Politiken om Israel/Gaza
Fra : ivannof@hotmail.com

Dato : 09-03-09 05:38

Interessant leder fra Politiken om manglen på protester mod
palæstinenseres affyring af raketter mod Israel, ovenikøbet affyret
fra beboelseskvarterer.

http://blog.politiken.dk/lederpladsen/

Som det eneste demokratiske land i området bliver de demonstreret
imod. Hvorfor demonstrerer man ikke mod områdets arabiske diktaturer
og deres undertrykkende kvindepolitik og diskriminering af homoer og
kristne?

Er det fordi Israel er det eneste land i området vi vil værdige en
demonstration? Er araberne bare ikke det værd? Det ville i så fald
være ægte diskrimination!

Hilsen Ivan

Fra : Per Rønne

Dato : 09-03-09 13:22

<ivannof@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kristne?
>
> Er det fordi Israel er det eneste land i området vi vil værdige en

Israel er verdens eneste jødiske stat, og naturligvis ligger der
årtusindgamle jødehadske reflekser i den negative opmærksomhed netop
denne stat omgives af.

Når Politiken reagere anderledes i denne sag end i andre sager af
»kulturradikalt« islæt er det nok Herbert Pundiks skyld.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : P.N

Dato : 09-03-09 13:24

<ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Ved du hvad før 1948 boede Palæstinænserne i det der nu er Israel, de har
aldrig fået erstatning for den jord og de huse som man har stjålet fra dem.
Mennesker der er ofre for kriminalitet har sjældent venlige følelser over
for de kriminelle.

Fra : ivannof@hotmail.com

Dato : 09-03-09 08:16

On 9 Mar., 13:24, "P.N" <p...@tmail.dk> wrote:
> [...]
> Mennesker der er ofre for kriminalitet har sjældent venlige følelser over

De gælder også for de jøder der i samme tidsrum blev smidt ud af
arabiske områder. Forskellen er at flygtninge i Israel blev integreret
mens palæstinenserne blev udnyttet som gidsler af den arabiske verden.
Gaza kunne nemt blive en del af Ægypten, men se om Ægypten vil lave
hul i muren?!!

Flygtningestrømmene startede, da den samlede arabiske verden erklærede
det nyoprettede Israel krig.

Tænk hvis du og dine kunne se bare det mindste galt i bare nogle
palæstinensiske handlinger. Hvordan gør man oven i sit hoved hvis man
skal gøre palæstinensere uskyldsrene??? Hvordan gør du??? Vi andre kan
da godt se at Israel måske ikke er alt for smarte, men de skal også
kæmpe for at overleve.

Hilsen Ivan

Fra : Jens G

Dato : 09-03-09 16:30

On Mon, 9 Mar 2009 04:37:48 -0700 (PDT), ivannof@hotmail.com wrote:

[...]
>Er det fordi Israel er det eneste land i området vi vil værdige en
>demonstration? Er araberne bare ikke det værd? Det ville i så fald
>være ægte diskrimination!

Som Per Rønne skriver, er det fordi Israel er en jødisk stat.

I forbindelse med Davis Cup demonstrationen i Malmø, så jeg en
demonstrant udtale i TV at de israelske tennisspillere var
repræsentanter for Israel, og at det derfor ikke var forkert at blande
sport og politik. Og så havde Israel jo også bombet et fodboldstadion
i Gaza.

Samme dame er formentlig også imod styrer som det kinesiske og det
iranske, men jeg vil blive noget forundret hvis hun også demonstrerer
mod disse landes sportsfolk.

Jeg er helt sikker på at hun ikke engang over for sig selv vil
indrømme at hun er antisemit.

Folk der demonstrerer mod Israel bør prøve at spørge sig selv om
hvorfor de ikke demonstrerer mod alle de andre lande hvis styrer og
handlinger de er imod.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.