"Alt kan lade sig gøre!"
Fra : sailor99

Dato : 24-03-09 20:26

var vores slogan, da vi for 30 år siden hentede stumper hos huggeren og
moderniserede vore gamle biler, og det var (næsten) rigtigt.

Det slogan benyttede jeg i weekenden, da min svigersøn spurgte, om
forlygterne (alm. H4, ikke Xenon) fra en faceliftet VW Sharan vil kunne
monteres i en Sharan af 1. generation.

Jeg har i dag været rundt på én af de lokale p-pladser og kigget på
Sharaner, Galaxyer og Alhambraer, og det ser ikke ud til at være en simpel
"operation". Enten skal der skæres og svejses, eller også skal der anskaffes
kølerhjelm, skærme og front, sådan som jeg ser det.

Men jeg vil blive glad for kommentarer, især hvis der skulle være én og
anden, der har arbejdet med et tilsvarende projekt.

Mvh,
Georg

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-03-09 16:14

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> wrote in

> Men jeg vil blive glad for kommentarer, især hvis der skulle være én
> og anden, der har arbejdet med et tilsvarende projekt.

Så ville jeg prøve med et mere informativt emne felt.

Fra : Martin Bak

Dato : 25-03-09 23:06

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det slogan benyttede jeg i weekenden, da min svigersøn spurgte, om
> forlygterne (alm. H4, ikke Xenon) fra en faceliftet VW Sharan vil kunne

Min kompliment. Der er ikke mange svigerfædre af din kaliber. Det typiske
er, at når man bliver lidt ældre, og i øvrigt får råd til bare at holde sig
en bil der kun af og til skal til service, så gider man ikke længere at få
snavsede fingre eller slå sig under forsøget på at løsne en fastgroet bolt.
Sådan skete det også for min far, der da jeg var dreng nærmest hver eneste
weekend skiftede motor på bilen Og i øvrigt altid kunne opfinde en
løsning på hvadsomhelst. Senere kunne han ikke engang ophidses til at synes
at problemet var interessant.
Måske går jeg selv lidt i samme retning. Jeg farer ikke på med samme iver
som i gamle dage.
Så et stort 5-tal til dig, for at deltage i så høj grad i din svigersøns
øvelser
Og undskyld at jeg ikke har noget svar på dit spørgsmål...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 26-03-09 16:20

> [...]
> øvelser
> Og undskyld at jeg ikke har noget svar på dit spørgsmål...

Yes, det er det samme med min far, nu gider han ikke engang skifte olie
selv.... Jeg er da lige rundet de 40, men synes stadig det er sjovt at
"rode" med bil.
For at komme tilbage til topic, så kan det ikke lade sig gøre uden
pladearbejde, men lad os høre hvordan det går!

/Carsten