|
| Hvilken VAG 160 Hk er den mest harmoniske ~ Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 27-03-09 21:24 |
|
Hej gruppe,
Jeg sad lige og funderede over at VW og Skoda er enige om at en 122 Hk motor
i henholdsvis Golf og Octavia kommer fra en 1.4 TSI motor.
Når det derimod er en 160 Hk maskine det drejer sig om, så satser VW på en
1.4 med både blæser og mølle, hvorimod Skoda satser på en 1.8 TSI med mølle.
Er der nogen her som har prøvet begge maskiner, og kan komme med en
subjektiv bedømmelse ?
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Klaus D. Mikkelsen (27-03-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 27-03-09 22:30 |
|
"Andreas M. Hansen" skriver:
>
> Når det derimod er en 160 Hk maskine det drejer sig om, så satser VW på en
> 1.4 med både blæser og mølle, hvorimod Skoda satser på en 1.8 TSI med mølle.
> Er der nogen her som har prøvet begge maskiner, og kan komme med en
> subjektiv bedømmelse ?
Audi satster på 1,8T med 160 HK som Skoda. Sådan en har jeg haft i en A3
i et døgn. Den trækker som en pruhhest, når den får omdrejninger, men må
jeg være ærlig, så er den ikke mig. Den mangler "dieselmomentet" fra
bunden.
Det siges at VW's 1,4 med samme effekt har samme fornemmelse med et
"hul" i trækkraftkurven (nej, jeg har ikke prøvet den) , hvorimod 122 HK
skulle være mere harmonisk.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Klaus G. (27-03-2009)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 27-03-09 23:49 |
|
> Audi satster på 1,8T med 160 HK som Skoda. Sådan en har jeg haft i en
> A3 i et døgn. Den trækker som en pruhhest, når den får omdrejninger,
> men må jeg være ærlig, så er den ikke mig. Den mangler
> "dieselmomentet" fra bunden.
Den 1.8TSI @160hk jeg prøvede i en Altea havde et helt fantastisk bundtræk.
Den er jo opgivet til at have alle 250nm fra 1500-4200RPM. Det bliver vel
ikke meget bedre på en benziner?
--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk
| |
Henrik B. (28-03-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-03-09 22:42 |
|
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49cd57b7$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Den er jo opgivet til at have alle 250nm fra 1500-4200RPM. Det bliver vel
> ikke meget bedre på en benziner?
Jeg vil mene at 350 Nm fra 1.800 - 4.500 rpm er bedre...
--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/
| |
Klaus G. (29-03-2009)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 29-03-09 10:04 |
|
>> Den er jo opgivet til at have alle 250nm fra 1500-4200RPM. Det
>> bliver vel ikke meget bedre på en benziner?
>
> Jeg vil mene at 350 Nm fra 1.800 - 4.500 rpm er bedre...
På en 1.8 benzin'er? Vildt nok så.
--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk
| |
Henrik B. (29-03-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 29-03-09 17:12 |
|
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49cf3963$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Den er jo opgivet til at have alle 250nm fra 1500-4200RPM. Det
>>> bliver vel ikke meget bedre på en benziner?
>>
>> Jeg vil mene at 350 Nm fra 1.800 - 4.500 rpm er bedre...
> På en 1.8 benzin'er? Vildt nok så.
Næææh, det er så en 2,3'er. Men 2,0'ere har fint 320 Nm i tilsvarende
omdrejningsområder...
--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/
| |
Klaus G. (29-03-2009)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 29-03-09 18:07 |
|
>>> Jeg vil mene at 350 Nm fra 1.800 - 4.500 rpm er bedre...
>> På en 1.8 benzin'er? Vildt nok så.
>
> Næææh, det er så en 2,3'er. Men 2,0'ere har fint 320 Nm i tilsvarende
> omdrejningsområder...
Okay, men der er stadig et stykke vej ned til de 1500RPM ;)
--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk
| |
Henrik B. (29-03-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 29-03-09 18:38 |
|
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49cfaaae$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Jeg vil mene at 350 Nm fra 1.800 - 4.500 rpm er bedre...
>>> På en 1.8 benzin'er? Vildt nok så.
>>
>> Næææh, det er så en 2,3'er. Men 2,0'ere har fint 320 Nm i tilsvarende
>> omdrejningsområder...
> Okay, men der er stadig et stykke vej ned til de 1500RPM ;)
Hvis der er 350 Nm til stede ved 1.800 rpm, hvad tror du så der er ved 1.500
rpm? )
--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/
| |
Kent Glerup (28-03-2009)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 28-03-09 13:51 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Andreas M. Hansen" skriver:
>> Når det derimod er en 160 Hk maskine det drejer sig om, så satser VW på en
>> 1.4 med både blæser og mølle, hvorimod Skoda satser på en 1.8 TSI med mølle.
>> Er der nogen her som har prøvet begge maskiner, og kan komme med en
>> subjektiv bedømmelse ?
>
> Audi satster på 1,8T med 160 HK som Skoda. Sådan en har jeg haft i en A3
> i et døgn. Den trækker som en pruhhest, når den får omdrejninger, men må
> jeg være ærlig, så er den ikke mig. Den mangler "dieselmomentet" fra
> bunden.
Har også prøvet 1,8T'eren i en Altea XL. Er slet ikke enig. Den trækker
rigtig flot fra bunden. Forskellen ifht en diesel er så bare at den
bliver ved med at trække efter 3500 o/min :)
/Kent Glerup
| |
Martin Bisgaard Ande~ (28-03-2009)
| Kommentar Fra : Martin Bisgaard Ande~ |
Dato : 28-03-09 23:21 |
|
Kent Glerup skrev:
> Har også prøvet 1,8T'eren i en Altea XL. Er slet ikke enig. Den trækker
> rigtig flot fra bunden. Forskellen ifht en diesel er så bare at den
> bliver ved med at trække efter 3500 o/min :)
Samme oplevelse har jeg fra en Seat Leon, den trækker rigtig fint fra
bunden, og tager virkelig ved når man rammer 4000o/min. Og så fortsætter
den jo bare til 6500o/min. Jeg synes det er en utrolig harmonisk og
arbejdsvillig motor.
| |
|
|