MS Windows
briani 27239
Spil fra Vista Ultimate over på Vista Home
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-04-09 16:20

Jeg har en maskine med Vista Ultimate, hvor der er hentet et spil der hedder
HoldEm (poker spil) online hos MS.
Kan man på en eller anden måde overføre dette spil til en almindelig Vista
Home Premium (og i så fald, hvordan)?

Eller er der nogen der kender et godt gratis pokerspil (a'la HoldEm) som kan
spilles offline på Vista Home?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-04-09 00:38

Per Beer Hansen skrev:

> Kan man på en eller anden måde overføre
> dette spil til en almindelig Vista Home

Det er svært at overføre programmer fra et system
til et andet - det er nemmere at insallere det igen
på det nye system.

Sådan er det generelt med alle progammmer - de
skal installeres igen i det nye system.

Det KAN lade sig gøre at flytte en program, men det
tager en krig, en våbenhvile og endnu en krig - og
det kan ikke anbefales

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-04-09 11:08

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> [...]
> til et andet - det er nemmere at insallere det igen
> på det nye system.
>
> Sådan er det generelt med alle progammmer - de

Tak det er jeg klar over

> Det KAN lade sig gøre at flytte en program, men det
> tager en krig, en våbenhvile og endnu en krig - og
> det kan ikke anbefales

Nu fås dette spil jo så kun som en ekstra pakke (gratis dl/opdatering) til
Windows Vista Ultimate, ikke til Home versionen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-04-09 20:42

Per Beer Hansen skrev:

> Nu fås dette spil jo så kun som en ekstra pakke

Jamen, kan du ikke bare hente det igen, hvor du
hentede det sidst?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-04-09 21:13

> Jamen, kan du ikke bare hente det igen, hvor du
> hentede det sidst?

Spillet kan kun hentes til Ultimate versionen, ikke til Home versionen, det
er det der er problemet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Søren Blom

Dato : 20-04-09 22:15

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev

> Spillet kan kun hentes til Ultimate versionen, ikke til Home versionen,
> det er det der er problemet.

Uden at jeg vil lægge hoved på blokken på, om det virker. Det spil du vil
have, er sikkert kun en enkel fil, hvis du kan finde den fil som er spillet
og kopiere den over i tilsvarende mappen i den anden Windows og så lave en
genvej til spillet.
På denne Vista Ultima maskien er Poker ikke hente og installeret, men
øverige spil lægger i en mappe der hedder Microsoft Games\spillets navne\
kan du genfinde den, så kan du prøve, om det er muligt bare at flytte det
over på en anden maskine, men som sagt, vil ikke lægge hoved på blokken om
det virker.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-04-09 11:43

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> over på en anden maskine, men som sagt, vil ikke lægge hoved på blokken om

Det er forsøgt og det virker desværre heller ikke
Der er sådan set også masser af gode poker spil, a'la HoldEm, ude på
Internettet, men de kræver at man er online når der spilles og det er det
der gerne skulle undgås.
Men okay, det er jo kun et spil, så hun overlever jo nok

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-04-09 22:44

Per Beer Hansen skrev:

> men de kræver at man er online når der spilles
> og det er det der gerne skulle undgås.

Hvorfor?

Jeg er da altid online - hvorfor skulle jeg være offline
når jeg foretager mig noget andet?

Er det mig der ikke forstår problematikken?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-04-09 11:49

> Hvorfor?

Af den simple grund, at det ikke er altid hun har adgang til nettet
(afhængigt af hvor hun bruger sin PC (hjemme/sommerhus/på farten osv)).

> Jeg er da altid online - hvorfor skulle jeg være offline
> når jeg foretager mig noget andet?

Det er jeg også, men nu er det jo ikke mig (eller dig) der mangler spillet

> Er det mig der ikke forstår problematikken?

Måske?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-04-09 23:03

Per Beer Hansen skrev:

> Af den simple grund, at det ikke er altid hun har
> adgang til nettet

Nåhhh - et online-spil kræver at man er online - især
hvis man spiller med andre

> (afhængigt af hvor hun bruger sin PC
> (hjemme/sommerhus/på farten osv)).

Det er der også råd for - det hedder mobilt bredbånd,
og er efterhånden så billigt at det giver leverandører
af fibernet hovedbrud, og store økomiske tab, hørte
jeg i nyhederne i dag.

> Måske?

Jeg forstår fortsat ikke hvorfor et program fungerer på
ét styresystem, og ikke på et andet - og de hedder
begge Vista.

Programmet har så en meget begrænset brugerskare,
og det kan da ikke være programleverandørens ønske?

Langt de fleste vista-brugere anvender Basic eller
Permium, nogle få procent efterspørger Business, og
meget få spørger efter Ultimate, som er den dyreste.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 23-04-09 07:41

Allan Vebel wrote:

> Jeg forstår fortsat ikke hvorfor et program fungerer på
> ét styresystem, og ikke på et andet - og de hedder
> begge Vista.

Det gør det formentlig også, det er bare kun Ultimate-brugere som kan
hente det.

> Langt de fleste vista-brugere anvender Basic eller
> Permium, nogle få procent efterspørger Business, og
> meget få spørger efter Ultimate, som er den dyreste.

Man får så også lidt ekstra for prisen, bl. a. pågældende spil.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-04-09 21:12

> Det er der også råd for - det hedder mobilt bredbånd,
> og er efterhånden så billigt at det giver leverandører
> af fibernet hovedbrud, og store økomiske tab, hørte
> jeg i nyhederne i dag.

Lidt voldsomt at købe et nyt abb. bare for at spille et lille kortspil
Det var jo også bare, hvis en skulle kende til et lignende spil, som kan
spilles offline (ligesom HoldEm kan).

> [...]
> begge Vista.
>
> Programmet har så en meget begrænset brugerskare,
> og det kan da ikke være programleverandørens ønske?

Det er det åbenbart. Det er Microsoft der leverer spillet, som en gratis
opdatering/udvidelse til Ultimate versionen og kun til den.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport