Mail vil pludselig have adgangskode
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-05-09 08:09

Hos mig er Mail et startemne, som går igang og henter post, når
computeren startes. Men det hænder i sjældne tilfælde, at den kommer op
med et ønske om adgangskode. Og sådan har det været de seneste dage.
Hvad sker der dog?

Meddelelsen ser således ud:

Skriv adgangskoden til kontoen "ossmidt@tdcadsl.dk"

POP-serveren "pop3.mail.dk" accepterede ikke adgangskoden for brugeren
"(12-cifret nummer)".

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Lind

Dato : 03-05-09 08:28

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Skriv adgangskoden til kontoen "ossmidt@tdcadsl.dk"
>
> POP-serveren "pop3.mail.dk" accepterede ikke adgangskoden for brugeren

Tryk Annuller - glem det og lev med, at den gør det indimellem - det gør
min også, og det er ligemeget

Efter annuller henter den såmænd post på vanlig vis.

M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-05-09 09:16

> Tryk Annuller - glem det og lev med, at den gør det indimellem - det gør
> min også, og det er ligemeget
>
> Efter annuller henter den såmænd post på vanlig vis.
>
> M.

Nej, det synes jeg ikke, at den gør.

Ved et lykketræf kunne jeg genkalde mig den ret snørklede kode, som jeg
fik af TDC for over 10 år siden. Og så håber jeg, det hjælper, hvis jeg
får den skrevet i nøglering, næste meddelelsen kommer op. Men der burde
da være en måde at undgå fejlen.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Lind

Dato : 03-05-09 09:52

> [...]

> fik af TDC for over 10 år siden. Og så håber jeg, det hjælper, hvis jeg
> får den skrevet i nøglering, næste meddelelsen kommer op. Men der burde

OK, jeg troede, koden /var/ i nøgleringen - dét er mine. Jeg véd ikke,
om man kan undgå meddelelsen?

Som sagt, jeg lever med beskeden, og min Mail opfører sig som fortalt

M.

Fra : Lyrik

Dato : 03-05-09 10:08

"Ove Steen Smidt" <ossmidt@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> computeren startes. Men det hænder i sjældne tilfælde, at den kommer op
> med et ønske om adgangskode. Og sådan har det været de seneste dage.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg havde ikke nerver til "Mail"
Jeg gik hurtigt over til "Opera" som har både mail og news/webbrowser og er
maskinkode hurtig og gratis.
Den henter altid mail og den har spamfilter.

MvH
Jens

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-05-09 14:33

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> maskinkode hurtig og gratis.
> Den henter altid mail og den har spamfilter.

Nu har Mail ellers ikke på nogen måde belastet mit nervesystem. TDC yder
en glimrende spamfiltrering.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Leif Neland

Dato : 04-05-09 11:06

"Ove Steen Smidt" <ossmidt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skriv adgangskoden til kontoen "ossmidt@tdcadsl.dk"
>
> POP-serveren "pop3.mail.dk" accepterede ikke adgangskoden for brugeren

Jeg har hørt rygter om at tdc har (haft) problemer med mailserver(en).

Så problemet er ikke nødvendigvis hos dig.

Leif

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 04-05-09 20:55

Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:

> "Ove Steen Smidt" <ossmidt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt rygter om at tdc har (haft) problemer med mailserver(en).
>
> Så problemet er ikke nødvendigvis hos dig.
>
> Leif

Tak. Fænomenet er ganske vist ikkeaf helt ny dato.Det har optrådt flere
gange i årenes løb.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt