En lille RedBull F1 præsentation
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-03-09 15:07

Faldt lige over denne på nettet:
http://www.youtube.com/watch?v=-IJ-tcz1bME&feature=player_embedded

Flot lille video, der viser forskellen fra 2008 til 2009 i grove træk.
Præsenteret af Sebastian Vettel.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-03-09 15:16

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in news:49ce2f10$0
$90265$14726298@news.sunsite.dk:

> Præsenteret af Sebastian Vettel.

Fed video! Virkelig god måde at vise "almindelige mennesker" hvad der er
lavet om. Især tror jeg KERS er lettere at forstå når man får det
præsenteret på denne måde.

Spændende hvor populært KERS bliver. Det kan virkelig være en faktor der
kan gøre løb uforudsigelige og dermed mere interessante.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-03-09 15:24

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Fed video! Virkelig god måde at vise "almindelige mennesker" hvad der er
> lavet om. Især tror jeg KERS er lettere at forstå når man får det
> præsenteret på denne måde.

Ja, jeg kunne dog godt tænke mig at se en video over Williams eget udviklede
system, de har jo valgt en hel anden løsning end alle de andre med KERS.
Hvor mange af teams'ne har forøvrigt ikke KERS monteret i denne weekend?
Jeg læste et sted, at Toyota ikke ville bruge det i første løb, men måske
senere på sæsonen.

> Spændende hvor populært KERS bliver. Det kan virkelig være en faktor der
> kan gøre løb uforudsigelige og dermed mere interessante.

Uanset hvad det skyldes, så synes jeg det er fedt at der er vendt op og ned
på det hele, forstået på den måde, at de store etablerede teams ikke
"automatisk" er i front hele tiden.
Fedt at se Brawn GP tage første og anden pladsen i morges
Håber bare ikke de bliver dømt "ude" den 14/4-09, når klagen over deres
diffusor skal behandles.

Jeg lagde iøvrigt mærke til flere af bilerne, når de kørte ud af et lige
stykke bane og skiftede op i gear, så skiftede de umidelbart efter ned igen.
Det skete flere gange og i forskellige biler/teams. Gad vide om det er
KERS'en der gør det?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus G.

Dato : 28-03-09 15:53

Ja, det er sq noget vi alm. borge kan li'! :)

> [...]
> Fedt at se Brawn GP tage første og anden pladsen i morges
> Håber bare ikke de bliver dømt "ude" den 14/4-09, når klagen over
Kunne du tænke dig at uddybe? Diffusor? Lyder fancy :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-03-09 15:56

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Kunne du tænke dig at uddybe? Diffusor? Lyder fancy :)

Det er s'mænd ikke så fancy endda, det er "bare" deres aerodynamik nederst
bag på bilen (undervognen), som nogle teams mener er i u-overenstemmelse med
reglementet.
Læs evt. mere her:
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/3/9075.html

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-09 09:16

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> stykke bane og skiftede op i gear, så skiftede de umidelbart efter ned
> igen. Det skete flere gange og i forskellige biler/teams. Gad vide om det

Og det har åbenbart ikke noget med KERS at gøre, da jeg lagde mærke til, i
dag under løbet, at også Toyota gjorde det samme, og de kører jo uden KERS.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-09 09:18

> [...]
> "automatisk" er i front hele tiden.
> Fedt at se Brawn GP tage første og anden pladsen i morges

Og fedt at se det igen igen i dag

Dog lidt synd for Vettel/Kubica, det var ikke lige deres dag i dag

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-09 15:31

Per Beer Hansen skriver:

> Faldt lige over denne på nettet:
> http://www.youtube.com/watch?v=-IJ-tcz1bME&feature=player_embedded
>
> Flot lille video, der viser forskellen fra 2008 til 2009 i grove træk.
> Præsenteret af Sebastian Vettel.

Fed video....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe