MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows (vista) Update har fundet en ukend~
Fra : steen

Dato : 14-04-09 18:02

Min vista mangler en opdatering til IE7 (KB 961260), men den kan ikke finde
ud af at få den ind. Eneste info er at Windows update har fundet en ukendt
fejl kode 80080005. Jeg har prøvet at installere IE8, men den vil ikke ind,
da der mangler en opdatering - formentlig KB 961260.

Jeg synes, at jeg befinder mig i en deadlock, men hvordan kommer jeg ud af
den. Jeg ved faktisk ikke hvad jeg gør for at komme vídere.

/Steen

Fra : steen

Dato : 14-04-09 18:58

"steen" <steen@cutie.dkx> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg synes, at jeg befinder mig i en deadlock, men hvordan kommer jeg ud af
> den. Jeg ved faktisk ikke hvad jeg gør for at komme vídere.

Nu prøvede jeg at hente installationsfilen manuelt
(IE7-WindowsXP-KB961260-x86-DAN.exe), men når jeg kører den får jeg kort tid
efter at vide, at: Der er ikke tilstrækkelig ledig hukommelse til at
behandle denne kommando.
Der er 2GB ram i maskinen, og jobliste siger, at der er brugt 1GB.
Jeg spørger mig selv: Hvad er dog meningen???

/Steen

Fra : Steen

Dato : 14-04-09 19:17

"steen" <steen@cutie.dkx> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er 2GB ram i maskinen, og jobliste siger, at der er brugt 1GB.
> Jeg spørger mig selv: Hvad er dog meningen???

Nåh ja, det kunne være jeg skulle prøve med en fil til vista. Jeg fandt så
denne: Windows6.0-KB961260-x86.msu
- men den duer heller ikke.

Når jeg klikker på den går den i gang med at søge efter opdateringer. Så
kommer der et skilt, der meddeler, at Windows ikke kan søge efter
opdateringer - klik for at bla.bla.
Lidt efter igen meddeler den så, at opdateringen ikke er relevant for mit
system.

Den flollede opdatering forhindrer mig totalt i at komme videre. Den vil
gerne have opdateringen ind, men den kan ikke finde ud af at gøre det!!!

/Steen

Fra : Rado

Dato : 14-04-09 22:07

On Tue, 14 Apr 2009 20:17:28 +0200, "Steen" <steen.j@cutie.dkx> wrote:

>Den flollede opdatering forhindrer mig totalt i at komme videre. Den vil
>gerne have opdateringen ind, men den kan ikke finde ud af at gøre det!!!

Jeg har før oplevet at Windows bliver ved med at insistere på at
installere opdateringer der allerede er installeret. Kan det være det
der er problemet her?

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : steen

Dato : 15-04-09 06:56

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har før oplevet at Windows bliver ved med at insistere på at
> installere opdateringer der allerede er installeret. Kan det være det
> der er problemet her?

Den siger ganske vist, at den ikke kunne installere opdateringen fordi den
er i gang med en anden opdatering, men når jeg beder om listen over allerede
installerede opdateriger, er der ingen.

/Steen

Fra : Jesper Ravn

Dato : 14-04-09 22:20

> [...]
>
> Jeg synes, at jeg befinder mig i en deadlock, men hvordan kommer jeg ud af
> den. Jeg ved faktisk ikke hvad jeg gør for at komme vídere.

Hej Steen

Prøv med følgende:

1. Stop "Windows Update" servicen.
2. Omdøb C:\Windows\SoftwareDistribution til feks SoftwareDistribution_old.
3. Start "Windows Update" servicen.
4. Kør Windows Update igen.

/Jesper

Fra : steen

Dato : 15-04-09 07:00

"Jesper Ravn" <jesper_ravn@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Prøv med følgende:
>
> 1. Stop "Windows Update" servicen.
> 2. Omdøb C:\Windows\SoftwareDistribution til feks

Det lød som et godt forslag, og jeg har prøvet det, men det hjalp ikke. Når
den går i gang med at hente opdateringer, kommer der et skilt nederst til
højre med besked om, at Windows ikke kunne hente opdateringer. Klik her for
at få en løsning. Men når jeg klikker sker der intet.

/Steen

Fra : Ole C

Dato : 15-04-09 08:46

steen skrev blandt andet:

> [...]
> skilt nederst til højre med besked om, at Windows ikke kunne hente
> opdateringer. Klik her for at få en løsning. Men når jeg klikker sker

Jeg havde et lignende problem, som helt overraskende blev løst, da jeg i en
anden sammenhæng undersøgte disken for fejl:
Hørjreklik på (system)disken i Stifinder>vælg Egenskaber>fanebladet
Funktioner>knappen Undersøg nu>markér begge muligheder - og genstart
maskinen.
Det gør jo i hvert fald ingen skade at prøve

--
vh
Ole C

Fra : Steen

Dato : 15-04-09 17:30

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskinen.
> Det gør jo i hvert fald ingen skade at prøve

Osse et godt forslag, som jeg har prøvet - dog uden held. Windows rettede
nogle fejl på harddisken, men den vil stadig ikke hente opdateringer.

Her kan I se, hvad Windows siger:
http://dmy.dk/Clip.jpg

/Steen

Fra : Ole C

Dato : 15-04-09 18:57

Steen skrev blandt andet:

> Osse et godt forslag, som jeg har prøvet - dog uden held.

Ærgerligt

> Windows
> rettede nogle fejl på harddisken, men den vil stadig ikke hente
> opdateringer.
> Her kan I se, hvad Windows siger:
> http://dmy.dk/Clip.jpg

Hm - sådan var fejlmeddelelsen også hos mig, så vidt jeg husker....

--
vh
Ole C

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-04-09 00:43

"Steen" <steen.j@cutie.dkx> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Osse et godt forslag, som jeg har prøvet - dog uden held. Windows rettede
> nogle fejl på harddisken, men den vil stadig ikke hente opdateringer.

Nogen siger, at rådene her kan hjælpe:
http://www.winvistaclub.com/t4.html

Hvis man søger på code 80080005 i google kommer der en masse links. Ikke
alle fører til guldet

Kurt

Fra : Steen J

Dato : 17-04-09 06:42

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen siger, at rådene her kan hjælpe:
> http://www.winvistaclub.com/t4.html

Jeg har fået det løst nu. Jeg måtte igennem en systemgendannelse. Der var
tilsyneladende nogle manglende filer en service skulle bruge.

/Steen