/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Universitet: iPhone eller iPod Touch oblig~
Fra : Per Rønne


Dato : 13-05-09 08:49

Ja, se selv:

<http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=17775&tag=nl.e539>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

 
 
Flemming Rubini (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 13-05-09 09:17

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, se selv:
>
> <http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=17775&tag=nl.e539>

Det kunne være spændende at læse hvad der ligger til grund for den
beslutning.

Jeg har et spørgsmål til forskellen på iPod Touch og en iPhone. Er de
helt identiske bortset fra telefonmuligheden, stort set, eller er der en
omkostning ved at telefonmodellen?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Michael Knudsen (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 13-05-09 02:28

On May 13, 10:16 am, 01200...@gmail.com (Flemming Rubini) wrote:

> Det kunne være spændende at læse hvad der ligger til grund for den
> beslutning.

Jeg så et link på slashdot.org for nyligt om noget lignende. En skole
havde bevidst krævet iPhone/iPod, fordi den er dyrere end
konkurrenterne. Så kan eleverne på en eller andet måde få refunderet
noget, så det i sidste ende ender med at bliver billigere for dem

--
Michael Knudsen

Flemming Rubini (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 14-05-09 19:05

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> On May 13, 10:16 am, 01200...@gmail.com (Flemming Rubini) wrote:
>
> > Det kunne være spændende at læse hvad der ligger til grund for den
> > beslutning.
>
> Jeg så et link på slashdot.org for nyligt om noget lignende. En skole
> havde bevidst krævet iPhone/iPod, fordi den er dyrere end
> konkurrenterne. Så kan eleverne på en eller andet måde få refunderet
> noget, så det i sidste ende ender med at bliver billigere for dem

God pointe. Nu kender jeg ikke til skoleøkonomien i USA, men argumentet
peger på at man selv skal afregne skolepenge.

At jeg hopper ind i denne tråd lige nu, skyldes dog at jeg lige har
opdaget, at jeg ikke kan kopiere alle mine figurer* fra et Pages09
dokument ind i en mail. Og det er vel derfor de forlanger MS
Officepakken. Men, det peger på, at Apple stadig har så mange
integrationsproblemer, at man ikke skal stille ultimative krav om
platform.
Nogen kommer fra et hjem med PC, så hvorfor skal de tvinges til Mac?
Det er jo ikke helt som da man blev afkrævet at anskaffe sig en bestemt
grafregner. Det har jeg nu aldrig fulgt. Jeg valgte omvendt polsk
notation og en grafregner der kunne det.




*Bruger et Pages'09 dokument, hvor jeg beskriver en masse grafer etc.
fra SPSS analyser, med forventning om at jeg lige kan hive dem ind i
mails, alt efter hvem jeg skal spørge om hvad. No go, no cigar.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Henrik Münster (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 14-05-09 22:25

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Nogen kommer fra et hjem med PC, så hvorfor skal de tvinges til Mac?

Selvfølgelig har du i princippet ret, men jeg kan nu ikke lade være med
at godte mig lidt. Nu har der i mange år overhovedet ingen forståelse
været for, at man ville bruge Mac. Klagede man over problemer, var det
jo ens egen skyld. Man kunne jo bare bruge en almindelig computer. Det
gjaldt f.eks. netbankerne i starten. Man fik bare at vide, at det kunne
ikke lade sig gøre på en Mac. Man kunne jo bare bruge pc ligesom alle
andre. Klagede man så over, at man jo ikke bare kunne købe en ny
computer, så ville de da gerne låne en penge til den. Den samme mangel
på forståelse gjaldt alle mulige andre situationer, hvor dokumenter,
hjemmesider eller nødvendige programmer krævede Windows.
Nu er Mac'en blevet anerkendt, og selv om der stadig er områder,
der kræver Windows, så er det i almindelighed respekteret, at man vælger
at bruge Mac, hvor der før i tiden blev gjort nar ad en. Derfor er det
lidt komisk at se, hvordan de andre pludselig hyler op, når de smager
deres egen medicin.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Per Rønne (15-05-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-05-09 04:15

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Nu er Mac'en blevet anerkendt, og selv om der stadig er områder, der
> kræver Windows, så er det i almindelighed respekteret, at man vælger at
> bruge Mac, hvor der før i tiden blev gjort nar ad en. Derfor er det lidt
> komisk at se, hvordan de andre pludselig hyler op, når de smager deres
> egen medicin.

Exactly.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Per Rønne (15-05-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-05-09 04:07

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Bruger et Pages'09 dokument

Kan Pages klare en automatisk nummereret liste? Som jeg hyppigt bruger -
i MS Word 2008.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Flemming Rubini (15-05-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 15-05-09 08:32

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
> > Bruger et Pages'09 dokument
>
> Kan Pages klare en automatisk nummereret liste? Som jeg hyppigt bruger -
> i MS Word 2008.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med automatisk. Men Pages kan
lave nummerede lister, som autmatisk opdaterer nummereringen ved
sletning/tilføjelser i listen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Per Rønne (15-05-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-05-09 09:33

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> >
> > > Bruger et Pages'09 dokument
> >
> > Kan Pages klare en automatisk nummereret liste? Som jeg hyppigt bruger -
> > i MS Word 2008.
>
> Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med automatisk. Men Pages kan
> lave nummerede lister, som autmatisk opdaterer nummereringen ved
> sletning/tilføjelser i listen.

OK, det var det jeg var ude efter.

Kunne jeg få dig til at oplyse hvordan det gøres, så jeg kan give det
videre?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Flemming Rubini (15-05-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 15-05-09 09:39

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> > > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> > >
> > > > Bruger et Pages'09 dokument
> > >
> > > Kan Pages klare en automatisk nummereret liste? Som jeg hyppigt bruger -
> > > i MS Word 2008.
> >
> > Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med automatisk. Men Pages kan
> > lave nummerede lister, som autmatisk opdaterer nummereringen ved
> > sletning/tilføjelser i listen.
>
> OK, det var det jeg var ude efter.
>
> Kunne jeg få dig til at oplyse hvordan det gøres, så jeg kan give det
> videre?

Skriv din liste.
Marker listen.
Vælg listeværktøjet.
Vælg nummereret liste fra drop-down-list-boxen.
Ikonet/Symbolet ser således ud, og placeret længst til højre:
x ––––
x ––––
x ––––



--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Per Rønne (15-05-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-05-09 11:03

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> >
> > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > >
> > > > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> > > >
> > > > > Bruger et Pages'09 dokument
> > > >
> > > > Kan Pages klare en automatisk nummereret liste? Som jeg hyppigt bruger -
> > > > i MS Word 2008.
> > >
> > > Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med automatisk. Men Pages kan
> > > lave nummerede lister, som autmatisk opdaterer nummereringen ved
> > > sletning/tilføjelser i listen.
> >
> > OK, det var det jeg var ude efter.
> >
> > Kunne jeg få dig til at oplyse hvordan det gøres, så jeg kan give det
> > videre?
>
> Skriv din liste.
> Marker listen.
> Vælg listeværktøjet.

Listeværktøjet? Fundet, linie to af ikoner, helt ude til højre.

> Vælg nummereret liste fra drop-down-list-boxen.
> Ikonet/Symbolet ser således ud, og placeret længst til højre:
> x ––––
> x ––––
> x ––––

Og jeg konstaterer at man kan nøjes med at vælge nummereret liste fra
drop-down boksen.

At alt-retur giver blødt linieskift, som i Word. Og at man stopper
listen med ny-linie efterfulgt af backspace.

At nummereringen bevares ved overførsel til Mail. Men ikke til Word, der
ikke engang kan åbne et Pages-dokument.

Jeg skal nok give en Pages-manuduktion videre. Tak for hjælpen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Peter Farsinsen (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 13-05-09 09:28

Flemming Rubini wrote:
> Jeg har et spørgsmål til forskellen på iPod Touch og en iPhone. Er de
> helt identiske bortset fra telefonmuligheden, stort set, eller er der en
> omkostning ved at telefonmodellen?

iPod'en har svjv. en hurtigere CPU.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Per Rønne (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 14-05-09 12:26

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg har et spørgsmål til forskellen på iPod Touch og en iPhone. Er de
> helt identiske bortset fra telefonmuligheden, stort set, eller er der en
> omkostning ved at telefonmodellen?

Mig bekendt er der derudover den forskel at den største iPod Touch
kommer med 32 GB, iPhone kun med 16.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Morten Lind (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 14-05-09 17:08

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg har et spørgsmål til forskellen på iPod Touch og en iPhone. Er de
> helt identiske bortset fra telefonmuligheden, stort set, eller er der en
> omkostning ved at telefonmodellen?

De er meget forskellige - vi har lige haft en tråd om emnet - ka´ du
ikke finde den?

Ellers må du vende tilbage - jeg har begge.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

KentBM (14-05-2009)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 14-05-09 13:37

Per Rønne skrev:
> Ja, se selv:
>
> <http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=17775&tag=nl.e539>
>
Det virker dog fuldstændig tåbelig at erstatte års "her bruger vi kun
Pc" med "her bruger vi kun Apple".

--

Kent

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste