MS Windows
briani 27239
Spyware fra Microsoft
Fra : Jørgen

Dato : 05-04-09 07:07

Hvad skal man bruge alle de opdateringer som Microsoft kommer med
(sikkerhedopdateringer, Når man kun bruger Firefox og Thunderbird?

Jeg er træt af det Spyware som Microsoft udsender. Der er kommet en ikon
ind på skrivebordet, som jeg ikke kan slippe af med, hvor de vil sikre
sig at min Vista er lovlig, Ok, men så fjern den igen. Hvorfor skal jeg
belemres med ikoner på skrivebordet, som jeg ikke selv har bedt om.
Jeg har læst recoveren ind for at få det fjernet

fra
Jørgen

Fra : Max

Dato : 05-04-09 07:15

Hej Jørgen

> Hvad skal man bruge alle de opdateringer som Microsoft kommer med
> (sikkerhedopdateringer, Når man kun bruger Firefox og Thunderbird?

Du har jo selv valgt dit OS :)

--
Mvh Max

Fra : Ole C

Dato : 05-04-09 09:49

Jørgen skrev blandt andet:

> Hvad skal man bruge alle de opdateringer som Microsoft kommer med
> (sikkerhedopdateringer, Når man kun bruger Firefox og Thunderbird?

Og så mener du at alle sikkerhedsrisici er elimineret?
I øvrigt står det dig frit for, at lade være med at opdatere.

> [...]
> sikre sig at min Vista er lovlig, Ok, men så fjern den igen. Hvorfor
> skal jeg belemres med ikoner på skrivebordet, som jeg ikke selv har

Det er ikke normalt at få ekstra ikoner på skrivebordet. Du må selv have
gjort noget galt.

--
vh
Ole C

Fra : Jørgen

Dato : 05-04-09 09:57

> Og så mener du at alle sikkerhedsrisici er elimineret?
Det er det jeg gerne vil vide

> Det er ikke normalt at få ekstra ikoner på skrivebordet. Du må selv have
> gjort noget galt.

De dukke pludselig en ikon op nederst på skrivebordet til højre samtidig
med at der kom em meddelelse om at min Vista måske ikke var ægte.
den blev ved med at komme indtil jeg kørte den program den ville have
mig til at køre. Den accepterede min Vista var ægte, men ikonet nederst
til højre blev der.

fra
Jørgen

Fra : Stampe

Dato : 05-04-09 10:08

"Jørgen" <frieri@os.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> den blev ved med at komme indtil jeg kørte den program den ville have mig
> til at køre. Den accepterede min Vista var ægte, men ikonet nederst til

Det lyder som om at din vista ikke er blevet aktiveret ordentlig - du skal
gå ind i Vista update og hente og installere ALLE opdateringer - det kan
godt tage noget tid.
Det icon du omtaler befinder sig i "Taskbar" nede ved uret og fortæller dig
at du skal opdatere din vista.

Mvh
Allan

Fra : Jørgen

Dato : 05-04-09 11:32

> [...]
> det kan godt tage noget tid.
> Det icon du omtaler befinder sig i "Taskbar" nede ved uret og fortæller

Den har kørt siden computeren blev købt i nov. 08 og den har hentet alle
opdateringerne, så kom denne meddelelse og Microsoft kvitterede med at
meddele at at min Vista er ægte.
Ikonet er der stadig.
Jeg har kørt Recovery og nu er den væk og opdateringen er frakoblet

fra
Jørgen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 06-04-09 19:42

"Jørgen" <> skrev i meddelelsen

> Jeg har kørt Recovery og nu er den væk og opdateringen er frakoblet

Så sørg for at du opdatere jævnligt manuelt. Tænk på, at en inficeret
pc vedrører hele internettet og ikke bare dig.

mvh
Henning

Fra : Jørgen

Dato : 06-04-09 22:41

Henning Præstegaard skrev:

> Så sørg for at du opdatere jævnligt manuelt. Tænk på, at en inficeret
> pc vedrører hele internettet og ikke bare dig.
>
> mvh
> Henning

Ja men hvordan undgår man at at få det spam fra Microsoft ind, da det
tilsyneladende kommer med opdateringer uden mulighed for at fravælge
fra
Jørgen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-04-09 07:10

"Jørgen" <> skrev i meddelelsen ...

> Ja men hvordan undgår man at at få det spam fra Microsoft ind, da det
> tilsyneladende kommer med opdateringer uden mulighed for at fravælge

Kan ikke rigtigt se dit problem. Så er det svært at hjælpe.

mvh
Henning

Fra : Jørgen

Dato : 07-04-09 17:09

Henning Præstegaard skrev:

> Kan ikke rigtigt se dit problem. Så er det svært at hjælpe.
>
> mvh
> Henning
Jeg ønsker at bestemme hvad der kommer ind på min pc, man skal åbenbart
acc. at få hele dynen eller intet at det som microsoft kommer med .
hvis man ikke vil installer det bliver der en popup vindueder bliver ved
med at komme indtil man overgiver sig og installer.

fra
Jørgen

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-04-09 20:20

Jørgen skrev:

> man skal åbenbart acc. at få hele dynen eller
> intet at det som microsoft kommer med

Ja, det hedder sikkerhedsopdateringer, og er
til for din skyld.

> hvis man ikke vil installer det bliver der en popup
> vindueder bliver ved med at komme indtil man
> overgiver sig og installer.

Ja

Du kan vælge at slå automatiske opdateringer fra,
men så opstår der bare andre problemer. Vær
kun glad for at Microsoft lukker sikkerhedshuller
når de opdager dem.

Hvad med din antivirus - kommer den ikke også
med tilbud om opdatering?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen

Dato : 08-04-09 06:55

Allan Vebel skrev:

> [...]
> kun glad for at Microsoft lukker sikkerhedshuller
> når de opdager dem.
>
> Hvad med din antivirus - kommer den ikke også

Den fortæller at det er på tide at hente opdateringer , at det er mere
end 30 dage siden jeg sidst har hentet.

Men den går ikke ind og laver ikoner på skrive bordet som IKKE kan fjernes

fra
Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 08-04-09 09:09

Jørgen skrev blandt andet:

> Men den går ikke ind og laver ikoner på skrive bordet som IKKE kan
> fjernes

Jeg tror din Windows er en ganske særlig version
Og jeg har aldrig hørt om andre, der får lagt ufjernelige ikoner på
skrivebordet ved at gå på Windows Update - ligegyldigt om de har valgt
automatisk eller manuel opdatering.
Meget kan man kritisere Microsoft for, men ikke det.....

--
vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-04-09 10:43

Det vil sige at nye Vira har en hel måned til at inficere din
computer!
Nye opdateringer til antivirus søger man efter dagligt.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jørgen

Dato : 09-04-09 07:38

Jens Peter Karlsen skrev:
> Det vil sige at nye Vira har en hel måned til at inficere din
> computer!
> Nye opdateringer til antivirus søger man efter dagligt.

Nej jeg har givet den lov til at installer. den gør kun det jeg selv vil
gøre

fra
Jørgen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-04-09 21:27

Du hævdede ellers at du havde sat den til kun at varsle dig når det
var mere end 30 dage siden du havde hentet opdateringer.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jørgen

Dato : 14-04-09 10:37

Jens Peter Karlsen skrev:
> Du hævdede ellers at du havde sat den til kun at varsle dig når det
> var mere end 30 dage siden du havde hentet opdateringer.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Det gør Norton, hvis jeg glemmer det

fra
Jørgen

Fra : Optimus Prime

Dato : 06-04-09 08:41

Jørgen skrev:
> Det er det jeg gerne vil vide

Der kommer jo også opdateringer til selve Vista - de er nødvendige
uanset om du kører Firefox og Thunderbird.

Men du kan slå de automatiske opdateringer fra og selv gøre dette
manuelt efter behov.
Jeg personligt har slået den fra og sat en reminder i min kalender til
hver anden onsdag (onsdage efter den officielle opdateringstirsdag)

Men af og til opdaterer MS selve det software som validerer dit OS mod
opdateringstjenesten - vil tro det er den du pludselig bliver
præsenteret for.
Den vil komme selvom du vælger at opdatere manuelt - du møder den så
først når du kører windows update

Fra : Jørgen

Dato : 06-04-09 11:09

> [...]
> præsenteret for.
> Den vil komme selvom du vælger at opdatere manuelt - du møder den så

Det er det, men så må den køre uden opdateringer
fra
Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 06-04-09 11:10

Jørgen skrev:

> Det er det, men så må den køre uden opdateringer
Tak for svarene

fra
Jørgen

Fra : Optimus Prime

Dato : 07-04-09 08:30

Jørgen skrev:
> Det er det, men så må den køre uden opdateringer

Jeg forstår ikke helt problemet.

MS opdaterer jævnligt deres opdateringssoftware og uden at vide noget
nærmere om det, vil jeg tro det er lige dele generelle forbedringer af
softwaren og lige dele forbedring af deres underliggende validering, så
de kan frasortere fleste mulige piratlicenser løbende.

Jeg har ikke nærlæst betigelserne ved installationen; men har ikke grund
til at tro der er spyware i.
Svjh skriver de netop noget i stil med at der ikke sendes
systemspecifikke oplysninger til MS. Så helt banalt kunne der i
princippet være tale om de kigger på din licensnøgle og sammenholder
denne med en liste over kendte piratlicenser - og gør opmærksom på hvis
din licens ikke er gyldig (og sandsynligvis forbeholder sig retten til
ikke at lade dig opdatere din software hvis licensen ikke er iorden).

Så hvis man har en gyldig licens, tror jeg ikke der er grund til
bekymring - og mange af de opdateringer, som du så undlader vil have
betyding for den samlede sikkerhed på dit system.
Det er ikke kun for at genere os at de udsender sikkerhedsopdateringer
jævnligt

Fra : Jørgen

Dato : 07-04-09 17:12

Optimus Prime skrev:

> [...]
> betyding for den samlede sikkerhed på dit system.
> Det er ikke kun for at genere os at de udsender sikkerhedsopdateringer
Hvad vil du sige hvis jeg sendte dig tilbud som du ikke kan slippe af
med igen før du købte det/installer
Det er det jeg mener Microsoft gør, som jeg vil være fri for

fra
Jørgen

Fra : Optimus Prime

Dato : 08-04-09 07:31

Jørgen skrev:
> Hvad vil du sige hvis jeg sendte dig tilbud som du ikke kan slippe af
> med igen før du købte det/installer
> Det er det jeg mener Microsoft gør, som jeg vil være fri for

Jamen så fred være med det... Jeg ville de slå automatiske opdateringer
fra (hvilket jeg allerede har gjort) og så selv sørge for at opdatere
når det passer mig - men igen nogen af de her opdateringer er vigtige
for din (og vores) sikkerhed hvis du er tilkoblet internettet.

At du så af og til er nødt til at opdatere installationssoftwaren, det
er jo så bare et take it or leave it tilbud... Det er jo MS der suverænt
bestemmer det

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-04-09 21:51

Jørgen skrev:

> Det er det jeg mener Microsoft gør, som jeg
> vil være fri for

Det er ikke Microsoft der har lavet din recovery-
skive, det er producenten af din pc - det kan du
ikke laste Microsoft for.

Jeg har installeret Vista hundredevis af gange på
mange forskellige maskiner, og der kommer ingen
ekstra ikoner på skrivebordet.

Prøv at skaffe en rigtig Vista-dvd, og installer den
med den licenskode du har, så ser det sikkert helt
anderledes ud.

Du kan sikkert hente drivere på producentens
hjemmeside - det er en god ide at hente dem hjem
inden du gør andet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen

Dato : 09-04-09 07:42

Allan Vebel skrev:

> [...]
> anderledes ud.
>
> Du kan sikkert hente drivere på producentens
> hjemmeside - det er en god ide at hente dem hjem

Nej det her har intet med min recovery at gøre, men udelukkende at MS
tillader sig at gå ind og rette i min PC og lave ikoner i nederste højre
hjørne som ikke kan fjernes. De må gerne komme med nye opdateringer ,
men ikke ændre /lave ikoner på min skrivebord som ikke kan slattes

fra
Jørgen

Fra : Optimus Prime

Dato : 14-04-09 08:14

Jørgen skrev:
> [...]
> hjørne som ikke kan fjernes. De må gerne komme med nye opdateringer ,
> men ikke ændre /lave ikoner på min skrivebord som ikke kan slattes

Kan du ikke lave et screenshot af det ikon, så kan det være nogen har et
kvalificeret bud på hvad det er?

Som andre har nævnt, så er det ikke normal kotume at M$ laver om på
vores ikoner (eller tilføjer nogen) uden vi selv gør et eller andet

Fra : Jørgen

Dato : 14-04-09 10:39

Optimus Prime skrev:

> [...]
>
> Som andre har nævnt, så er det ikke normal kotume at M$ laver om på
> vores ikoner (eller tilføjer nogen) uden vi selv gør et eller andet
Nej den er væk .
Jeg har kørt recovery og slået opdateringen fra. så den kommer ikke igen

fra
Jørgen