<A> og css
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 29-07-01 23:21

Hejsa.

Jeg har en css-fil hvor der bla. står:

A:LINK.lille {
color:#00FF00;
font-family:'Verdana'
font-size: 8px;
text-decoration: none;
}

Hvorfor bliver flg. så ikke formateret der efter ?

<A HREF="http://www.link.html" CLASS="lille">LINK</A>

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Jonas

Dato : 29-07-01 23:34

Jesper L Hansen <lismoes@mail.dk> wrote:

Din version:

> A:LINK.lille {
> color:#00FF00;
> font-family:'Verdana'
> font-size: 8px;
> text-decoration: none;
> }

Den rigtige version:

..lille {
color: #00FF00 ;
font-family: Verdana ;
font-size: 8px ;
text-decoration: none ;
}

I øvrigt bør du overveje om du ikke hellere vil bruge em til at definere
din tekststr. Du låser str. ved at bruge px, hvilket betyder at brugeren
ikke kan lave skriften størrere hvis de ikke kan læse den. Se evt her:
<http://allmyfaqs.com/cgi-bin/wiki.pl?CSS_Units>

HTH

--
Jonas [CPH, DK] |
Erase harddrive to reply | Mental backup in progress

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 30-07-01 10:08

On Mon, 30 Jul 2001 00:33:45 +0200, harddrivejc@voss.tf (Jonas) wrote:

>Den rigtige version:
>
>.lille {
>color: #00FF00 ;
>font-family: Verdana ;
>font-size: 8px ;
>text-decoration: none ;
>}

Ja selvfølgelig - tak !

> [...]
>din tekststr. Du låser str. ved at bruge px, hvilket betyder at brugeren
>ikke kan lave skriften størrere hvis de ikke kan læse den. Se evt her:

Det var jeg ikke klar over - tak for det også.

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Henrik vAn Alten

Dato : 31-07-01 21:00

> I øvrigt bør du overveje om du ikke hellere vil bruge em til at definere
> din tekststr.
Hvordan ved man hvor meget f.eks 4em er??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-01 00:53

Tue, 31 Jul 2001 21:59:43 +0200, skrev "Henrik vAn Alten"
<henrik@mediabits.org>:

>Hvordan ved man hvor meget f.eks 4em er??

Den er 4 gange større end normal tekst.

Du kan da bare prøve, at lave en test med de forskellige
størrelser, så kan du jo selv se forskellen.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/