Befri Willy!
Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 10-03-09 04:46

Ja, willy hedder han jo ikke men...

Det drejer sig om en journalist der ved Afghanistans højesteret er idømt
20 års fængsel.

Naser Khader mener at danmark skal give ham asyl.

Jeg mener at da danske soldater er i afghanistan for at forsvare
regeringen og retssystemet er det bare en anelse sygt at give manden
asyl når landets højeste ret har dømt ham.

Det ville virke en *anelse* inkonsekvent, eller hvad?

- cep

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-09 07:53

"Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" < wrote:
> [...]
> asyl når landets højeste ret har dømt ham.
>
> Det ville virke en *anelse* inkonsekvent, eller hvad?

Asylet skal vel først starte når de 20 år er gået.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 10-03-09 08:30

Knud Larsen skrev:

> Asylet skal vel først starte når de 20 år er gået.

Mjah....

Pointen var at når vi med våben og tropper støtter et land, må det vel
også gælde retssystemet.
Når højesteret i landet dømmer middelalder, er det vel den samme
højesteret som vores soldater beskytter?

- cep

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-09 13:28

> [...]
> også gælde retssystemet.
> Når højesteret i landet dømmer middelalder, er det vel den samme
> højesteret som vores soldater beskytter?

Ja, det er klart, - det er ikke nogle morsomme valgmuligheder man har: slemt
eller værre.