IPhone og wifi
Fra : gunner

Dato : 16-05-09 12:37

Jeg er ny overfor iPhones og min søn har købt en I england, låst til
O2 men med et lille specielt kort går den fint på hans gamle, ikke
iPhone, telia abbonnement. Vores ikke krypterede wifi netværk ser den
med det samme og den får korrekt IP og også dns. (Tror jeg) Men hvis
vi forsøger at gå på nettet med safari eller iTunes, får vi besked om
at der ikke er noget internet ?

MVH gunner

Fra : Morten Lind

Dato : 16-05-09 13:53

gunner <gcarst@gmail.com> wrote:

> [...]
> med det samme og den får korrekt IP og også dns. (Tror jeg) Men hvis
> vi forsøger at gå på nettet med safari eller iTunes, får vi besked om

Gammelt Teliaabonnement inkluderer ikke 3G/internet? Bland endelig ikke
WiFi sammen med telefonabonnementet.

Bare et forslag????

M.

Fra : gunner

Dato : 16-05-09 14:22

On Sat, 16 May 2009 14:53:16 +0200, mortenlind@gmail.com (Morten
Lind) said:
> Gammelt Teliaabonnement inkluderer ikke 3G/internet? Bland endelig
ikke
> WiFi sammen med telefonabonnementet.

> Bare et forslag????
Men blot fordi hans telia abb ikke har internet burde han vel godt
kunne gå på et almindeligt wifi..

Kan det være fordi den forsøger at få kontakt via 3G og det er den
ikke sat op til ?

Fra : Jon

Dato : 16-05-09 15:04

> [...]

> kunne gå på et almindeligt wifi..
>
> Kan det være fordi den forsøger at få kontakt via 3G og det er den

Jeg har iPhone uten 3G-abonnement, og det fungerer aldeles utmerket på
WiFi - men det hender at jeg må åpne "Innstillinger" for at den skal
koble seg på (særlig på nett med Kerberos-godkjenning - det tar kanskje
litt for lang tid med helautomatisk logon der?). Det er i så fall lett
synlig, for det står en "E" ("Edge") oppe i menylinjen når den ikke er
på WiFi. Den erstattes av en velkjent "AirPort-vifte" når den er
tilkoblet.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : gunner

Dato : 16-05-09 16:00

On Sat, 16 May 2009 16:04:05 +0200, see_signature@mac.com.invalid
(Jon) said:
> [...]
er
> på WiFi. Den erstattes av en velkjent "AirPort-vifte" når den er

Og denne vifte viser sig fint og når jeg åbner indstilli ger har den
også fået rigtigt IP og DNS men stadig fejler den når jeg forsøger at
koble på internet med safari ?

Fra : Morten Lind

Dato : 17-05-09 02:35

gunner <gcarst@gmail.com> wrote:

> Og denne vifte viser sig fint og når jeg åbner indstilli ger har den
> også fået rigtigt IP og DNS men stadig fejler den når jeg forsøger at
> koble på internet med safari ?

Har jeg virkelig udtrykt mig så uklart?

Simkortet er /ikke/ gearet til Telias internet. (Som jeg forstår
det(?)).

M.

P.S.: Hvemsomhelst og hvadsomhelst kan gå på nettet via din WiFi-ting,
som er /dén/, der leverer det aktuelle internet.

Safari i iPhone skal bruge Telias 3G eller Edge, og det skal simkortet
sørge for.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-05-09 04:21

Morten Lind skrev:

> [...]
> som er /dén/, der leverer det aktuelle internet.
>
> Safari i iPhone skal bruge Telias 3G eller Edge, og det skal simkortet

Skal jeg virkelig forstå ovenstående som at man kun kan bruge Safari
over 3G men ikke over WiFi?

Det lyder dyrt

Fra : Jon

Dato : 17-05-09 06:31

> Skal jeg virkelig forstå ovenstående som at man kun kan bruge Safari
> over 3G men ikke over WiFi?

Det er i så fall 100% feil. Jeg abonnerer som sagt ikke på 3G/Edge, men
bruker WiFi fra min iPhone hele tiden. Det fungerer ypperlig, og raskt.

Det éne forbehold, som jeg har sagt, er at det noen ganger tar litt tid
før den vil koble seg til, men at da hjelper det å åpne Innstillinger ->
Nettverk, så kommmer viften - og da fungerer det.

> Det lyder dyrt

Nemlig.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-05-09 06:53

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Det er i så fall 100% feil. Jeg abonnerer som sagt ikke på 3G/Edge, men
> bruker WiFi fra min iPhone hele tiden. Det fungerer ypperlig, og raskt.

Kort sagt: du bruger din iPhone som om det var en iPod Touch, så når du
ikke er på WiFi har du ingen kontakt til internettet.

Den eneste måde jeg kan se at det er til at gå ind i
Indstillinger->Generelt->Netværk-Mobildatanetværk og fjerne alt hvad der
står der.

Så vil din udvidede iPod Touch stadig fungere som en mobiltelefon, til
samtaler og sms.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 17-05-09 07:01

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]

> står der.

> Så vil din udvidede iPod Touch stadig fungere som en mobiltelefon, til

Nemlig.

M.

Fra : Jon

Dato : 17-05-09 07:14

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Kort sagt: du bruger din iPhone som om det var en iPod Touch, så når du
> ikke er på WiFi har du ingen kontakt til internettet.

Korrekt.

> Den eneste måde jeg kan se at det er til at gå ind i
> Indstillinger->Generelt->Netværk-Mobildatanetværk og fjerne alt hvad der
> står der.

Jeg har aldri satt noe inn der, og heller ikke fjernet noe. Det fungerer
likevel.

> Så vil din udvidede iPod Touch stadig fungere som en mobiltelefon, til
> samtaler og sms.

Det er riktig. Jeg har et svinebillig abonnement på mobil, trådløst nett
på arbeidet, på skolen jeg tar kurs på, og hjemme. Da tenkte jeg at å
betale telefonen én gang til, denne gang til et teleselskap, det ville
jeg ikke. Så får jeg heller la være å surfe på toget.

Men hjemme - og alle de andre steder med WiFi - fungerer det altså.
Anbefaler ellers iPhone-applikasjonen WiFiTrack, som hjelper deg å finne
WiFi-nett når du er ute.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-05-09 07:55

> [...]
>
> Men hjemme - og alle de andre steder med WiFi - fungerer det altså.
> Anbefaler ellers iPhone-applikasjonen WiFiTrack, som hjelper deg å finne

Det er ellers ganske smart med eksempelvis gps ... når man traver rundt
i fjeldene? Ja, jeg skal til Schweiz til sommer ...

Fra : Jon

Dato : 17-05-09 09:01

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det er ellers ganske smart med eksempelvis gps ... når man traver rundt
> i fjeldene? Ja, jeg skal til Schweiz til sommer ...

Ekte vikinger vet hvor de er! ;)

Joda, det er det. Vi får se hvor lenge jeg synes det er OK uten 3G -
det har også noe med prisene på abonnementene å gjøre, og de er på vei
ned. Så det kan forandre seg.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-05-09 10:18

Per Rønne skrev:

> Det er ellers ganske smart med eksempelvis gps ... når man traver rundt
> i fjeldene? Ja, jeg skal til Schweiz til sommer ...

Der er da ikke mange fjelde i Schweiz?!?

Husk du ikke må tippe Milkakøerne!

Fra : Per Rønne

Dato : 17-05-09 13:11

> Der er da ikke mange fjelde i Schweiz?!?

Næh, de bliver kaldet for Gebirgen ...

> Husk du ikke må tippe Milkakøerne!

Ha! Har du overhovedet været i Schweiz før?

Det har jeg, i øvrigt også dengang i Kandersteg. Oppe i fjeldene vandrer
man i evig sne ... på gletschere. Og på Matterhorn og Mont Blanc står
folk på ski i juli ... jeg nøjes dog med fedtlæderstøvler, feltflaske og
korte /Lederhosen/ ...

<http://www.mylederhosen.com/kai-shorts-p-102.html?osCsid=d6623c2e8710fe
cfc5e7d56d888ffad2>

<http://www.mylederhosen.com/jan-shorts-p-63.html?osCsid=d6623c2e8710fec
fc5e7d56d888ffad2>

<http://www.mylederhosen.com/lutz-shorts-p-103.html?osCsid=d6623c2e8710f
ecfc5e7d56d888ffad2>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-05-09 14:32

Per Rønne skrev:

> Næh, de bliver kaldet for Gebirgen ...

Tænkte nok der var en krølle. SÅ må du have en Gebirgefuchs at tage med.

> Ha! Har du overhovedet været i Schweiz før?

Jojo, men kun på gennemrejse i tog. Der havde de gemt milkakøerne :(

> [...]
> man i evig sne ... på gletschere. Og på Matterhorn og Mont Blanc står
> folk på ski i juli ... jeg nøjes dog med fedtlæderstøvler, feltflaske og

Du ER da nem at gøre glad :)

Kan du ikke tage Morten med, han trænger til at få rørt sig lidt så han
kan cykle noget længere på arbejde!

Fra : Morten Lind

Dato : 17-05-09 15:40

> Du ER da nem at gøre glad :)

> Kan du ikke tage Morten med, han trænger til at få rørt sig lidt så han
> kan cykle noget længere på arbejde!

Njaeh - jeg spadserer ca. tretten kilometer dagligt, men det kunne da
være hyggeligt at besøge die Mutterland igen - Matterhorn står jo som
indbegrebet af /Schweiz/, når man er fra kanton St. Gallen.

Din Milkako er iøvrigt hér:
<http://home17.inet.tele.dk/morten/IMG_0059.JPG>

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-05-09 16:11

Morten Lind skrev:

> Njaeh - jeg spadserer ca. tretten kilometer dagligt, men det kunne da

Nåja, dit mod tillader dig ikke at køre i bus eller nowet?

> være hyggeligt at besøge die Mutterland igen - Matterhorn står jo som
> indbegrebet af /Schweiz/, når man er fra kanton St. Gallen.

Skal du så også stå med lederhosen på toppen af bjerget sammen med Per?

> Din Milkako er iøvrigt hér:
> <http://home17.inet.tele.dk/morten/IMG_0059.JPG>

Det er IKKE en milkako. Den er ikke lilla men brun og dens ben er lige
lange. Den VÆLTER sgu da...

Fra : Morten Lind

Dato : 17-05-09 17:00

> Nåja, dit mod tillader dig ikke at køre i bus eller nowet?

Jo da - det gør jeg, når jeg jeg er færdig med at vandre

> Skal du så også stå med lederhosen på toppen af bjerget sammen med Per?

Næeh - jeg er vokset ud af mine Lederhosen, havde dem som barn. Ligesom
jeg havde knickers og fedtstøvler, naturligvis

> Det er IKKE en milkako. Den er ikke lilla men brun og dens ben er lige
> lange. Den VÆLTER sgu da...

Den transformerede desværre farven inden jeg skød den, men tro mig: Det
/er/ en Milkako, og den bedyrede heftigt, at den ikke ville vælte

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-05-09 23:20

> Den transformerede desværre farven inden jeg skød den, men tro mig: Det
> /er/ en Milkako, og den bedyrede heftigt, at den ikke ville vælte

Ellers kan jeg da godt skaffe nogle billeder af ægter Milka-køer:

<http://maria890.files.wordpress.com/2008/03/kuh-bearbeitet.jpg>
<http://www.tv-nostalgie.de/Sound/Milka.jpg>
<http://www.ganys3dworld.at/shop/images/Milka-Cow.jpg>
<http://www.siteupload.de/t423414-funnyadspictures28jpg.jpg>
<http://static.iq.lycos.de/data/de/f0e/54/f0e54e82bbb3e0c138c0d70807904a
b0_1.jpg>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-05-09 23:26

Henrik Münster skrev:

> [...]

Ikke pænt at skyde sådan en ko.

> Ellers kan jeg da godt skaffe nogle billeder af ægter Milka-køer:

> <http://www.siteupload.de/t423414-funnyadspictures28jpg.jpg>

Æh, den er rød, og ikke lilla... EN snydeko!

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-05-09 23:49

> Ikke pænt at skyde sådan en ko.

> Æh, den er rød, og ikke lilla... EN snydeko!

Hov, den smuttede med. Det er en Cola-ko også kaldet KO-ca Cola.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 17-05-09 16:41

> Njaeh - jeg spadserer ca. tretten kilometer dagligt, men det kunne da
> være hyggeligt at besøge die Mutterland igen - Matterhorn står jo som
> indbegrebet af /Schweiz/, når man er fra kanton St. Gallen.

- også selv om din mor åbenbart er tysker ...

<http://books.google.dk/books?id=aASEkDy2FMcC&pg=PT92&lpg=PT92&dq=kasus+
tysk+artikel&source=bl&ots=8u9nLYvGoR&sig=FJpcYvFaKjYzWRohimMlqiYQAgs&hl
=da&ei=sS4QSuDQFpWQjAeoptihBg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=6>

Det hedder da også normalt »das Vaterland«.

Fra : Morten Lind

Dato : 17-05-09 17:11

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> - også selv om din mor åbenbart er tysker ...

Ja, det er jo længe siden, så das Mutterland må det være.

Min mor er schweizer, og inden skoletiden voksede jeg op i kanton St.
Gallen, i byen Balgach.

> Det hedder da også normalt »das Vaterland«.

Det véd jeg da - men min far har ikke noget med det at gøre, så det er
blot min sprogekviblilisme, der driller dig

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-05-09 18:14

> [...]
>
> Det véd jeg da - men min far har ikke noget med det at gøre, så det er
> blot min sprogekviblilisme, der driller dig

Det hedder die Schweitz, så det har da et køn, så mon ikke du alligevel
har ret. Og derfor ville jeg da også sige die Mutterland, og nærmest og
lidt af prinzip?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 17-05-09 19:28

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det hedder die Schweitz, så det har da et køn, så mon ikke du alligevel
> har ret. Og derfor ville jeg da også sige die Mutterland, og nærmest og
> lidt af prinzip?

Jeg fik engang at vide af en kollega, en tysklærer på en gymnasieskole,
at hun havde haft en pige som elev, som nægtede at sige »das Mädchen«,
for en pige var da af hunkøn!

Nu forholder det sig imidlertid sådan på tysk at bruges diminutiv bliver

Ja, da jeg for nogle år siden tog tysk enkeltfag på et studenterkursus,
for at holde sproget vedlige, fik jeg hvad der efter ny karakteskala
svarer til 12, B-niveau ... der var kun mundtlig.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-05-09 21:04

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg fik engang at vide af en kollega, en tysklærer på en gymnasieskole,
> at hun havde haft en pige som elev, som nægtede at sige »das Mädchen«,
> for en pige var da af hunkøn!

Men, pigen havde fat i noget indsigt, trods alt. Hvis nu de var mange
nok, ville hun få ret, som hun har agt!

> Nu forholder det sig imidlertid sådan på tysk at bruges diminutiv bliver

Gisp, jeg prøver at oversætte.
At "die Schweitz" bliver til "das Mutterland" hvis man er grammatisk
korrekt?

Og "die Schweitz" kan altå ikke blive til "die Muttiland?"

> Ja, da jeg for nogle år siden tog tysk enkeltfag på et studenterkursus,
> for at holde sproget vedlige, fik jeg hvad der efter ny karakteskala
> svarer til 12, B-niveau ... der var kun mundtlig.

Godt gjort! Men, ha ha, den kan jeg matche.
Min tysklærer græd når jeg læste op! Kan du stikke den!

Som ung var jeg dybt forelsket i en tysk pige, det må have sat sig på
stemmen

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-05-09 21:24

Flemming Rubini skrev:

> Godt gjort! Men, ha ha, den kan jeg matche.
> Min tysklærer græd når jeg læste op! Kan du stikke den!

Du bliver nødt til at sige HVORFOR hun græd? Kunne du recitere
Nibelungenlied så englene sang, eller havde du ikke en eneste kasus rigtig?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-05-09 22:14

Fra : Per Rønne

Dato : 18-05-09 00:41

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> At "die Schweitz" bliver til "das Mutterland" hvis man er grammatisk
> korrekt?
>
> Og "die Schweitz" kan altå ikke blive til "die Muttiland?"

Ja, nu kommer læreren op i mig .

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-05-09 07:33

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, nu kommer læreren op i mig .

Hvis jeg nu staver pænt, svarer du så på mit spørgsmål ?

.... som synes Schweiz ser helt forkert ud, men du har jo sikkert ret

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-09 14:39

> Hvis jeg nu staver pænt, svarer du så på mit spørgsmål ?

> ... som synes Schweiz ser helt forkert ud, men du har jo sikkert ret

Du har i mange år også kunnet stave det Svejts, men staver du det
originalt, skal der ikke "t" i

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-05-09 17:40

> Du har i mange år også kunnet stave det Svejts, men staver du det
> originalt, skal der ikke "t" i

Det var rart at få det t på plads.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-05-09 17:58

Morten Lind skrev:

> Du har i mange år også kunnet stave det Svejts, men staver du det
> originalt, skal der ikke "t" i

Kan du egentlig Svejtse under vand?

Fra : Morten Lind

Dato : 19-05-09 03:06

> Kan du egentlig Svejtse under vand?

Der er sikkert nogen, der har opfundet muligheden for at svejse under
vand.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-05-09 05:36

Morten Lind skrev:

> Der er sikkert nogen, der har opfundet muligheden for at svejse under
> vand.

Jojo, det siges bare at være svært og SÅ er det jo lige noget for dig

http://en.wikipedia.org/wiki/Underwater_welding

Fra : Jon

Dato : 19-05-09 09:15

> Der er sikkert nogen, der har opfundet muligheden for at svejse under
> vand.

Det kan du skrive opp - sml. adskillige oljeplattformer til havs i
Nordsjøen, o.a., som trenger kontinuerlig vedlikehold. Så lenge man har
medbrakt oksygen går det aldeles utmerket, har jeg sett.

Fra : Morten Lind

Dato : 17-05-09 07:00

> Skal jeg virkelig forstå ovenstående som at man kun kan bruge Safari
> over 3G men ikke over WiFi?
>
> Det lyder dyrt

Er der slet ingen, der har læst Gunnars indlæg?

M.

Fra : gunner

Dato : 17-05-09 09:07

On Sun, 17 May 2009 07:59:33 +0200, mortenlind@gmail.com (Morten
Lind) said:
> Er der slet ingen, der har læst Gunnars indlæg?

Mange tak for de mange indlæg.

Som jeg forstår det burde iPhonen (ligesom den android g1 dette
skrives fra) kunne hoppe direkte på vores trådløse net uden
problemer.

Det ser det også ud til at den gør da 'viften' fint kommer frem og
hvis jeg ser under indstillinger får den IP mv.

Men hvis jeg starter safari eller en anden app (maps fx) kommer der
en fejl hvor den siger der ikke er noget internet.

Findes der andre indstilli ger jeg skal være opmærksom på?

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-05-09 22:47

> [...]

> en fejl hvor den siger der ikke er noget internet.
>
> Findes der andre indstilli ger jeg skal være opmærksom på?

Jeg har desværre ingen løsning. Du har ret. Det burde virke. Jeg kan
bare ikke forklare, hvad der er galt. Jeg har været ude for noget
tilsvarende med en computer (bærbar Mac). Den så ud til at kunne se
netværket, men der var bare ikke hul igennem. Jeg har ikke forsket mere
i det, da det kun har været, når jeg har været på besøg hos nogen.
Ejerne af netværket mener selvfølgelig, at det nok er en Mac, der ikke
er kompatibel.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-05-09 10:16

Morten Lind skrev:

> Er der slet ingen, der har læst Gunnars indlæg?

Det har du vel, eller hva'?

Fra : Morten Lind

Dato : 17-05-09 07:07

> Skal jeg virkelig forstå ovenstående som at man kun kan bruge Safari
> over 3G men ikke over WiFi?

Næeh - sådan skal det da ikke forståes, og det står der vist heller
ikke, vel?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-05-09 10:17

Morten Lind skrev:

> Næeh - sådan skal det da ikke forståes, og det står der vist heller
> ikke, vel?

Øh, jo, med mindre at 3G eller Edge dækkes af WiFi.

Fra : Morten Lind

Dato : 17-05-09 11:42

> Øh, jo, med mindre at 3G eller Edge dækkes af WiFi.

Skal du ha´ søndagsafstrafningsarbejde? Grave have ka´ du få lov til,
din påtværsdreng )

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-05-09 11:51

Morten Lind skrev:

> Skal du ha? søndagsafstrafningsarbejde? Grave have ka? du få lov til,
> din påtværsdreng )

Du KAN jo også bare skrive at du ikke kan huske hvad du selv skriver

Havegravningen må du selv stå for - jeg mener det er en tilskuersport.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-05-09 11:08

> Gammelt Teliaabonnement inkluderer ikke 3G/internet? Bland endelig ikke
> WiFi sammen med telefonabonnementet.

Jeg tror du har misforstået Gunners første indlæg.

Jeg læser det som at hans søn vil på internettet via WIFI - ikke via
mobildatanet (3G/edge/GPRS) - og at det er det han ikke kan få til at
virke, på trods af at telefonen umiddelbart ser ud til at være forbundet
til det trådløse netværk.

--
Mvh Martin

Fra : gunner

Dato : 17-05-09 11:33

On Sun, 17 May 2009 12:08:20 +0200, spam@talentmedia.dk (Martin
Bredthauer) said:
> [...]
at
> virke, på trods af at telefonen umiddelbart ser ud til at være

Løst: under generelt -> netværk -> mobiltnetværk -> skulle jeg bare
slå 3G til... så virker det.
Tak for hjælpen !
Mvh
Gunner

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-05-09 20:43

gunner <gcarst@gmail.com> wrote:

> Løst: under generelt -> netværk -> mobiltnetværk -> skulle jeg bare
> slå 3G til... så virker det.
> Tak for hjælpen !

Hm... 1-0 til Morten Lind

og jeg må bare konstatere at jeg ikke forstår din fremlægning af dit
problem i første indlæg i tråden Gunner.

P.S. min iPhone har 3G slået fra altid, da Telias dækning alligevel er
noget skod på min egn, så derfor går den på nettet via edge når jeg er
væk fra mit WIFI netværk, som den ellers benytter uden problemer.

--
Mvh Martin

Fra : Michael Knudsen

Dato : 16-05-09 08:02

On May 16, 3:22 pm, gunner <gca...@gmail.com> wrote:

> Kan det være fordi den forsøger at få kontakt via 3G og det er den
> ikke sat op til ?

Hvis WiFi er slået til på telefonen (se under Settings), og hvis det
er konfigureret korrekt (altså med rigtigt brugernavn og password),
vil telefonen automatisk bruge WiFi, hvis det er tilgængeligt.

--
Michael Knudsen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-05-09 10:34

> [...]

> med det samme og den får korrekt IP og også dns. (Tror jeg) Men hvis
> vi forsøger at gå på nettet med safari eller iTunes, får vi besked om

Hvordan får du internet ind i huset? Udbyder, og hardware?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-05-09 11:08

gunner <gcarst@gmail.com> wrote:

> Vores ikke krypterede wifi netværk ser den
> med det samme og den får korrekt IP og også dns. (Tror jeg)

Kan det være routerens opsætning. Måske filtreres der på MAC-adresser
eller lign. (Omvendt så kender du vel dit eget setup og ville sikkert
ha' tænkt på det inden du skriver her!?)

--
Mvh Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 17-05-09 11:44

> [...]

> med det samme og den får korrekt IP og også dns. (Tror jeg) Men hvis
> vi forsøger at gå på nettet med safari eller iTunes, får vi besked om

Hold da kæft - en grinertråd....

M.