MS Windows
briani 27239
nulstille password windows 2000
Fra : Daniel P

Dato : 24-04-09 15:14

Hej NG

Jeg har en ældre bærbar PC med windows 2000 prof. hvor jeg grene vil have
resat bruger password.

Jeg har sat harddisken til en anden computer og har lige nu adgang til hele
filsystemmet, findes der et par filer i en system mappe som jeg kan slette
eller ændre og så få nul sttillet passwordet til adminstatator kontoen??

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet nogle løsninger med en bootdisk, men
det CD-rom drev som er i maskinen er defekt så det er ikke en løsning - lige
som en formatering også vil være lidt træl, da jeg ikke kan installere fra
CD-rom drevet.

Mvh Daniel

Fra : Jens Olsen

Dato : 24-04-09 16:14

"Daniel P" <danielp@danielp.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg har en ældre bærbar PC med windows 2000 prof. hvor jeg grene vil have
> resat bruger password.

Skal det læses sådan at du ikke kan logge på fordi du ikke har noget
password ?

Vh.
Jens

Fra : Daniel P

Dato : 24-04-09 16:25

"Jens Olsen" <JO@ikkepost.dk> skrev i meddelelsen

> Skal det læses sådan at du ikke kan logge på fordi du ikke har noget
> password ?

Ja

Mvh Daniel

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-04-09 04:12

On Fri, 24 Apr 2009 16:13:55 +0200, "Daniel P" <danielp@danielp.dk>
wrote:

> [...]
>som en formatering også vil være lidt træl, da jeg ikke kan installere fra
Er der floppy drev i maskinen ?
Har du et eksternet CD/DVD USB drev ?
Kan den boote på USB ?

/Hans

Fra : Daniel P

Dato : 25-04-09 11:47

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Er der floppy drev i maskinen ?
> Har du et eksternet CD/DVD USB drev ?
> Kan den boote på USB ?

Ja, der er floppy i maskinen, men jeg har ikke selv en anden maskine med
floppy til at lave en bootdisk.

Men jeg har været ude at låne et floppy drev og har brugt lavet en bootdisk
fra http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm - det tog
omkring 10 minutter og så var der igen adgang til maskinen.

Mvh Daniel