Java newbie
Fra : Claus Jul Larsen

Dato : 29-07-01 20:37

Hej,

Jeg er en gammel perl rotte og overvejer seriøst at skifte til Java, da Java
på web-markedet ser ud til at være IN i den nærmeste fremtid.

Jeg kan godt nok programmere i Java - men det kniber med at huske alle de
standard objekter og metoder.

Er der et site, hvor der er en glimerede beskrivelse af java.util.^,
javax.swing.*, java.lang.* og de andre standard-jar'er - beskrivelser af de
enkelte klasser og moduler.

Jeg har noget på
http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/overview-summary.html - men måske har
I noget bedre for en newbie - noget som lettere får sparket i mig ?

Hilsen fra Claus

Fra : Lars Dam

Dato : 29-07-01 22:26

On Sun, 29 Jul 2001 21:37:19 +0200, "Claus Jul Larsen"
<clausanne@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der et site, hvor der er en glimerede beskrivelse af java.util.^,
>javax.swing.*, java.lang.* og de andre standard-jar'er - beskrivelser af de

Ja - du har selv givet linket - det findes ikke bedre - det er den
orignale dokumentation.

>Jeg har noget på
>http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/overview-summary.html - men måske har
>I noget bedre for en newbie - noget som lettere får sparket i mig ?

Hm. Som jeg sagde, så er det du har fundet det bedste. Desuden er det
klart smart at du lærer at 'omgås' dokumentationen for at lære at
finde rundt i den.

Hvis du skal have overblik o.l. Så kig på de tutorials der også ligger
på suns websted. De er ganske fine.

>Hilsen fra Claus

vh., ld

Fra : Claus Jul Larsen

Dato : 30-07-01 08:12

Jeg tænkte nok at det var det bedste dokumentation...

Men er der ikke noget søgbar mulighed, så man kan søge efter fx. "file" for
at finde klasser som kan hente en tekstfil, f.eks.

Claus

Fra : Lars Dam

Dato : 01-08-01 12:08

On Mon, 30 Jul 2001 09:11:38 +0200, "Claus Jul Larsen"
<cjlarsen@enovasion.dk> wrote:

>Jeg tænkte nok at det var det bedste dokumentation...
>
>Men er der ikke noget søgbar mulighed, så man kan søge efter fx. "file" for
>at finde klasser som kan hente en tekstfil, f.eks.

Så gå ud på hoved siden og brug søgningen der

Men ellers har du ret. Det eneste der mangler i JavaDoc er en
facilitet til at søge på autogenereret dokumentation.

> Claus

vh. ld
--
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 01-08-01 12:14

> Men ellers har du ret. Det eneste der mangler i JavaDoc er en
> facilitet til at søge på autogenereret dokumentation.

Det er svært at implementere det i alm. html filer.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Mads Andersen

Dato : 01-08-01 13:45

> Det er svært at implementere det i alm. html filer.

Har da selv lavet søgemaskiner ren client-side i javascript... David
Flanagan lavede engang præcist det til Java i "Java Power Reference".

Mvh. Madsie

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 01-08-01 14:08

> Har da selv lavet søgemaskiner ren client-side i javascript...
David
> Flanagan lavede engang præcist det til Java i "Java Power
Reference".

Jeg ville nødigt have en javascript baseret søgemaskine der skal
dække hele J2SE api'en (gab den må være langsom)

Men jeg ser gerne et eksempel på dit script.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 01-08-01 14:09

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Soren 'Disky'
Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> just offered me, he muttered
some weird stuff, and I had to correct this gibberish:

>Det er svært at implementere det i alm. html filer.

Kan man ikke lave noget JavaScript fnidder til det? :)
--
Martin Mouritzen.
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 30-07-01 00:26

Claus Jul Larsen wrote:

> Er der et site, hvor der er en glimerede beskrivelse af java.util.^,
> javax.swing.*, java.lang.* og de andre standard-jar'er - beskrivelser af de
> enkelte klasser og moduler.

Runtime biblioteket for Java er saa stort at det er umuligt at overskue
saadan lige uden videre.

Herudover er tankegangen meget anderledes end i Perl, og jeg vil derfor
anbefale dig at laese nogen boeger. Du kan jo starte med Sun's
Tutorial, og naar det bliver for let, saa spoerg her igen

http://bigfoot.com/~thunderbear