Khader om Bonnichsen
Fra : kim.frederiksen@gmai~

Dato : 12-03-09 10:10

http://blogs.jp.dk/nasersvaerdikamp/2009/03/12/bonnichen-burde-fa-idiotiprisen/

"Tidligere chef for PET Hans Jørgen Bonnichsen oplever i disse dage
nærmest en prisregn, idet han både er blevet kåret som Årets Idealist
af Politikens læsere (ja, hvem ellers?) og har fået Liviafondens
Idealistpris. Tillykke med det. Begrundelserne handler om, at
Bonnichsen maner til dialog også når det ’ser sort ud’. I mange
tilfælde ville jeg synes det er fornemt at blive kåret som én, der
kalder på dialog og samarbejde, men jeg må erkende, at jeg i dette
tilfælde næsten synes, at der er tale om en idiotipris.

En nyttig idiot

Den nu pensionerede PET-chef har nemlig ikke forstået, at når han
konsekvent sætter kikkerten for det det blinde øje i forhold til de
fundamentalistiske kræfter, der rent faktisk findes i det danske
samfund, så tjener han som deres nyttige idiot. Bonnichsen fortæller
endda glad og gerne, når han holder foredrag, at det er lige så
usandsynligt, at Danmark bliver ramt af et terrorangreb, som et
hajangreb er i danske farvande. Den samme mand, som ikke synes vi skal
holde en ytringsfrihedskonference i København af hensyn til
sikkerheden, og som tilsyneladende ikke længere har energi til at
følge med i de danske medier, når de omtaler indtil flere terrorsager.

Ingen dialog med fundamentalister

Hvad Bonnichsen ikke har forstået, at fundamentalisterne opfatter en
invitation til dialog som en invitation til at fortsætte deres
monologer. Der bliver ikke flyttet noget som helst. Der er ingen
dialog, ingen samtale. Når der ikke er det, så får vi heller ikke
nogen fælles accept af de værdier vi bygger det danske samfund på – og
det burde vel være det, der er endemålet med sådan en dialog. For det
kan vel ikke være, at vi skal ende med en accept af de værdier f.eks.
Hitz-u-Tahrir bygger på?

Det er derfor jeg mener, at der er nogen vi ikke behøver og slet ikke
bør gå i dialog med. Det er kun fundamentalisterne, der får noget ud
af det: nemlig legitimitet i forhold til deres egne og ikke mindst i
forhold til tvivlerne. Vi får en sludder for en sladder – og det er en
meget skræmmende omgang sludder. Under min nylige rejse til Iran med
flere kolleger fra Folketinget oplevede jeg endda, at selv de mest
dialogorienterede af dem begyndte at tvivle: ’Det er jo håbløst. Hvad
skal vi stille op med deres (mullahstyrets) monologer?’ , som en af
mine kolleger, der nærmest må betegnes som meget dialogglad,
bemærkede.

Jeg tror bestemt på dialog i forhold til tvivlerne – for vi skulle
gerne vinde lige nøjagtig den kamp om de muslimske sjæle. Vi skal
invitere dem ind i demokratiet, synliggøre vores frihedsværdier og i
øvrigt stå fast på dem. Den demokratiske integration har fejlet
overfor nogle grupper i det danske samfund, og det mener jeg bestemt,
at vi skal gøre endda rigtig meget ved.

Wallah, min fætter – lyt til Bonnichen!

Men tro mig, hverken Hitz-u-Tahrir eller mange af de imamer, der
stadig har alt, alt for meget taletid tvivler på noget som helst. De
tvivler ikke på deres islamfortolkning som det eneste sande, de
tvivler ikke på indførelse af Khalifatet, og de tvivler heller ikke
på, at Sharia-lov er den retsorden vi alle burde underlægges.

Når Bonnichsen praler med, hvordan han afværgede en mere katastrofal
udvikling af Mohammedkonflikten ved at ’tage en snak med imamerne’, så
afslører det en naivitet, oppustethed og selvforståelse, der er for
mig ubegribelig. Det kan da godt være, at der var en enkelt imam, der
lagde røret på og råbte ud i moskeen: ’Wallah mine fætre, Bonnichsen
siger at danskerne slet ikke vil brænde Al’Quran – så lad os sætte os
hen og drikke noget mynte-the i stedet.’

Men jeg tror ikke, at der var nogen, der hørte efter. Og lad mig lige
minde om, at lige netop de imamer, som Bonnichsen opfordrede til
dialog med dengang – og det gør han stadig - og som han rådgav
regeringen om at give adgang til de bonede gulve; de selv samme
imamers fuldskæg voksede mange meter i deres trosfællers øjne for at
have så fine venner. Og så gjorde de det, de alligevel havde tænkt
sig: At hidse så mange som muligt op så hurtigt som muligt, både
indenlands og udenlands. Må jeg minde om, at mere end 100 døde som
følge af Mohammedkonflikten. Bonnichsen mener, at han forhindrede at
der blev flere. Jeg mener, at hvis hans dialogvrøvl havde virket på
fundamentalisterne, så skulle der ikke have været en eneste.

En sikker vinder

Bonnichsen og hans fans, der strækker sig fra hjørnekontoret i
Politikens Hus på Rådshuspladsen til ministerkontoret i
Integrationsministeriet burde alle inviteres til en ny
prisoverrækkelse med Bonnichsen som prismodtager. I begrundelsen står:
’Alle har ytringsfrihed, og retten til at bruge den som de vil. Men
nogle mennesker har svært ved at forstå, når deres arbejdsliv er slut,
at de formelt er blevet pensioneret og deres stol er indtaget af en
anden. Disse som oftest overvurderede personer fortsætter med at
vurdere og give råd ud fra deres nu forældede viden. Priskomiteen vil
gerne tydeliggøre over for årets prismodtager, at hans såkaldte
rådgivning af den danske offentlighed trænger til omgående
pensionering fordi den nærmer sig idioti. Derfor går årets Idiotipris
2009 til tidligere, forhenværende, helt og aldeles pensionerede chef
for PET: Hans Jørgen Bonnichsen.’"

Vel talt, Hr. Khader.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-03-09 17:16

kim.frederiksen@gmail.com skrev:

> Vel talt, Hr. Khader.

Ha, der er virkeliig en mand, der er på udkig efter nye venner.
Velkommen i Kim Frederiksen og ligesindedes favn!

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 19:06

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ha, der er virkeliig en mand, der er på udkig efter nye venner.
> Velkommen i Kim Frederiksen og ligesindedes favn!

Nasar Khader har virkelig brug for omtale - og hans nye venner hos de
konservastive hopper gladeligt med på vognen,fordi de gerne ser ham i
deres fold. Venstre, derimod er nok det parti han helst vil melde sig
ind i, men her får han den kolde skulder. Hvad gør man så, lille mand?
Jo, man angriber de mennesker som også Karen Jespersen angriber for
derved at gøre sig mere stueren. Men som enhver ved er Khader en utrolig
naiv politiker der har så megalomane forestillinger om sit eget værd, at
han vitterlig tror at de øvrige partier ligger på spring for at hente
ham ind i deres parti. Han tror virkelig at han har noget at "forhandle"
om - han bliver sgu aldrig klogere.

Fra : hanzen

Dato : 12-03-09 19:15

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse
> [...]
> tror at de øvrige partier ligger på spring for at hente ham ind i deres
> parti. Han tror virkelig at han har noget at "forhandle" om - han bliver

-skrev racistkommunisten
der heller ikke bliver klogere selvom der virkelig er plads til forbedring.
--
hilzen
hanzen

Fra : Eyvind

Dato : 12-03-09 19:27

"Arne H. Wilstrup"
> [...]
> naiv politiker der har så megalomane forestillinger om sit eget værd, at
> han vitterlig tror at de øvrige partier ligger på spring for at hente

Du snakker som du har forstand til!! Og det er i sandhed beskedent!!!

>Han tror virkelig at han har noget at "forhandle"
> om - han bliver sgu aldrig klogere.

Nej, DU bliver aldrig klogere!!!

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 19:39

On Thu, 12 Mar 2009 19:05:38 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> ............. Men som enhver ved er...........

Så køre Wilstrup's retorik for fulde gardiner igen.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 21:30

Niels P Sønderskov wrote:

> Ha, der er virkeliig en mand, der er på udkig efter nye venner.
> Velkommen i Kim Frederiksen og ligesindedes favn!

Du argumenterer aldrig?

Khader har jo 100 pct ret, - Bonnichsen er så naiv, at man krummer tæer. Han
har endog "slået fast", at islams kerneværdi er TOLERANCE, man tror det er
løgn første gang man ser det, og ryster over hvilken mangel på viden PET
åbenbart er i besiddelse af.

Han er lige så langt ude som "religionslærer" (det pralede han med, og
brugte imod mig) - AHW, der hævder at der ikke er noget om håndsafskæring i
Koranen, og at jihad ikke betyder hellig krig, at profeten var så mild og
rund som dagen er lang, og han krummede ikke ET hår på nogens hoved osv osv
osv.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-03-09 22:59

Knud Larsen skrev:

> Du argumenterer aldrig?

Det Khader fremfører er jo næsten lige så hysterisk som det du plejer at
fyre af. Først og fremmest en totalt manglende skelnen imellem
fundamentalister og almindelige hverdagsmuslimer, som vi selvfølgelig
skal have dialog med og få integreret. Hvilket ville være ret enkelt
hvis vi kunne slippe for alle disse hujende anti-islam-fanatikere. Du
ved. Argumenter er overflødige.

--
Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-09 23:43

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> Det Khader fremfører er jo næsten lige så hysterisk

Du burde skydes for landsforræderi, desværre er det ikke længere
tilladt.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-03-09 00:01

N_B_DK skrev:
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> Du burde skydes for landsforræderi, desværre er det ikke længere tilladt.

Dit lave niveau kan man ikke udsætte noget på.

--
Niels

Fra : Per Rønne

Dato : 13-03-09 07:07

> [...]

> fyre af. Først og fremmest en totalt manglende skelnen imellem
> fundamentalister og almindelige hverdagsmuslimer

Khader er nu eller selv en ganske »almindelig hverdagsmuslim« som går
lige så meget op i sin tro, som den gennemsnitlige danske
folkekirkekristne ... det er fundi'erne, og kun fundi'erne, han går
imod.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-03-09 11:18

Per Rønne skrev:

> [...]
> lige så meget op i sin tro, som den gennemsnitlige danske
> folkekirkekristne ... det er fundi'erne, og kun fundi'erne, han går

Det gør han da klart ikke i det citerede indlæg, hvor han i den grad
lefler for DF-angrebene på Bonnichsen.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 11:41

Niels P Sønderskov wrote:

> Det gør han da klart ikke i det citerede indlæg, hvor han i den grad
> lefler for DF-angrebene på Bonnichsen.

Lefler for? Hvor fanden har du lært dansk, for slet ikke at tale om logisk
tænkning?

Han var en af de første som advarede mod den frembrusende islamisme, -
skulle han pludselig holde op med det, fordi DF også ser en fare i den,
eller fordi DF har kritiseret fjolset Bonnichsen?

Jeg er ikke enig i DFs måde at kritisere den naive PET-mand, iøvrigt, - men
at fjolset ER naiv så det gør ondt, dét er der ingen tvivl om.

"Tolerancens religion" - hvis man har lyst til græde, så kan man bare sige
det nogle gange, - og så evt kigge på et par offentlige piskninger eller
steninger. Selv har jeg set EN stening på video, og det rækker til en
livstid, - det tog mig en måned at komme nogenlunde over det.

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 11:36

Niels P Sønderskov wrote:

> [...]
> skal have dialog med og få integreret. Hvilket ville være ret enkelt
> hvis vi kunne slippe for alle disse hujende anti-islam-fanatikere. Du

Argumenter overflødige?

Khader sondrer jo ALTID mellem hverdagsmuslimer og de rabiate, - han er jo
selv hverdagsmuslim.

Det Bonnichsen argumenterer for er at man skal "i dialog" med folk som er
100 pct fastlåste på at islam er "sandheden" og sharia er "guds lov, som man
IKKE kan tage afstand fra"

Disse imamer får så prestige gennem "dialog" med myndigheder, og derfor
større mulighed for at forføre unge ubefæstede sjæle.

Jeg tror iøvrigt ikke du ved ret meget om islam overhovedet, - selv i
"Muslimer i Dialog" sad man og klappede henrykt over en rabiat
taliban-forherliger, og islamist, som konvertitten Ripley, da hun sagde, at
det var nødvendigt for muslimer at have hjemmevideoer med hovedafskæringer,
som modvægt mod de officielle medier.

Vi er ude i tænkning som vi overhovedet ikke kan forestille os i DK.

Læs evt "The Islamist" af Ed Husain, så får du et lille hurtigt kursus i
hvad "man" tænker inden for de forskellige grene af islam.

Fra : Eyvind

Dato : 12-03-09 17:55

<kim.frederiksen@gmail.com>

>Vel talt, Hr. Khader.

MEGET MEGET vel talt, Hr. Khader!!!!
"Stand up! For Mr. Khader!!!"
Surrealistisk at en syrisk araber skal stave det for danskerne!!!

Mvh
Eyvind

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-03-09 18:04

<kim.frederiksen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

-----

Præcis.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 12-03-09 20:25

<kim.frederiksen@gmail.com> wrote:

> [...]
> (mullahstyrets) monologer?' , som en af mine kolleger, der nærmest må
> betegnes som meget dialogglad, bemærkede.

Hvis det har været Mogens Lykketoft har han i hvert fald ikke givet det
offentligt videre:

<http://www.berlingske.dk/article/20090311/kronikker/703110098/>

> Bonnichsen og hans fans, der strækker sig fra hjørnekontoret i
> Politikens Hus på Rådshuspladsen til ministerkontoret i
> Integrationsministeriet

Lige en til Birte Rønn Hornbech ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 21:32

"Per Rønne" wrote:

> Hvis det har været Mogens Lykketoft har han i hvert fald ikke givet
> det offentligt videre:
>
> <http://www.berlingske.dk/article/20090311/kronikker/703110098/>

> Lige en til Birte Rønn Hornbech ...

Hun ER sgu heller ikke for klog, men hun er troende, og det mener hun tæller
meget mere.

Hornbech har jeg altid ment var overvurderet, - vel fordi hun har haft nogle
gode replikker engang i mellem, men hun ER meget barnlig på mange områder.

Fra : Eyvind

Dato : 12-03-09 22:10

"Knud Larsen"
> Hun ER sgu heller ikke for klog, men hun er troende, og det mener hun tæller
> meget mere.

Hmmm..... jeg synes nu stadigvæk at hun er den eneste med nosser i den regering.

> Hornbech har jeg altid ment var overvurderet, - vel fordi hun har haft nogle
> gode replikker engang i mellem, men hun ER meget barnlig på mange områder.

Det du kalder barnligt synes jeg er herligt anakistisk.
Den med ikke at ville udtale sig var da meget morsom.
Hun smilede da og journalisterne var da også ret lystige:
Journalist 1:" Er det alt hvad du har at sige?"
Journalist 2: "Har du noget at tilføje?"
Det var da humor på højt niveau!!!!

Well, jeg var da lige ved at udbryde et "hø hø", og det er ellers lang tid siden!

Mvh
Eyvind

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 13-03-09 10:35

"Eyvind" <eyvind@eyvind.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det var da humor på højt niveau!!!!
>
> Well, jeg var da lige ved at udbryde et "hø hø", og det er ellers lang tid

Jeg har aldrig hørt der er nosser på et barn.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-03-09 13:24

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> Jeg har aldrig hørt der er nosser på et barn.

Godt halvdelen af alle børn er i besiddelse af sådanne, endda før
fødslen .... de gemmer sig vistnok oppe i lysken indtil kønsmodningen
[ja, jeg husker det ikke helt præcist, da det jo efterhånden er mange år
siden jeg kom i puberteten].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 13-03-09 07:07

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> gode replikker engang i mellem, men hun ER meget barnlig på mange områder.

Mon hun har fundet ud af hvordan man fotograferer med en mobiltelefon?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : kim.frederiksen@gmai~

Dato : 13-03-09 14:37

On 13 Mar., 11:41, "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid>
wrote:

> [...]
> steninger. Selv har jeg set EN stening på video, og det rækker til en
> livstid, - det tog mig en måned at komme nogenlunde over det.

Sådan havde jeg det selv da jeg så en halshugning med en kniv, af en
hylende og klagende journalist på Bader.org. Jeg har ALDRIG nogensinde
overværet noget så forfærdeligt og modbydeligt i mit liv.

mvh.
Kim Frederiksen