Måske er det foråret?;-)
Fra : Lyrik

Dato : 06-04-09 09:57

Men min begejstring er helt oppe at ringe! Jeg har for længe ladet den
manglende Blu-Ray understøttelse i OSX skygge over min tilværelse. Nu fik
jeg nyt videokamera, som jeg slukøret satte til Vista, hvor jeg græmmede
mig over Nero Visions minimale slagskygge af et videoredigeringspanel.

Men så konnektede jeg det nye Canon HF10 AVCHD-kamera til iMovie
'09!!) Det var som begejstringen over Steve Jobs i hans unge dage der
rullede ind over mig!-Filmene begyndte automatisk at rulle ind i
iMovie-samlingen! Det tager en afspilnings-tid.
Men så er filmene afkomprimeret til Apple Intermediate Codec!! Enhver der
redigerer film ved at ukomprimeret materiale er det der skal redigeres i,
inden færdiggørelse i komprimeret form.

iMovie '09 er et kapitel for sig selv. Den er bare så lækker at det er
noget man bare må eje!
Jeg har også fundet løsningen på mit seneste traume-nemlig færdiggørelse i
fuld 1920 x 1080! Man skal bare "eksportere i QuickTime" og vælge "mp4".
Så kan man vælge bitrate, størrelse og det hele.
Og endnu bedre -de færdige filer er PS3 kompatible som mp4! Så 1920 x 1080
High Def filmene kan spilles på Fuld HD fladskærm i Blu-Ray kvalitet!

Mød en glad mand i forårshumør!
Vista-maskinen bliver PT ikke brugt meget!))
--
Hilsen
Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-04-09 12:40

Lyrik wrote:
> [...] Det var som begejstringen over Steve Jobs i hans unge dage
> der rullede ind over mig!

Hahahaha... - Mig bekendt var det først efter, han som 'en moden og
afprøvet mand' vendte tilbage til folden, at vi rigtig så noget til hans
karisme..-))

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-09 12:48

> Hahahaha... - Mig bekendt var det først efter, han som 'en moden og
> afprøvet mand' vendte tilbage til folden, at vi rigtig så noget til hans
> karisme..-))

Og her er lidt meninger om at vi måske slet ikke har brug for Steve
Jobs:

<http://www.macobserver.com/tmo/article/apple_better_off_without_jobs/>

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-04-09 23:14

> Og her er lidt meninger om at vi måske slet ikke har brug for Steve
> Jobs:
>
> <http://www.macobserver.com/tmo/article/apple_better_off_without_jobs/>

Skrevet 1. april
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-09 05:14

> Skrevet 1. april

eh .. ja, men ikke ment som en april snar ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 08-04-09 12:46

> eh .. ja, men ikke ment som en april snar ...

Tjah - vi siger ordet sådan og skriver det i ét ord men meningsmæssigt
må det være "aprils nar" jvf. April's fool på engelsk.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-04-09 14:04

Esben skrev:

> Tjah - vi siger ordet sådan og skriver det i ét ord men meningsmæssigt
> må det være "aprils nar" jvf. April's fool på engelsk.

Eller jvf. "narret april" på dansk :)

Der er vist iøvrigt noget tilsvarende med majkat første maj, men det er
heldigvis gået af mode!

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 20:35

> Eller jvf. "narret april" på dansk :)
>
> Der er vist iøvrigt noget tilsvarende med majkat første maj, men det er
> heldigvis gået af mode!

Da ikke heldigvis? Fik man ikke en masse fisk og en masse snaps?

M.

Fra : Esben

Dato : 08-04-09 22:10

> Eller jvf. "narret april" på dansk :)

Aldrig hørt om "narret april" - er det noget man siger hvis éns
aprilsnar lykkes?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-04-09 23:08

Esben skrev:

> Aldrig hørt om "narret april" - er det noget man siger hvis éns
> aprilsnar lykkes?

Det tror jeg :) Jeg har ikke hørt det sagt, kun læst det.
Idiomordbogen har hørt om det - og en del andre. Spørg Google :)

Jeg har nok bare læst for meget, og ordene forsvinder for langsomt, og
så blopper der indimellem nogen sære udtryk op. Der beklages på forhånd
og baghånd

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-04-09 00:10

> [...]
>
> Jeg har nok bare læst for meget, og ordene forsvinder for langsomt, og
> så blopper der indimellem nogen sære udtryk op. Der beklages på forhånd

Det ene er vel bare navneordet, og det andet udsagnsordet for det samme
begreb. Hvis man laver en aprilsnar, så narrer man nogen april. "Skal
vil narre din onkel april?" eller: "Skal vi lave en aprilsnar med din
onkel?"
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-09 07:37

Henrik Münster skrev:

> [...]
> begreb. Hvis man laver en aprilsnar, så narrer man nogen april. "Skal
> vil narre din onkel april?" eller: "Skal vi lave en aprilsnar med din

Jojo, men det skulle endegyldigt afgøre om det er -snar eller -nar.

Men ellers kan man udsagnsorde hvadsomhelst - det gør vi så :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-04-09 20:50

> Jojo, men det skulle endegyldigt afgøre om det er -snar eller -nar.

Når man narrer april, lokker man jo nogen i en fælde. En fælde kan også
hedde en snare.

> Men ellers kan man udsagnsorde hvadsomhelst - det gør vi så :)

Min kone var ude at ordne have i dag. Hun syntes, det var hårdt, for
haven var så ukrudtet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-09 21:15

Henrik Münster skrev:

> Når man narrer april, lokker man jo nogen i en fælde. En fælde kan også
> hedde en snare.

Så du mener at det burde hedde "aprilsnare"? Og det er påskeharer der
går i den?

> Min kone var ude at ordne have i dag. Hun syntes, det var hårdt, for
> haven var så ukrudtet.

Men det kunne du ikke se inde fra computeren, så du mente bare hun var
pjevset?

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-04-09 21:58

> Så du mener at det burde hedde "aprilsnare"? Og det er påskeharer der
> går i den?

Jeg har godt nok kun set påskelam i år. De er til gengæld ved at være
store, for påsken falder sent. Jeg så også en stor, brun rovfugl
forleden. Måske har den taget de stakkels harer.

> Men det kunne du ikke se inde fra computeren, så du mente bare hun var
> pjevset?

Jeg var faktisk ude at cykle. Ned over Kongeåen, omkring Kammerslusen og
ind gennem Ribe. Jeg ved ikke, om det er alderen, men jeg synes godt
nok, det er hårdt at komme i form i år. Jeg var helt bombet bagefter.
Jeg var nødt til at sætte mig i sofaen og se EfB tabe til OB
Til gengæld lavede jeg aftensmad: Hjemmelavede hamburgere og kødsovs til
i morgen langfredag, hvor jeg er på døgnvagt. Så skal de bare varme den
og koge lidt spaghetti.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-04-09 10:28

Henrik Münster skrev:

> Jeg har godt nok kun set påskelam i år. De er til gengæld ved at være
> store, for påsken falder sent. Jeg så også en stor, brun rovfugl
> forleden. Måske har den taget de stakkels harer.

Jeg fik at vide at Stor Skovhornugle faktisk snupper katte. Det var på
den måde de opdagede den ynglede af Silkeborg til.

http://www.hsbl.dk/Naturglimt/Ugle.htm

Måske er det en ugle du har set så?

> [...]
> nok, det er hårdt at komme i form i år. Jeg var helt bombet bagefter.
> Jeg var nødt til at sætte mig i sofaen og se EfB tabe til OB

Hvis du nu interesserede dig for fodbold kunne du vel blive angriber
eller noget, så Esbjerg faktisk kan TÆVE nogen. Eller blive deres læge
så du kan få givet dem nogen gode højoktankoffeinsjatter.

> Til gengæld lavede jeg aftensmad: Hjemmelavede hamburgere og kødsovs til
> i morgen langfredag, hvor jeg er på døgnvagt. Så skal de bare varme den
> og koge lidt spaghetti.

Det lyder som om din frue ikke er hjemme, nu hvor det er rigtige
herreretter :) Ikke alt det der grøntsagsroskumsnusk!

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-04-09 00:45

> Jeg fik at vide at Stor Skovhornugle faktisk snupper katte. Det var på
> den måde de opdagede den ynglede af Silkeborg til.
>
> http://www.hsbl.dk/Naturglimt/Ugle.htm
>
> Måske er det en ugle du har set så?

Hvis den kan snuppe katte, så vil jeg nødig møde den. Den må jo være
stor som en Quetzalcoatlus.

> Hvis du nu interesserede dig for fodbold kunne du vel blive angriber
> eller noget, så Esbjerg faktisk kan TÆVE nogen. Eller blive deres læge
> så du kan få givet dem nogen gode højoktankoffeinsjatter.

Jeg interesserer mig sådan set ikke for fodbold, men nu spiller begge
mine drenge i EfB, og så er jeg jo næsten nødt til at se kampene. Man
kan trods alt ikke helt lade være med at blive lidt lokalpatriotisk, og
efterhånden har jeg da lært en hel del om fodbold. Jeg må lige minde om,
at det ikke er længe siden, vi vandt over FCK i Parken. EfB er altså
ikke noget helt ringe hold, men de har haft en dårlig periode i
efteråret. Når det går godt, spiller EfB rigtig underholdende fodbold og
får meget ros af kommentatorerne i tv. Jeg ved jo ikke selv ret meget om
fodbold, så jeg må støtte mig til eksperterne.
Hvad mine egne evner for fodbold angår, så blev jeg altid valgt
næstsidst, når vi skulle spille i skolen, og jeg var hunderæd for, at
bolden kom hen til mig. Jeg anede ikke, hvad jeg skulle gøre med den.
Men vent nogle år. Så kan det være en af mine sønner kan score nogle mål
for EfB.
EfB har allerede en læge, så den plads er optaget. Min kone vil
i øvrigt ikke lade mig tage EPO eller andre former for doping. Hun har
en idé om, at det er farligt. Hun har ellers et helt laboratorium og er
en af landets førende eksperter i blodpropper. Jeg havde sådan set
regnet med, at jeg kunne få en førsteklasses regulering af min
hæmatokrit, så den lå lige på 50%

> Det lyder som om din frue ikke er hjemme, nu hvor det er rigtige
> herreretter :) Ikke alt det der grøntsagsroskumsnusk!

Hun har det med at komme løbende i sidste øjeblik og komponere en salat.
Det er da også fint, for der er mange sunde stoffer i grøntsager. Vi
deles normalt om madlavningen, og det er da lidt det samme, vi laver.
Det er jo svært at få tid, så maden må gerne være lidt let at lave, og
det er rart, hvis man har til to dage ad gangen. Vi er jo to
udearbejdende, der også gerne vil have tid til at motionere. Desuden har
vi to børn, der spiller fodbold, tennis og klaver. Endelig skal vi passe
hus, have, bil og så mange cykler, at jeg snart opgiver at tælle dem.
Der er nok at se til i hverdagen! Nå ja, og så skal jeg helst have nogle
timer foran computeren hver dag
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 11-04-09 10:17

> [...]
> hus, have, bil og så mange cykler, at jeg snart opgiver at tælle dem.
> Der er nok at se til i hverdagen! Nå ja, og så skal jeg helst have nogle

Hvad skal vi med Facebokk, når vi har gruppen her til at fortælle under
ordnede og betryggende betingelser. Der skal da heller mangle et bidrag
fra mig. Jeg er lige blevet færdig med at lægge fliser i min mors have.
Jeg har ikke nogen særlig sagkundskab på det felt. Men jeg synes, at jeg
er sluppet ganske godt fra det alligevel og har gjort mig fortjent til
min frokost. Her er det mig magtpåliggende at indskyde et par ord om
spegesild (hvortil drikkes øl og snaps). Såkaldt karrysild er en klam
oplevelse. Slatne små stykker sild søber i en tarvelig karrysovs. Nej
det skal være hvide sild, hvorpå man selv doserer frisk karrysalat af
god kvalitet i passende mængder.

God påske.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Lind

Dato : 11-04-09 11:35

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Nej
> det skal være hvide sild, hvorpå man selv doserer frisk karrysalat af
> god kvalitet i passende mængder.
>
> God påske.

Nemlig & tak i lige måde.

M., der venter til i morgen. Vi skal jo også ha´ fundet harens æg i
haven, inden vi kan gøre os fortjent til silden

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 11-04-09 19:39

Morten Lind skrev:

> Nemlig & tak i lige måde.
>
> M., der venter til i morgen. Vi skal jo også ha´ fundet harens æg i
> haven, inden vi kan gøre os fortjent til silden

Enig, der skal æg til sild.

SÃ¥ der venter dig et sildeslid?

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-04-09 14:02

> [...]

> Jeg har ikke nogen særlig sagkundskab på det felt. Men jeg synes, at jeg
> er sluppet ganske godt fra det alligevel og har gjort mig fortjent til

Bare vent, til det bliver regnvejr. Min svigerfar og jeg skulle også
engang lægge fliser til en terrasse. Det var også vældig flot, til det
begyndte at regne. Så havde vi vejens største soppebassin. Siden har jeg
holdt mig fra gør-det-selv. Det er for farligt, og resultatet er
elendigt. I hvert fald, når jeg laver det
I formiddag mødte jeg en gammel kollegiekammerat nede i Fakta.
Han var lige blevet udskrevet efter at have været indlagt i tre måneder.
Han skulle hjælpe en nabo med at beskære et træ. Desværre faldt han ned,
brækkede ryggen og slog skulderen af led. Nu kan han lige akkurat gå med
støtte fra en stok, men han regner ikke med at komme tilbage på arbejde.
Det synes jeg ærligt talt ikke er det værd, bare for at spare lidt penge
til en gartner.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 11-04-09 14:18

> [...]
> støtte fra en stok, men han regner ikke med at komme tilbage på arbejde.
> Det synes jeg ærligt talt ikke er det værd, bare for at spare lidt penge

Nu var det kun fire fliser. Og så vænner man sig i øvrigt til at være
forsigtig, når ved, hvor langt der er til nærmeste læge, hospital og
skadestue i hjertet af Odsherred Kommune.

Frokost indtaget med velbehag.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Jon

Dato : 11-04-09 14:32

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Og så vænner man sig i øvrigt til at være
> forsigtig, når ved, hvor langt der er til nærmeste læge, hospital og
> skadestue i hjertet af Odsherred Kommune.

Lang til lege? I Danmark? Hm.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Morten Lind

Dato : 11-04-09 16:54

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Lang til lege? I Danmark? Hm.

Vi har jo en anden afstandsopfattelse i vort lilleputland - derfor har
vi ikke bil allesammen, og med den seneste
kommunal-/regions-/sygehusreform er der for /mange/ danskere blevet
/meget/ langt til både læge /og/ sygehus, udover at skadestuer stort set
er afskaffet.

Til gengæld betaler vi ikke skat mere, så tingene hænger jo sammen

M.

Fra : Jon

Dato : 11-04-09 22:44

> [...]
> kommunal-/regions-/sygehusreform er der for /mange/ danskere blevet
> /meget/ langt til både læge /og/ sygehus, udover at skadestuer stort set

Det kjenner jeg i og for seg igjen. Vi har også relative avstander. Ti
km i Vestfold fylke (lite fylke/amt vest for Oslofjorden) er svært mye
lengre enn ti km i Finnmark, subjektivt sett. For ikke å snakke om at
det er svært meget lengre fra f.eks. Bodø til Oslo enn omvendt. (Jeg kan
også tenke meg at det er "lengre" fra København til Aalborg enn omvendt
- altså at aalborgere reiser nokså selvsagt til København om de behøver,
mens købenahvnere ikke vil finne på det motsatte?)

> Til gengæld betaler vi ikke skat mere, så tingene hænger jo sammen

Nuvel? Er Danmark blitt det nye skatteparadis?

Fra : Jon

Dato : 12-04-09 01:07

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> For ikke å snakke om at
> det er svært meget lengre fra f.eks. Bodø til Oslo enn omvendt.

"Kortere" skulle det selvsagt være. Poenget er at det alltid er enklere
å reise fra utkanten til sentrum enn omvendt.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 12-04-09 07:34

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Poenget er at det alltid er enklere
> å reise fra utkanten til sentrum enn omvendt.

Helt rigtigt: Der er dobbelt så langt fra København til Vordingborg,
hvor jeg bor, som omvendt. Og det er ikke fordi det går op ad bakke.

Her fordrives påsken med først at slå græsset + klippe lidt i
sommerhuset, derpå vende hjem til "godset" og tromle, samle grene,
klippe, skifte til sommerdæk m.m.m.

Og maden: Ja sild med æg. De store hvide (lidt dyre i god kvalitet, og
ikke de der eddikesure på glas), en god øl (tjekkisk f.eks.) + derpå
middagslur. Og så nyde det gode vejr ved vandet (sommerhus=
Nordsjælland, hjemme= Storstrømmen)

Tjah, det er forår - også på dk.edb.mac. Hyggeligt!
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie