åbne ekstern side, men beholde eget domæne~
Fra : Per Z

Dato : 10-04-09 18:50

Kan man fra eget domæne åbne en ekstern side så det ser ud til man stadig
kører under samme domæne?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-04-09 19:00

"Per Z" <no@spam.com> skrev :

>Kan man fra eget domæne åbne en ekstern side så det ser ud til man stadig
>kører under samme domæne?

Smid det ind i et framesæt.

Men, det er uetisk og muligvis ulovligt.

Herudover har en del sider et script, der forhindrer den slags
unoder.
--
Kerim

Fra : Per Z

Dato : 11-04-09 06:17

> Men, det er uetisk og muligvis ulovligt.
>
> Herudover har en del sider et script, der forhindrer den slags
> unoder.
> --
> Kerim

Eh nu er det altså min egen side jeg snakker om! Jeg har et domæne hos
one.com men vil benytte et flash baseret CMS system. Men dette har nogle
krav som f.eks. safemode off m.m. Dem, der udbyder det har også hosting, men
jeg vil gerne beholde det jeg har hos one.com, så for ikke at skulle købe
ekstra domæne ville jeg beholde domænet hos one.com men så åbne min anden
side derfra. Altså fuldt lovlig. Jeg vil sætte pris på hvis nogen vil smide
koden ind til en index side, som henter www.test.dk ind som jeg skrev i
subj. tak.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-04-09 18:08

"Per Z" <no@spam.com> skrev :

>Eh nu er det altså min egen side jeg snakker om!

Det skrev du jo ikke noget om.

>Jeg vil sætte pris på hvis nogen vil smide
>koden ind til en index side, som henter www.test.dk ind som jeg skrev i
>subj. tak.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<head>
<title>Sidens titel</title>
</head>
<frameset">
<frame src="http://www.test.dk">
</frameset>

Det kunne du nu hurtigt ha' fundet ved hjælp af Google
--
Kerim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-09 00:08

Per Z skrev:

> Kan man fra eget domæne åbne en ekstern side så det ser ud til man stadig
> kører under samme domæne?

Ikke med en teknik jeg vil anbefale, og hvis ikke det er din egen
eksterne side, vil det være ulovligt.

Med frames kan man indlejre en andens side i sin egen. Da vil
adresselinjen være uændret selv om man skifter det indlejrede
indhold.

Hvis det er en andens side man gør det ved, bryder man lov om
ophavsret. Den sikrer at kun designeren kan bestemme hvordan hans
side må præsenteres.

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 21-04-09 09:36

Per Z skrev:
> Kan man fra eget domæne åbne en ekstern side så det ser ud til man
> stadig kører under samme domæne?

Du kan jo vælge at have www.perz.dk og perz.dk ligge hos den ene
udbyder, og cms.perz.dk hos den anden udbyder.

Hvis det da ikke er en trekantet udbyder, der ikke vil lade dig styre
dns for dit eget domæne.

Leif