MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP og Vista!
Fra : RK

Dato : 05-04-09 13:33

Jeg har nu fået en PC med Vista og har stort besvær med at finde logikken.
Er det muligt at sætte Vista op så den minder noget mere om XP?

Fra : ..::jmj..::

Dato : 05-04-09 16:39

RK frembragte:
> Jeg har nu fået en PC med Vista og har stort besvær med at finde logikken. Er
> det muligt at sætte Vista op så den minder noget mere om XP?

Hvad mener du, er det udseendet eller funktionaliteten?
Jørgen

Fra : RK

Dato : 05-04-09 19:03

"..::jmj..::" <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> RK frembragte:
>
> Hvad mener du, er det udseendet eller funktionaliteten?
> Jørgen

Mest funktionaliteten!

Fra : Snuden

Dato : 05-04-09 23:41

On Sun, 5 Apr 2009 20:02:33 +0200, "RK" <at@at.at> wrote:

>"..::jmj..::" <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Mest funktionaliteten!

Vista fungerer som Vista, og XP fungerer som XP - sådan er det bare

Men du kan slukke for al farveladen ved at bruge det klassiske tema og
klassisk Start-menu

Tema:
Højreklik på skrivebordet => Personlige indstillinger => Tema =>
Windows Klassisk => OK

Start-menu
Højreklik på proceslinien => Egenskaber => fanen "Menuen Start" =>
flyt prikken til "Klassisk version af menuen Start" => OK

--
Snuden

Fra : RK

Dato : 07-04-09 17:34

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> Snuden
>
> "I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Hej!

Det var da lidt af vejen!
Tak for det!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-04-09 17:47

"RK" skrev i en meddelelse
> Det var da lidt af vejen!

Du kommer kun "hele vejen" ved at lægge XP på i stedet

Jan

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-04-09 20:31

Jan Vestergaard skrev:

> Du kommer kun "hele vejen" ved at lægge XP
> på i stedet

Ja, eller bare vænne sig til at Vista fungerer på
en anden måde.

Sådan er det med alt nyt - der var også stor forskel
da vi skulle vænne os til Windows 3, 95, 98, ME,
2000 og XP, der kom hele tiden en ny
brugergrænseflade, og så var det pludselig noget
skod.

Vista er ikke et dårligere program, bare fordi den
ser anderledes ud. Hvad kan XP som Vista ikke
kan?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-04-09 23:56

"Allan Vebel" skrev i en meddelelse
> Hvad kan XP som Vista ikke kan?

Eller omvendt hvad kan Vista, som XP ikke kan

Udover en masse overflødigt farvelade-lir, som man hurtigt lærer at slå fra.

Windows 7 kommer ultimo 2009 - og der er en del forbedringer på mange
punkter i forhold til Vista, så hvorfor overhovedet bekymre sig om Vista, så
længe XP fungerer perfekt ?

Jan

Fra : Snuden

Dato : 09-04-09 15:27

On Wed, 8 Apr 2009 00:55:54 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid>
wrote:

>Windows 7 kommer ultimo 2009 - og der er en del forbedringer på mange
>punkter i forhold til Vista, så hvorfor overhovedet bekymre sig om Vista, så
>længe XP fungerer perfekt ?

Ahr - primo 2010 er nok det tidligste vi kan forvente. Der kommer en
RC om ikke så forfærdelig lang tid, det er rigtig nok - men derfra og
til et færdigt produkt er der nu alligevel et stykke vej.
--
Snuden

Fra : J

Dato : 09-04-09 16:15

> [...]
> RC om ikke så forfærdelig lang tid, det er rigtig nok - men derfra og
> til et færdigt produkt er der nu alligevel et stykke vej.

Snuden ved rigtignok meget.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-04-09 18:36

"Snuden" skrev i en meddelelse
> Ahr - primo 2010 er nok det tidligste vi kan forvente.

Måske - Microsofts veje er uransagelige

Rygterne på nettet svinger mellem septemper 2009 og flere år frem i tiden.

Jan

Fra : Snuden

Dato : 10-04-09 09:52

On Thu, 9 Apr 2009 19:35:34 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid>
wrote:

>Måske - Microsofts veje er uransagelige
>
>Rygterne på nettet svinger mellem septemper 2009 og flere år frem i tiden.

Tjah - de første 10 hits eller så på Google-søgningen "release date
windows 7", gav alt fra juni 2009 til februar 2010. Jeg tror mere på
februar 2010 end på juni 2009.
--
Snuden

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 08-04-09 23:18

Allan Vebel wrote:

> [...]

> da vi skulle vænne os til Windows 3, 95, 98, ME,
> 2000 og XP, der kom hele tiden en ny
> brugergrænseflade, og så var det pludselig noget

Jeg vil sige, at mit skifte fra Win 9x til XP var ret problemfrit.
Især når man opdagede hvor enkelt XP f.eks. håndterede netværk m.m.

> Vista er ikke et dårligere program, bare fordi den
> ser anderledes ud. Hvad kan XP som Vista ikke
> kan?

Den kan køre nær dobbelt så hurtigt på samme hardware.
Og så befri brugeren for visse "mærkelige" problemer med diverse programmer.

Det var min oplevelse, da jeg hjalp en ven med at skifte fra Vista til XP på
hans laptop.
Hvis du ikke tror mig, så prøv det blot selv.

Jo, Vista er desværre et afsindigt dårligt styresystem.. :-/

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-04-09 00:52

Henrik Stavnshøj skrev:

> Jo, Vista er desværre et afsindigt dårligt
> styresystem.. :-/

Hvad bygger du din påstand på?

--
Allan Vebel