Simpel pladsbestilling
Fra : Thorkild HOue Anders~

Dato : 05-04-09 13:25

Undertegnede er usikker på, om gruppen er rigtig.
Jeg vil gerne have/købe et modul der kan håndtere følgende:

Kunstnere (55 stk) til en lokal kunstudstilling skal kunne
reservere udstillingsplads efter først til mølle princippet.

Jeg kan nemt lave et planbillede med hotspots, der leder til en
form.

Men hvordan kan det laves sådan, at det straks fremgår, at den
reserverede plad er optaget?

Mit program er Frontpage 2003 hvor jeg med held har prøvet at
indsætte html-kode til småting og fået det til at gøre hvad jeg
ønskede.

Faktisk kan jeg ikke så meget, at jeg ved, om html kan klare
dette eller der skal bruges noget mere.

Vil nogen fortælle mig, hvor langt jeg er fra det ønskede, om et
sådant modul kan købes og indsættes på min site.

Med venlig hilsen
Thorkild Houe Andersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 05-04-09 15:29

Thorkild HOue Andersen skrev:

> Faktisk kan jeg ikke så meget, at jeg ved, om html kan klare
> dette eller der skal bruges noget mere.

Der skal bruges "noget mere", mere præcist et serversidesprog som f.eks.
asp eller php. Da du kører med Frontpage, er ASP muligvis det mest
nærliggende.

Og der skal gerne en database på, som kan holde styr på hvilke pladser
der er reserveret og hvilke der er ledige.

Denne side kan give dig et billede af hvor tæt på eller langt fra målet
du er:
http://www.html.dk/tutorials/asp

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Thorkild Houe Anders~

Dato : 06-04-09 08:46

Tak for bekræftelsen af at jeg skal i gang med asp.

Jeg har windows 2000 proff i en Microsoft virtual pc 2007. Har installeret
ISS.

Når jeg i browseren skriver mit maskinnavn tha ses lokalstart.asp - lige
efter bogen.

Min default.asp med:
html>
<head>
<title>Mit første ASP dokument</title>
</head>
<%
Response.Write "<h1>Hello World!</h1>"
%>

er placeret i C:\Inetpub\wwwroot

Når jeg højreklikker på default.asp og tager Åbn med og bruger Internet
Explorer 6 så ser jeg bare min tekxt.

Hvad er det jeg ikke forstår mht. at få IIS til at tage fat i min
default.asp

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-04-09 10:34

Thorkild Houe Andersen wrote:

> Når jeg højreklikker på default.asp og tager Åbn med og bruger
> Internet Explorer 6 så ser jeg bare min tekxt.
>
> Hvad er det jeg ikke forstår mht. at få IIS til at tage fat i min
> default.asp

Du kan ikke åbne serverside sider i en browser på samme måde som du åbner
'flade' html-sider. Når du gør som du beskriver, vil der i din browsers
adrresselinje komme til at stå:

file:///C:/Inetpub/wwwroot/default.asp

For at få det til at fungere, skal du manuelt skrive dette i browserens
adresselinje:

http://localhost/default.asp

Læs disse sider:

http://hjemmesideskolen.dk/net/iis.asp?id=iisroot2k