Trekantsmatematik+raket&satelit:FORÆLDET G~
Fra : Bo Warming

Dato : 10-03-09 04:45

GPS er om trekantsmatematik og afhængig af raket&satelit

Einstein var klog og tog derfor aldrig ære for abombe eller GPS eller
halvlederkvantemekanik

Men han har en sekt på dk.politik og de er TROENDE mht at "uden Einstein,
slet ingen GPS" og de baserer sig nu på et link som de ikke kan omsætte til
egne ord og altså næppe har forstået selv
http://www.rostra.dk/louis/andreart/GPS.html

Kan nogen hjælpe dem?
Jeg vil gerne belæres udfra et regneeksempel, der gennemgår en total
beretning af sted udfra signalinput fra satelitterne - men der er ikke
tendens til en beviskæde og ingen kæde er stærkere end det svageste led.

Linket er måske sandt og måske relevant og meget er forståeligt udfra
almindelig bondefornuft, men det har da ingen lighed med et bevis på
Einstein-gavn vedr GPS - har det?

Trigonometrien med at stedbestemme udfra vinkler til fixpunkter er banal
gymnasiematematik. Jeg vil gerne belæres og hvis nogen kan relatere linket
til stedbestemmelse udfra satelitsignaler så FORKLAR, step by step. Som en
advokat der skal bevise en pointe i byretten. Tilbage til basics og inducer
og deducer - oplysningtiden har lært retssale og videnskabsmænd at man skal
tvivle om alt andet end logiske ræsonementer udfra uangribelige præmisser.
Kom med beviskæden, hvis nogen kan.?

Alle kan forstå at uden Wernher von Braun og kineser-raketopfindelsen og
diverse geometri-oldgrækere , og Siemens, Hertz, Marconi, osv er GPS umulig.
Måske har Einstein forbedret noget eller været en nødvendig flaskehals, der
skal passeres. Men det fremgår ikke af linket

HVIS vi når til vejs ende, så kan måske også omsider legveres FORNUFTSPRÆGET
forsvarf uden religion for Darwin og Newton som var hovedparten af min
trådstart. Eller kan nogen påvise Einstein-gavn vedr abomben ? ? ? ?
Begynd bar nu på de stø'rre og viggtigere emner Newton, Darwin, abombe mm

BEhøver vi egentlig GPS i storbyherne hvor der er tæt mellem
mobilsendemaster?
Er det ikke en forældet og ligegyldig opfindelse for andre end
polarforskere?
Newtonopreklamereingen og Darwinopreklameringen har ingen turde modsige mig
med
Skal vi køre tomgang om en forældet småsag, fordi ingen forstår Darwin og
Newtons ligegyldighed tilbunds?
Ingen har modsagt at Hahn var flaskehalsEN vedr akraft og at halvledere er
100% trial and error med inspiration fra Max Planck

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 10-03-09 18:49

Bo Warming skrev:
> GPS er om trekantsmatematik og afhængig af raket&satelit
>
> Einstein var klog og tog derfor aldrig ære for abombe eller GPS eller
> halvlederkvantemekanik

Han erkendte et ansvar, og det er sgu mere end de fleste folkevalgte tør
gøre idag, stort set uanset hvad de ellers har stemt på de sidste mange
år, højre og venstre.

- cep

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 10-03-09 18:49

Fra : Bertel Brander

Dato : 10-03-09 19:55

Bo Warming skrev:
> [...]
> Ingen har modsagt at Hahn var flaskehalsEN vedr akraft og at halvledere
> er 100% trial and error med inspiration fra Max Planck

Jeg kunne sådan set godt komme med en lang og let forståelig
forklaring på hvordan GPS virker, og hvorfor det videnskabelige
arbejde foretaget af Einstein er en central del af teorien bag
GPS, men jeg har en mistanke om at det er rent spild af tid

Spørgsmålet er måske mest hvorfor det er så vigtigt for BW
at overbevise resten af verden om at Einsteins teorier er
uden betydning for GPS og hvilken relevans BW's modvilje mod
Einstein har for dk.politik...

Fra : Snuden

Dato : 10-03-09 21:18

On Tue, 10 Mar 2009 19:55:09 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

<snip>

> [...]
>arbejde foretaget af Einstein er en central del af teorien bag
>GPS, men jeg har en mistanke om at det er rent spild af tid

Din mistanke er korrekt.

>Spørgsmålet er måske mest hvorfor det er så vigtigt for BW
>at overbevise resten af verden om at Einsteins teorier er
>uden betydning for GPS og hvilken relevans BW's modvilje mod
>Einstein har for dk.politik...

Tjah.. Hvis man tager Bos begejstring for nazismen og Einsteins
jødiske baggrund i betragtning... afslut selv tankerækken :)
--
Snuden

Fra : *@*

Dato : 12-03-09 08:15

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Spørgsmålet er måske mest hvorfor det er så vigtigt for BW
>at overbevise resten af verden om at Einsteins teorier er
>uden betydning for GPS og hvilken relevans BW's modvilje mod
>Einstein har for dk.politik...

i BW's verden er tyskere (og også andre europæere yt)

hvorimod alt kinesisk eller japansk er smart

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/