Hjælp til html kald 2 iframes på samme tid
Fra : Søren Frederiksen

Dato : 11-05-09 08:58

Jeg laver en simpel hjemmeside i HTML og har brug for at vide om
det er muligt via et link at kalde 2 iframes på samme tid og
hvordan man så gør det?

Jeg har følgende iframes:
<iframe name="menu" src="menu.htm" allowtransparency="true"
frameborder="0" height="600" width="200" scrolling="no"></iframe>

<iframe name="main" src="main.htm" allowtransparency="true"
frameborder="0" height="600" width="675"
scrolling="auto"></iframe>

Og vil i mit link gerne kalde dem begge 2:

Håber i forstår min mening og kan komme med et forslag til
hvordan jeg kan gøre det. Jeg har ikke det store kendskab til
javascript hvis det er det der skal bruges til det.

Hjemmesiden er:
www.shdata.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 11-05-09 13:32

Søren Frederiksen formulerede mandag:
> [...]
> hvordan jeg kan gøre det. Jeg har ikke det store kendskab til
> javascript hvis det er det der skal bruges til det.

javascript - evt AJAX.
Giv hver af iframe'erne et id, og opret en js-funktion der sætter href,
for hver af dem, til det øskede.
Med AJAX er det lidt mere kompliceret.

19 Fejl på siden - 16 i den ene frame og 2 i den anden. Har ikke
checket css. Men bortset fra manglende ;'er er det vist godt nok.
Opbygget med tabeller.
js-funktioner, defineret i body.

Fristes lidt til at mene, at
"Seriøst - folk bag den slags, er der ikke mange profesionelle, der vil
have tillid til."
Prøv om du kan finde nogle af ordene på siden.
Måske der er brug for lidt professionel assistance..

Birger

http://bbsorensen.dk