MS Windows
briani 27239
Windows File Protection
Fra : Jørgen

Dato : 08-04-09 16:17

Hej
Jeg kører Windows XP, SP3 med F-Secure som virus beskyttelse og Firewall.
Sommetider bruger fssm32 al cpu'en, og jeg har set, at det kan være fordi
jeg har WFP enabled.
På F-Secures hjemmeside er der også henvisning til nogle artikler om hvordan
jeg kan disable det.
Er der nogen, der har erfaringer/anbefalinger med risikoen ved at disable
Windows File Protection?
mvh
Jørgen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-04-09 19:15

On Wed, 8 Apr 2009 17:17:03 +0200, "Jørgen"
<joergen.nyerup@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>jeg kan disable det.

>Er der nogen, der har erfaringer/anbefalinger med risikoen ved at disable

Tja, selv kører jeg helt uden antivirus og software firewall, og det
går faktisk rigtig godt...

Dvs, der er nu windows egen software firewall på de bærbare's trådløse
netkort: For når jeg bevæger mig uden for hjemmets fire vægge tages
der ingen chancer.

Men hjemme bag den NAT'ende bredbåndsrouter kører maskinerne generelt
uden ressourcekrævende sikkerheds pakker som F-Secure.

Det betyder ikke at jeg lader stå til: Der hviler et vågent øje på
maskinerne. Det opdateres løbende, og jeg prøver at have styr på hvad
der kører af programmer / processer / services / browserudvidelser
etc....

<mlr>