Thirteen Days
Fra : Kong Kent

Dato : 29-07-01 19:52

Uha en god film...!

Jeg må nok erkende at Oliver Stones JFK S.E. belyser noget skummelt omkring
hele snigmordet på JFK, men Thirteen Days gør da mindst lige så meget. Man
får jo indblik i *hvorfor* han blev dræbt.

Han ville ikke give militærcheferne, og dermed våbenlobbyisterne, deres
forbandede krige. Først vil han afslutte Vietnam og så afværger han også den
største krise nogensinde i menneskets historie (atomkrigen!)

Hvad er der med Kevin Costner og JFK?
Nu har han jo været hovedperson i 2 meget gode film omkring JFK.

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 29-07-01 20:10

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse news:9k1m0t$q5u$1@sunsite.dk...
> Uha en god film...!

Den glæder jeg mig til at se.

> Jeg må nok erkende at Oliver Stones JFK S.E. belyser noget skummelt omkring
> hele snigmordet på JFK, men Thirteen Days gør da mindst lige så meget. Man
> får jo indblik i *hvorfor* han blev dræbt.

Det synes jeg nu også fremgår af JFK, som jeg så tidligere i dag.

Noget helt andet, jeg har svært ved at få øje på de ekstra 17 minutter der
skulle være på SE udgaven.
Filmen varede 198 minutter, ifølge IMDB burde SE udgaven vare 206 minutter,
men det skyldes måske timingen imellem NTSC og PAL ?

> Hvad er der med Kevin Costner og JFK?
> Nu har han jo været hovedperson i 2 meget gode film omkring JFK.

Jeg synes også Martin Sheen har givet den som JFK flere gange (svjh).

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-07-01 20:15

Bjarne Duelund wrote:

> Filmen varede 198 minutter, ifølge IMDB burde SE udgaven vare 206 minutter,
> men det skyldes måske timingen imellem NTSC og PAL ?

jeps: 206*0,96=197,76 minutter

Fra : Ole Alm

Dato : 29-07-01 20:25

http://us.imdb.com/AlternateVersions?0102138

> Filmen varede 198 minutter, ifølge IMDB burde SE udgaven vare 206 minutter,
> men det skyldes måske timingen imellem NTSC og PAL ?

PAL kører 4% for stærkt, så 206 - 4% = 198 min.

mvh Ole

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 29-07-01 20:28

Hje Ole

"Ole Alm" <oma@et.dtu.dk> skrev i en meddelelse news:9k1nkd$92q$1@news.net.uni-c.dk...

> http://us.imdb.com/AlternateVersions?0102138

Mange tak. Der var nogle af de klip jeg ikke kunne huske fra da jeg så den i
biografen, men det kunne jo også skyldes alderdomssvækkelse

> PAL kører 4% for stærkt, så 206 - 4% = 198 min.

Tænkte nok det var derfor.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Kim N. Jensen

Dato : 07-08-01 09:29

Hvorfor taler Kevin Costner bare mærkelig (påtaget) i denne ellers gode film?.

/Kim

Fra : T.Liljeberg

Dato : 07-08-01 14:03

On Tue, 07 Aug 2001 10:28:51 +0200, "Kim N. Jensen" <no@nowhere.no>
wrote:

>Hvorfor taler Kevin Costner bare mærkelig (påtaget) i denne ellers gode film?.

Rollen han spiller er irsk-amerikaner?

Tom

--
Over himself, over his own body and mind, the
individual is sovereign - John Stuart Mill