:50

"Benny Andersen" <a.mail.user@gmail.com> skrev i meddelelsen

> winword /r
> --
Ja, jeg burde selvfølgelig have skrevet, at udover geninstallation har jeg
også forsøgt mig med reparation - uden resultat.

Kurt

Fra : JYH

Dato : 03-05-09 12:59

Benny Andersen wrote:

> winword /r

Hvad betyder r-parameteren?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-05-09 15:26

"JYH" <jyh@jyh.jyh> skrev i meddelelsen

> Hvad betyder r-parameteren?

repair

Kurt

Fra : Benny Andersen

Dato : 03-05-09 16:20

On Sun, 3 May 2009 13:59:27 +0200, JYH wrote:

> Hvad betyder r-parameteren?
I word 97 og 2000:
regsvr - altså genregistrer som com server komponent.

Må tilstå at jeg ikke kender office 2003 og dermed forskelle i
kommandolinie argumenter.
--
Benny Andersen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-05-09 16:43

> [...]
> regsvr - altså genregistrer som com server komponent.
>
> Må tilstå at jeg ikke kender office 2003 og dermed forskelle i

Jeg har i mellemtiden søgt videre på nettet uden at finde den endegyldige
løsning, men noget tyder på, at det er brugerprofilen på styresystemet som
er blevet ødelagt, så nu har jeg lige smidt xp skiven i og har startet en
repair installation, for at se om det så ikke kan løse problemet.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-05-09 18:47

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er blevet ødelagt, så nu har jeg lige smidt xp skiven i og har startet en
> repair installation, for at se om det så ikke kan løse problemet.

Jeg kan så slutte tråden med, at det åbenbart var løsningen.
Efter geninstallation som reparation, er officepakken nu kørende igen.

Kurt