Jeg hader Blockbuster
Fra : Kong Kent

Dato : 29-07-01 23:23

FUCK SHIT LORT!

De forbandede DVDere dur fan'me ikke. Der er ridser og pis i dem hver gang,
men det finder man først ud af 46 min. inde i en film der varer 1½ time.
FUCK SHIT LORT!

Jeg lejer *ALDRIG* mere en dvd-film hos Blockbuster og kan kun anbefale jer
andre at lade være. Ellers skal I være sikre på at være de allerførste der
lejer filmen, ellers er der sgu nogle andre der har ødelagt den for jer!

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : *** Johnny B Good **~

Dato : 30-07-01 00:27

de gi'r vel pengene retur eller også tester de den på deres eget gamle lort
som kan køre ALT og si'r at din maskine er i uorden !!!!!

jeg er enig BLOCKBUSTER er på videomarkedet, hvad TDC er på Internettet ...
THEY SUX

johnny

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

TDC ( Total Disastrous Communication )

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Fra : Fromm

Dato : 30-07-01 00:56

> [...]
gang,
> men det finder man først ud af 46 min. inde i en film der varer 1½ time.

Bad luck

> [...]
> lejer filmen, ellers er der sgu nogle andre der har ødelagt den for jer!

Jeg lejer tit en film hos Blockbuster, men kontrollerer altid selve skiven,
før jeg forlader butikken. Hvis der er ridser som er slemme, vil jeg da bede
om at få en anden ( har endnu ikke oplevet en jeg ikke kunne afspille )

> --
> Kent.

/Fromm

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-07-01 00:56

On Mon, 30 Jul 2001 00:22:33 +0200, "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk>
wrote:

>De forbandede DVDere dur fan'me ikke. Der er ridser og pis i dem hver gang,
>men det finder man først ud af 46 min. inde i en film der varer 1½ time.
>FUCK SHIT LORT!

Så må du jo beklage dig. Sandsynligheden taler for, at de hellere vil
give dig pengene tilbage, end at spilde 10-20 minutter på at diskutere
med dem.

> [...]
>lejer filmen, ellers er der sgu nogle andre der har ødelagt den for jer!

Så er det jo godt, du har mulighed for at vælge videokæder, hvor
dvd-film KUN lejes ud én gang, for at blive erstattet med nye...

.... eller hvad er det lige, du tror, der sker hos andre videobutikker?

Selv finder jeg Blockbuster acceptabel, hvad angår DVD:

Positivt:
I modsætning til filmdistributører, der grundet at dvd-film er
billigere at producere, distribuere, etc. mener at de skal sælges
dyrere, så har Blockbuster de samme priser for at leje dvd-film og
vhs-film. Det har øget antallet af dvd-film, jeg har fået taget mig
sammen til at se, i stedet for en situation, hvor jeg skulle være
irriteret over at forretningen udmærket ved, at jeg ville føle det
småligt at spare et par kroner for at leje en vhs-udgave i stedet for.

Negativt:
Udvalget af dvd-film. Kun R2-udgaver (alt andet ville dog sikkert
forvirre kunderne).

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Thïngmand

Dato : 30-07-01 08:21

> Negativt:
> Udvalget af dvd-film. Kun R2-udgaver (alt andet ville dog sikkert
> forvirre kunderne).

Der er ikke noget der er så skidt et det ikke er godt for noget - jeg har
indtil videre fået 3 gratis leje af DVD nyheder, fordi der var lejegaranti
på - og de ikke var hjemme - 105 kr. er da også en slags penge!

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 30-07-01 14:42

Thïngmand wrote
> 105 kr. er da også en slags penge!

Du kan da købe en stor cola og en pose chips eller to! ;)

/Søren

Fra : Andreas Hansen

Dato : 30-07-01 13:14

Hej Peter,

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> Så må du jo beklage dig. Sandsynligheden taler for, at de hellere vil
> give dig pengene tilbage, end at spilde 10-20 minutter på at diskutere
> med dem.

Jeg købte engang en dvd hos dem. Da jeg kom hjem, virkede den slet, slet
ikke på min dvd-afspiller. Billedet krakelerede på en måde, jeg ikke havde
troet muligt.

Det brokkede jeg mig naturligvis over. Chefen hos dem tog den så hjem til
selv for at kontrollere den, og han fandt så overraskende for mig ingen
fejl. Men det var intet problem at få pengene tilbage alligevel.

> Så er det jo godt, du har mulighed for at vælge videokæder, hvor
> dvd-film KUN lejes ud én gang, for at blive erstattet med nye...

;)

> ... eller hvad er det lige, du tror, der sker hos andre videobutikker?
>
> Selv finder jeg Blockbuster acceptabel, hvad angår DVD:

Jeg har lejet en del dvd-film der, og der har - tre bank under bordet -
aldrig været problemer med de lejede skiver. Og jeg udfører endda ikke det
der tjek på dem :)

> Negativt:
> Udvalget af dvd-film. Kun R2-udgaver (alt andet ville dog sikkert
> forvirre kunderne).

R1 ville blive et helvede for dem! Det ville uden tvivl give mere brok end
glæde, så jeg forstår godt deres valg. Desuden - kunne det tænkes, at de
ville få problemer med diverse udlejningsselskaber, hvis de tog R1 ind? Der
er jo en del selskaber, som med hård hånd forsøger at stoppe importen af
disse ganske lovlige skiver.
> --
> - Pede
> Professionel nørd

Andreas
uprofessionel film-glad

Fra : Kong Kent

Dato : 30-07-01 15:09

> [...]
Der
> er jo en del selskaber, som med hård hånd forsøger at stoppe importen af

De må overhovedet ikke udleje R1. Det ville være i strid med loven. Det er
import-film og de danske distribuører ville ikke have en jordisk chance for
at kontrollere udlejningen. Tænk sig at kunne leje Godzilla 6 mdr. før den
kom i de danske biografer (jeg købte nemlig Godzilla R1 6 mdr. før den
kom til de danske biffer)

Det ville skabe et ramaskrig af en anden verden...biografejerne ville
simpelthen gå 'apeshit'

Fra : Thomas Rohde

Dato : 30-07-01 19:46

Er du sikker på at den danske lovgivning beskæftiger sig med noget så banalt
som R1 og R2? Mon ikke det er filmselskaberne, udlejerne etc. der "forbyder"
det.

Hvem mon ejer Blockbuster ....?

/Thomas

Fra : Tim Christensen

Dato : 30-07-01 20:19

"Thomas Rohde" <Thomas.Rohde@Privat.dk> wrote in message
> [...]
banalt
> som R1 og R2? Mon ikke det er filmselskaberne, udlejerne etc. der

Ikke direkte, men film skal rates før at de må udlejes og det tror jeg er
yderst svært at finde R1 film som er.

Mvh

Tim

Fra : Brian Nielsen

Dato : 30-07-01 22:49

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke direkte, men film skal rates før at de må udlejes og det tror jeg er
> yderst svært at finde R1 film som er.
>
> Mvh
>
> Tim

Ved salg af importfilm, skal filmene altid markeres med rating "15". Det var
ihvertfald den forklaring jeg fik, da jeg hos min lokale import-biks
brokkede mig over at de altid klistrede sådan et klistermærke på før de
langede filmene over disken.

Totalt surrealistisk at købe en Disney tegnefilm, som frarådes børn under 15
år! (På den anden side, det er mere surrealistisk at BBFC klipper i f.eks.
"Mulan"...)

/Brian

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 31-07-01 18:41

> [...]
banalt
> som R1 og R2? Mon ikke det er filmselskaberne, udlejerne etc. der

Der er sandsynligvis en lov der forbyder udlejning af købefilm, og lejefilm
i R1 ville nok være svære at skaffe. Hvordan man lige adskiller DVD købe- og
lejefilm ved jeg dog ikke.

Men hvorom alting det er, så kan distributøren bare nægte at give BB adgang
til danske VHS film, så ville de jo gå på måsen med det samme, og det er de
i deres gode ret til.

Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nye billeder d. 16/5-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/marielouise

Fra : Deaster

Dato : 07-08-01 10:05

"Rene Eske Jensen" <renenews@eskejensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lejefilm
> i R1 ville nok være svære at skaffe. Hvordan man lige adskiller DVD købe-

Prisen, da jeg i sin tid arbejde hos Shell kostede udlejningsfilm mellem
500-750 pr styk.

Jesper (Deaster)
Stop idioterne:
www.stopcopydan.dk

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 07-08-01 11:38

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message
> Prisen, da jeg i sin tid arbejde hos Shell kostede udlejningsfilm mellem
> 500-750 pr styk.

Jeg har en kammerat som havde en videobutik for ikke så lang tid siden. Han
sagde at han stort set ikke betalte mere for en DVD til udlejning end vi
andre gjorde for en til os selv. Jeg kunen forestille mig at det hænger
sammen med at dvd skiven til udlejning og den til salg ofte er præcis den
samme, men hvor udlejningsfilm er på væsentligt bedre kvalitets videobånd
end de tilsvarende købefilm, og at der ydes et års garanti på dem. Mod stort
set alt. Hvis der var de mindste problemer med et sådan viseobånd, sendte
han det ind og fik et nyt retur. Hvis der var noget med en DVD, købte han en
ny. Der er ikke samme garanti på DVD'erne.

Joakim

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 01-08-01 12:48

"Thomas Rohde" <Thomas.Rohde@Privat.dk> wrote in message
> Hvem mon ejer Blockbuster ....?

Blockbuster ejes af Viacom, der også ejer en del tv-stationer (CBS, MTV, TNN
og mange flere), Columbia Pictures og en del af UIP og forlaget Simon &
Schuster.

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 01-08-01 13:00

> [...]
banalt
> som R1 og R2? Mon ikke det er filmselskaberne, udlejerne etc. der

Mon ikke den danske lovgivning beskæftiger sig med noget så LIDT banalt som
ophavsret?

Hvis man udlejer eller videresælger R1-dvder i Danmark krænkes
distributionsrettighederne, og det er muligvis ulovligt. I bl.a. England har
der allerede været omfattende razziaer, og jeg gætter på, at den eneste
grund til at filmselskaberne ikke har slået til på samme måde i Danmark mod
fx Laserdisken er, at markedet er for lille: i England deler de trods alt
sproget med USA ("Two nations divided by a common language"), og de er vist
lidt flere indbyggere end i Danmark.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 01-08-01 13:19

Lasse Rimmer <lasse@evilpandaMENIKKEDETHER.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9k8r3a$2cjf$1@news.cybercity.dk...

> [...]
mod
> fx Laserdisken er, at markedet er for lille:

Det tror jeg nu ikke. Foreningen af danske videogramdistributører kæmper med
alle midler og har da tidligere haft succes med at stoppe netop Laserdiskens
udlejning i en årelang retssag, der gik helt til EU-domstolene. Men det er
en ting. Noget helt andet er videresalg. Her er der ikke umiddelbart noget i
dansk lovgivning, der forhindrer parallelimport (og mht. EU-lovgivningen
snarere tværtimod).

Videogramdistributørernes hidtil eneste succes på DVD-området var at presse
politiet i Kbh. til en mindre razzia sidste år. Politiet var tydeligvis i
vildrede, fordi de til pressen udtalte sig om mulige piratkopier, og at "man
først skulle undersøge det beslagte nærmere". I sidste ende var den eneste
anke den manglende mærkning fra Medierådet, hvorfor de fleste
importforretninger idag automatisk smækker et "15 år"-mærkat på de
udenlandske varer. Medierådet udtalte sig iøvrigt negativt om sagen
bagefter, bl.a. at de følte, distributørerne misbrugte ordningen.

MVH
Jens

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 31-07-01 21:12

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> wrote in message
> [...]
> at kontrollere udlejningen. Tænk sig at kunne leje Godzilla 6 mdr. før den
> kom i de danske biografer (jeg købte nemlig Godzilla R1 6 mdr. før den

Min lokale video biks udlejer R1 DVD film. De kommer på ca. samme tid som
filmene bliver tilgængelige til udlejning på VHS. Måske en eller anden
fornuftig person har indset at de jo lige så godt kan tjene penge på at leje
R1 film ud indtil de kan sælge R2 filmen (man kan jo også ofte leje en film
på VHS lidt før den kan købes).
Det skal lige bemærkes at denne biks er i Amsterdam, så med mindre det er EU
reguleret er der sikkert andre regler og ordninger ind i Danmark.

/Lars

Fra : Claus Nielsen

Dato : 30-07-01 17:02

[cut useriøst indlæg]

Tror du de er blevet så store fordi, de udlejer defekte DVD'er? Jeg
kan da fortælle, at jeg kun har haft gode erfaringer med Blockbuster.

Mvh, Claus Nielsen
--
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 30-07-01 18:06

"Claus Nielsen" <cnn@post6.tele.dk> wrote in message
> [cut useriøst indlæg]
>
> Tror du de er blevet så store fordi, de udlejer defekte DVD'er? Jeg
> kan da fortælle, at jeg kun har haft gode erfaringer med Blockbuster.

Tror du de er blevet store fordi de kun giver kunderne gode erfaringer?
Eller blev de store her i Danmark fordi
Blockbuster-firmaet/koncernen/oliebaronerne eller hvad man nu skal kalde det
var parat til at gennemgå mange år med underskud bare for at få flest
videoudlejningsbutikker her?
Jeg savner sgu Christianshavns Video.

Jacob

Fra : Claus Nielsen

Dato : 30-07-01 18:51

> [...]
>var parat til at gennemgå mange år med underskud bare for at få flest

Hvad har alt det med udlejning af defekte DVD'er at gøre? Er det en
slags argument for, at det er okay at komme med usaglig kritik af
Blockbuster? Skal de have hug bare fordi de er store?

Mvh, Claus Nielsen

Fra : Zombie King

Dato : 30-07-01 21:18

<snip>
>Jeg savner sgu Christianshavns Video.
Enig!

Fra : Tim Christensen

Dato : 31-07-01 18:19

"Zombie King" <digitalx9@hotmail.com> wrote in message
> <snip>
> Enig!

Det gør jeg ikke, der var sku alligevel for langt når man bor i Esbjerg

Spøj til side, jeg synes det er lidt synd at alle de små steder bliver kvalt
af internationale kæder.

Mvh

Tim

Fra : Soren Vestergaard

Dato : 30-07-01 19:12

Jeg har altid kun haft gode erfaringer med Blockbuster. Okay, det er tit
nogle fjolser, der står der, men filmene kan de da som regel finde... Og så
kan man leje de lidt ældre film for under en 20'er... Det er da fedt...
Til gengæld er Q8 ikke ret fede til den slags. Hvor jeg bor har vi en kæmpe
Q8, og der koster ALLE film, uanset alder, 35 kroner at leje. Skod. Og så
kan man ikke engang købe DVD'er...

Kong Kent <kongkent@anarki.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9k22bv$m31$1@sunsite.dk...

Fra : David J. V. Jensen

Dato : 01-08-01 01:02

"Kong Kent" skrev:
> [...]
> lejer filmen, ellers er der sgu nogle andre der har ødelagt den for jer!

Jeg forstår din irritation, men måske har du bare været uheldig. Hvor tit
har du iøvrigt haft det problem med Blockbusters film? Hvis det er den
eneste film du har haft problemer med, så berettiger det vist ikke sådan en
bandbule.

Min gamle 515'er fra Pioneer har nu ædt sig igennem 100-120 dvd-film fra
Blockbuster, og jeg har aldrig oplevet nogen problemer. Ok - mange af
skiverne har da været fyldt med fedtede fingre, men det problem er jo nemt
at løse.

Bedre held næste gang.

-David

Fra : Deaster

Dato : 06-08-01 13:54

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lejer filmen, ellers er der sgu nogle andre der har ødelagt den for jer!

Ikke for at være provokerende eller noget, men det kan altså godt have noget
at gøre med afspilleren i mit gamle pc-dvd havde jeg også ufatteligt mange
problemer med Blockbuster leje dvd'er, men efter jeg skiftede til min
Pioneer 717 har jeg ikke haft problemer med en eneste skive overhovedet.

Jesper (Deaster)
Stop idioterne:
www.stopcopydan.dk