MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Internet-radio med Media Center
Fra : Ivar

Dato : 12-04-09 12:49

Er det muligt at høre internet-radio med MS Media Center?
Det ser ud til at radio-funktionen forlanger en tuner, hvad skal
der til for, at man kan høre internet-radio uden tuner?

Jeg leger med et Media Center til Win7, som vist er helt lig
det til Vista.

Ivar Magnusson

Fra : Jensen@post.dk

Dato : 12-04-09 13:56

On Sun, 12 Apr 2009 13:48:30 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Er det muligt at høre internet-radio med MS Media Center?
>Det ser ud til at radio-funktionen forlanger en tuner, hvad skal
>der til for, at man kan høre internet-radio uden tuner?

Du blander to ting sammen.

Radio delen i dit media center spørger efter en tuner fordi den
forventer du har enten et TV kort med radio tuner eller et
radio tuner kort. TV og radio tunere bruger et signal fra en
antenne eller fra kabelTV.

Internet radio er streamet data fra nettet og har intet med en
tuner at gøre. Det kører 100% via dit Internet og kræver kun
software for at kunne afspilles.

Om MS Media Center så kan afspille internet radio ved jeg
desværre ikke.

Fra : Ivar

Dato : 12-04-09 14:33

Jensen@post.dk skrev:

> Internet radio er streamet data fra nettet og har intet med en
> tuner at gøre. Det kører 100% via dit Internet og kræver kun
> software for at kunne afspilles.

Det er jeg godt klar over, jeg udtrykte mig måske ikke tydeligt nok.
Jeg ønsker ikke at tilslutte tuner, jeg ønsker blot at høre
internet-radio.

> Om MS Media Center så kan afspille internet radio ved jeg
> desværre ikke.

Det var det jeg spurgte om.

Ivar Magnusson

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-04-09 20:42

Ivar skrev:

> jeg ønsker blot at høre internet-radio.

Det er nok med et link i en browser, for eksempel
http://netplayer.swdc.dk/content.asp?station=19

Her er masser af muligheder.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ivar

Dato : 12-04-09 21:55

Allan Vebel skrev:

> Det er nok med et link i en browser, for eksempel
> http://netplayer.swdc.dk/content.asp?station=19

Det er jeg med på. Jeg ønsker blot at vide, om man kan vælge
kanaler fra MS Media Center.

Jeg spekulerer på at smide mit gamle stereo-anlæg ud, og
erstatte det med en pc tilsluttet en touch-skærm. Jeg vil
så sætte pc'en til at starte op i Media Center, så man får
en rimelig touch egnet betjening. Det vil blot kræve at man
kunne vælge mellem de danske radio-kanaler fra Media Center.

Ivar Magnusson

Fra : emjeppesen

Dato : 13-04-09 01:04

Allan Vebel skrev:

>Det er nok med et link i en browser, for eksempel
>http://netplayer.swdc.dk/content.asp?station=19

og uden brug af browser er denneher at anbefale
http://www.screamer-radio.com/download/

Den er bare suveræn.

Hilsen emj

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-04-09 15:33

Ivar skrev:
> Er det muligt at høre internet-radio med MS Media Center?

Ja, det er det da: Media Guide, Radio, hvor du finder alt imellem himmel
og jord.

--
Niels

Fra : Ivar

Dato : 12-04-09 21:57

Niels P Sønderskov skrev:

> Ja, det er det da: Media Guide, Radio, hvor du finder alt imellem himmel og
> jord.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener. Det er hovedsagligt
disse kanaler jeg er interesseret i:
http://www.dr.dk/radio/?t

Ivar Magnusson

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-04-09 22:39

Ivar skrev:

> Det er hovedsagligt disse kanaler jeg er interesseret i:
> http://www.dr.dk/radio/?t

Det er fuldstændig de samme kanaler du får adgang
til på http://netplayer.swdc.dk/content.asp?station=19
- og du behøver slet ikke at involvere Media Player[1].

Jeg har hentet en tilfældig browser (K-Meleon), som KUN
kører musik, så skal jeg ikke involvere den browser jeg
bruger normalt - browsing vil ellers gribe forstyrrende
ind i musikken.

Her har jeg så lavet en lokal html-side med links til de
radio- og tv-kanaler jeg bruger.

Glem Media Player, den er alt for omstændelig til den
slags

[1] Jo, den er er med i baggrunden, og leverer knapperne
til web-interfacet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-04-09 23:16

Allan Vebel skrev:

> [...]
> slags
>
> [1] Jo, den er er med i baggrunden, og leverer knapperne

Nu var spørgsmålet jo om man kunne bruge Media Player.

--
Niels

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-04-09 23:25

Niels P Sønderskov skrev:

> Nu var spørgsmålet jo om man kunne bruge
> Media Player.

Ja, og jeg kom med et alternativ, og den måde
jeg gør det på, er det ikke godt nok?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-04-09 23:45

Allan Vebel skrev:

> Ja, og jeg kom med et alternativ, og den måde
> jeg gør det på, er det ikke godt nok?

Godt og godt; det er da et lidt sært svar når der spørges til Media
Player, og det så i øvrigt også er Media Player, der spiller.

--
Niels

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-04-09 01:21

Niels P Sønderskov skrev:

> Godt og godt; det er da et lidt sært svar når
> der spørges til Media Player

Du får ret, og jeg får fred

Jeg kom med en bedre mulighed end musik via
Media Player - det fungerer, jeg har brugt det i
mange år.

Nej, det er ikke spor sært - det er fantastiskisk.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-04-09 09:38

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in news:49e26a2a$0$90264$14726298
@news.sunsite.dk:

> Ja, og jeg kom med et alternativ, og den måde
> jeg gør det på, er det ikke godt nok?

Det ved vi ikke. OP ønsker en ensartet brugerflade til alle funktioner i et
forsøg på at erstatte et stereoanlæg med en PC.

Det er OPs prioritet. Hvis du skal komme med alternativer, så burde du
komme med alternativer der respekterer den prioritet, ellers er det jo kun
alternativer i din verden og ikke OPs.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-04-09 23:18

Ivar skrev:

> Jeg er ikke helt med på hvad du mener. Det er hovedsagligt
> disse kanaler jeg er interesseret i:
> http://www.dr.dk/radio/?t

Ja, du spurgte efter radio på Media Player. Men det er det samme om du
bruger det link du anfører.

--
Niels

Fra : Ivar

Dato : 13-04-09 08:45

Niels P Sønderskov skrev:

> Ja, du spurgte efter radio på Media Player. Men det er det samme om du bruger
> det link du anfører.

For lige at sætte det helt på plads, det var Media Center jeg
spurgte om. Jeg ønsker at vælge musik i min mp3-samling med
Media Center, og ønsker med samme software (bruger-interface)
at kunne vælge de danske radio-kanaler.

Ivar Magnusson

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-04-09 22:17

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in news:mn.633c7d94b2a97697.31159
@nozpamwebspeed.dk:

> Er det muligt at høre internet-radio med MS Media Center?

Jepper... Web Media plug-in er lige hvad du søger:

http://www.mcesoft.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=123&Itemid=
167

Fra : emjeppesen

Dato : 13-04-09 01:00

Kent Oldhøj skrev:

>Jepper... Web Media plug-in er lige hvad du søger:
>
>http://www.mcesoft.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=123&Itemid=
>167

Den cirker da vist kun på Vista.

Hilsen emj

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-04-09 09:38

emjeppesen <emj@> wrote in

> Den cirker da vist kun på Vista.

Hvis du gad læse OPs indlæg, så er det Vista(Win7) der benyttes. Men Web
Media findes skam i en version til MCE2005 (og muligvis tidligere).

Fra : emjeppesen

Dato : 13-04-09 11:33

Kent Oldhøj skrev:

>Hvis du gad læse OPs indlæg, så er det Vista(Win7) der benyttes.

Gavflab...!
Der er intet på
http://www.mcesoft.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=123&Itemid=167
der siger at den plugin kan bruges til win7

Hilsen emj

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-04-09 13:03

emjeppesen <emj@> wrote in

> Gavflab...!
> Der er intet der siger at den plugin kan bruges til win7

Virker fint både i Vista og Windows 7. Åhhhh.... du troede ikke jeg havde
tjekket og du gad ikke selv?

Fra : Ivar

Dato : 13-04-09 08:46

Kent Oldhøj skrev:

> Jepper... Web Media plug-in er lige hvad du søger:

> http://www.mcesoft.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=123&Itemid=
> 167

Det prøver jeg!

Ivar Magnusson