Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor er spejlrefleks dog dejligt ...
Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 29-07-01 23:49

I snart 6 måneder har jeg udelukkende fotograferet digitalt (Olympus 990Z).

I snart seks måneder har jeg været afhængig af at komme supertæt på motivet
for at få brugbare billeder.

I snart seks måneder har det irriteret mig at mit Nikon F-50 med op til
flere objektiver og ekstern flash blot har ligget og samlet støv.

- og nu har jeg besluttet mig for, at der skal andre boller på suppen.

Spejlreflekskameraet er blevet støvet af - og hold da helt op, hvor har jeg
savnet følelsen af at have ordentligt fotoudstyr i hænderne. Bevares,
digitalt udstyr er da smart, hurtigt og ekstremt billigt at arbejde med, men
når man for alvor vil skabe motiver af høj kvalitet og have flexibilitet
(f.eks. udskiftelige objektiver) er det 5000 kroners digitalkamera stadig
håbløst bagud - set fra mit synspunkt.

Jeg har lige lagt et billede af min brors kat på nettet:

http://boca.dk/galleri/fayette.jpg

Teknik: Nikon F-50, 200mm, blænde omkring 5.6, lukketid ca. 1/350.
Digitaliseringsmåde: Digitalkamera fra papirsbillede (ironisk at jeg har
brugt digitalkameraet til det, men min scanner er stået af ... :)

Mit digitale kamera bliver ikke smidt på porten, men vil blive brugt som
supplement til det analoge når jeg ikke rigtig er sikkert på, om det er værd
at ofre et billede på et givet motiv. Sådan tror jeg mange har det ...
eller?

Så skal jeg også til at i gang med mørkekammerarbejde ... og hold da op hvor
gammeldaws jeg lyder ... sorry :)

--
Jacob W. Jensen | Mit (digitale) galleri:
web: http://jacobwaage.dk | -> http://boca.dk/galleri/

Fra : Ole

Dato : 30-07-01 07:41

Hej Jacob

Gammeldags eller ej, så giver jeg dig fuldstændigt ret. Et godt gammeldags
spejlrefleks med et par gode objektiver giver alligevel en helt anden
oplevelse af at fotografere.

For at løse problemet med scanning af billederne til netbrug fotograferer
jeg på negativfilm (fuji sensia 100) og får dem scannet og brændt på CD-rom
ved fremkaldelsen. Pris er ca. 30-50 kr udover de normale 50 for
fremkaldelsen. Papirbillederne er rare at have og sætte i album (det glæder
børn og gamle mennesker at se billederne på papir) og CD-rommen kan så blive
til videre computermæssig bearbejdning.

Dyrere, ja måske, men nu fotograferer jeg ikke for at det SKAL være billigt.

Klø på med refleksen....

Ole

Se billederne her..... http://www.atomb.dk

Fra : Ole

Dato : 30-07-01 07:49

Hej igen, det er naturligvis Fuji Superia 100, der er negativfilmen.

Ole

Fra : Thomas Christensen

Dato : 30-07-01 19:43

Helt enig!
Der er stadig en verden til forskel på de digitale kameraer som er økonomisk
mulige for os "dødelige" og de analoge spejlreflekser.

/Thomas

Jacob W. Jensen <jensen@jacobwaage.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9k241k$nja$1@egon.worldonline.dk...

Fra : lehd

Dato : 30-07-01 20:12

<Så skal jeg også til at i gang med mørkekammerarbejde ... og hold da op hvor
<gammeldaws jeg lyder ... sorry :)

Hej Jacob
Jeg var lidt bange for at lyde frelst, når jeg syntes det gik for vidt med de digitale )
jeg har ikke købt et endnu, men er ikke i tvivl om at jeg gør det, men den fornemmelse du nu nydermed det Gammeldags, den vil jeg ikke undvære.
Men det er jo ikke "enten eller, men både og" og hver ting til sin tid.

Et rigtigt godt billede af katten.

mvh

Kirsten Lehd
www.slaegt.dk
www.kirsten-lehd.dk

--
Posted from smtprelay.digiweb2.dk [195.41.82.159]