MS Office må ikke gemme på
Fra : Morten K. Lennon

Dato : 06-05-09 12:44

Hej

Jeg har et problem jeg undre mig lidt over, jeg tror det
falder tilbage på et "mac" issue, en verden jeg ikke kender
så meget til.

Serveren køre SAMBA og har et share.

MAC´en køre MS Office word og kan fint gemme på det share.

Så skifter det share fra at være fysik på serveren til at
være mountet via NFS, og nu må Mac´ens MS Office Word
pludselige ikke længere skrive på sharet.

Den skriver noget ala

"Filen kan ikke gemmes eller oprettes. Disken kan være fyldt
eller skrivebeskyttet.
Prøv en eller flere af følgende muligheder:
* Frigør mere hukommelse.
* Kontroller, at den disk, du vil gemme filen på, ikke er
fyldt, skrivebeskyttet eller beskadiget."

Hvis den samme MAC tager en Oo Write og skrive på samme share
må den gerne.

Windows maskiner må også gerne skrive.

Det er prøvet med 3 MAC`s, og jeg er næsten helt sikker på at
det er kombinationen

MAC - MS Office - SAMBA/NFS

som giver udfordringen.

MAC - Oo office - SAMBA: Virker
MAC - MS Office - SAMBA : Virker
MAC - Oo office - SAMBA/NFS : Virker
MAC - MS office - SAMBA/NFS : Virker ikke.

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad der er, og google er ikke min
ven i dette tilfælde.

--
Morten

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-05-09 14:42

Morten K. Lennon <mkne3r3424243243243@spam.gummiand.dk> wrote:

> MAC´en køre MS Office word og kan fint gemme på det share.

hvilken version ?

/thomas

Fra : Morten K. Lennon

Dato : 12-05-09 11:12