Advanceret spørgsmål!
Fra : Henrik

Dato : 30-07-01 08:40

Håber der er en vaks person som kan hjælpe!

Jeg ønsker at gennemchecke HTML koden som den kommer ind i min browser. Hvis
en bestemt tekststreng findes vil jeg erstatte den med en anden. Kan man
programmere sig til dette, således at det kommer til at fungere i Internet
Explorer?

Eks.
Det lyder måske som et dumt eks. men der fortæller hvad jeg mener. Hvis jeg
går ind på jubii.dk vil jeg fx kunne gennemchecke htmlkoden for <a
href=""></a> og erstatte denne med nogen helt andet således at der fx ikke
vises nogle link på siderne mens man browser! Som sagt lyder dette eks.
dumt, og jeg tror ikke der er nogen som vil syntes det er spændende at
browser nettet uden links, men det forklare vidst meget godt hvad jeg prøver
på. Nogen der kan hjælpe?

Venligst mig

Fra : Brian Matzon

Dato : 30-07-01 08:56

"Henrik" <secret911@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> dumt, og jeg tror ikke der er nogen som vil syntes det er spændende at
> browser nettet uden links, men det forklare vidst meget godt hvad jeg

Lyder som noget JavaScript...
JavaScript != Java

String.indexOf() eller brug Regular Expressions (JDK 1.4 eller apache:
http://jakarta.apache.org/regexp/index.html
http://jakarta.apache.org/oro/index.html)

/matzon

Fra : Morten Green Hermans~

Dato : 30-07-01 09:38

> [...]
> programmere sig til dette, således at det kommer til at fungere i Internet

Som du selv skriver er det lidt advanced. Du er nødt til at lave en
proxy applikation, som modtager alle requests fra din browser og selv
sender dem videre til det rigtige sted. Derved er det også proxyen der
for svaret af webserveren. Så kan det filtreres og sendes tilbage til
browseren.
Du kan ikke gøre andet. Fx noget med bare at lave en program der
modtager svaret fra webserveren uden at have send requestet. Da et
program der ikke har sendt et request heller ikke ville kunne få svaret.

Det er ikke helt nemt det du vil, meen man kan jo alt hvad man virkelig
gerne vil!

- Morten Green Hermansen, Fanitas