MS Windows
briani 27239
Et lille problem
Fra : Peter

Dato : 27-04-09 00:03

En af mine gode venner havde forleden dag lidt problemer med konen.
Han havde modtaget en mail (Outlook Express), med et vedhæftet billede.
Han klikkede med musen på billedet, så han kunne se det i ACDSee, og det gik
som det skulle.
Derefter kom han ved et uheld til at klikke på enter, og så kom balladen.
Da han klikkede på enter, lavede ACDSee er tumbnail ark (kontakt ark), over
samtlige billeder i den mappe i Windows Temporary Internet files, hvor det
pågældende billede fra mailen, var blevet midlertidigt lagret, da han åbnede
det i Outlook Express.
Uheldigvis stod konen lige bag ved, for hun kikke jo også på billedet, og da
ADCSee lave kontaktarket over alle billeder der var i pågældende folder,
kunne hun jo ikke undgå, at se alle de porno billeder, der var i samme
mappe, automatisk lagret fra Internettets websites.
Han fik dog med besvær forklaret og overbevist konen om, at han ikke anede,
hvordan sådanne billeder kunne komme ind i hans computer, så jeg tror han
undgik skilsmisse denne gang.

Jeg har så undersøgt tingene lidt, og kan se, at når man åbner en mail i
Outlook Express, bliver der samtidigt lagt kopier i form af .tmp filer i en
af folderne i Temporary Internet Files, lige som vedhæftede billeder bliver
lagret midlertidig, når man åbner dem. Alt bliver slettet igen, når
pågældende mail bliver lukket, men da de jo er der, når man, ved at trykke
enter, beder ACDSee om at vise alle billeder, har vi balladen.

Spørgsmålet kommer så her: Hvordan undgår man, hvis det overhovedet er
muligt, at mails og evt. vedhæftede billeder, midlertidig lagres i Temporary
Internet Files mapperne.
Alternativ mulighed, er selvfølgelig, at man tømme de mapper hver gang man
har været på nettet..

PeterB

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-04-09 08:18

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> En af mine gode venner havde forleden dag lidt problemer med konen.

Hehe.Det kan vi altså ikke hjælpe ham med. Men hvad kan du fortælle om hende
konen der?
Alder, bopæl, udseende og sån?

Hilsen Åge

Fra : Peter

Dato : 27-04-09 11:46

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hehe.Det kan vi altså ikke hjælpe ham med. Men hvad kan du fortælle om
> hende konen der?
> Alder, bopæl, udseende og sån?

Åge du ved jo godt, at man ikke skal opgive sin adresse til tilfældige
personer på nettet, og det må da så, især, også gælde sine venner adresser.
Bortset fra det er det en lidt ældre nydeligt udseende frue omkring de 70.

PeterB

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-04-09 13:41

> Bortset fra det er det en lidt ældre nydeligt udseende frue omkring de 70.
>
> PeterB

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig.

Hilsen Åge