MS Windows
briani 27239
Image program
Fra : Thomas T.

Dato : 07-04-09 11:40

Hej NG

Kan i anbefale et godt netværks image program?
Jeg skal have rullet image ud på 75 latptops og 22 wks.
Alt skal ske via netværk.

Jeg har kendskab til easy image, men vil gerne prøve noget andet.

mvh.

Thomas

Fra : Bo L

Dato : 07-04-09 15:59

"Thomas T." <thomasthogerXXX@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alt skal ske via netværk.
>
> Jeg har kendskab til easy image, men vil gerne prøve noget andet.

Ghost ??

Fra : JSH [9800]

Dato : 07-04-09 16:17

Hej
Jeg bruger

Acronis True Image

Det er nemt og effektivt!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-04-09 18:18

JSH [9800] skrev:

> Jeg bruger Acronis True Image
>
> Det er nemt og effektivt!

Har du nogensinde prøvet at boote til 'Bootable Rescue Media' med
det program?

Jeg har været sådan lidt af og på Acronis True Image i en årrække,
men det har skuffet mig gang på gang. Endelig med version Home 2009
så det ud til at have fået et gevaldigt løft hvad den grafiske
brugerflade og funktioner angår, men hverken min mus eller mit
tastatur virker, når jeg booter til den CD, man kan lave med
'Bootable Rescue Media Builder'. Musen kan kun køre op og ned og
tastaturet virker overhovedet ikke.

Det er ikke lykkedes mig at finde en løsning på problemet på nettet
andet end at købe et PS2-mus og tastatur, hvor jeg i dag har USB, men
det kan da i mine øjne ikke være rigtigt, at et program fra 2009 ikke
har ordentlig USB-support.

Samtlige versioner af Acronis True Image, jeg til dato har prøvet,
har ikke fungeret med mine forskellige USB-mus og tastaturer, når man
booter til 'Bootable Rescue Media'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rado

Dato : 08-04-09 19:51

On Tue, 7 Apr 2009 12:39:39 +0200, "Thomas T."
<thomasthogerXXX@hotmail.com> wrote:

>Kan i anbefale et godt netværks image program?
>Jeg skal have rullet image ud på 75 latptops og 22 wks.
>Alt skal ske via netværk.

Kig evt. på Image for DOS, evt. i kombination med med OSD Tool Suite:

"Image for DOS runs under a DOS environment, but it can backup or
restore any partition, including those of Windows or Linux. Image for
DOS can also image to or restore from just about any drive letter,
including network drives."

http://terabyteunlimited.com

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Morten Christensen

Dato : 10-04-09 13:14

Thomas T. skrev den 07-04-2009 12:39:
> [...]
> Alt skal ske via netværk.
>
> Jeg har kendskab til easy image, men vil gerne prøve noget andet.

Clonezilla ?

--
Morten Christensen