Rummelig og velbygget mini
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 09:12

"Det tyske bilblad AutoBild prøvekørte for nylig en xxx xxx prototype og
konkluderede, at den nok var skrabet og basal. Men også forbløffende
rummelig og velbygget."

Hvilken bil er der tale om ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-03-09 09:49

">> Eque <<" skriver:

> Hvilken bil er der tale om ?

Tata Nano EU.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 09:55

http://www.bt.dk/article/20090321/bil_og_camping/90321013/

Faktisk imponerende..måske Inderne kommer
før Kineserne...noget stort er igang.

Kinesiske BYD har styr på batteriteknologien
og Inderne har magten og styrken og viljen til at massefremstille
og har penge nok til at ryste resten af verden.

Kan man frygte vi i fremtiden vil se flest
biler fra kina og indien ??

Tør i gi' et bud på fremtidens bil-marked globalt
mens vi lige holder luksus-segmentet udenfor et kort øjeblik.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-03-09 10:03

">> Eque <<" skriver:

> http://www.bt.dk/article/20090321/bil_og_camping/90321013/

Læste det i papirudgaven af avisen i går på vej hjem i flyveren.

> Faktisk imponerende..måske Inderne kommer
> før Kineserne...noget stort er igang.

Roolig nu. Der går mange år før europæerne "tør" købe indiske biler. Se
bare hvor længe de har været om at overgive sig til koreanske biler.

> Kinesiske BYD har styr på batteriteknologien

Har de, eller påstår de det bare.....

> og Inderne har magten og styrken og viljen til at massefremstille

Jep

> og har penge nok til at ryste resten af verden.

Nope

> Kan man frygte vi i fremtiden vil se flest
> biler fra kina og indien ??

Nej, det skal du ikke frygte.

Der er intet at frygte ved det. Det er den globale udvikling. Først
producerede man biler i vesteuropa, så flyttede man produktion til det
tidligere østeuropa for at spare produktionsomkostninger. Så begyndte de
at forlange mere i løn og produktion flyttes igen længere "østpå". Nu er
det bare langt lettere for et firma internt i de omtalte lande at komme
i gang med produktion af billige biler, en udefra kommende virksomheder.
Sådan er markedspolitikken.

Når der nu er gået 5-10 år ser vi lige så gode biler fra Kina og Indien
som fra Europa.

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-03-09 10:12

>">> Eque <<" skriver:
>>
> Roolig nu. Der går mange år før europæerne "tør" købe indiske biler. Se
> bare hvor længe de har været om at overgive sig til koreanske biler.

Det er jo historien om Japanske biler om igen-igen-igen......
I slutningen af tresserne da de Japanske biler begyndte at strømme ind over
Europa bredte der sig samme skepsis overfor dem, og se hvor de står idag, de
har vel omkring 30-40% af markedet i DK ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Klaus G.

Dato : 22-03-09 10:25

> [...]
> ind over Europa bredte der sig samme skepsis overfor dem, og se hvor
> de står idag, de har vel omkring 30-40% af markedet i DK ?
Ikke helt...

Vi har jo set flere crashtests af kiniske biler hvor det går helt galt. Det
er jo nok det som skræmmer flest folk.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 22-03-09 10:35

> Roolig nu. Der går mange år før europæerne "tør" købe indiske biler. Se
> bare hvor længe de har været om at overgive sig til koreanske biler.

Ja jeg skal absolut ikke nyde noget af Indisk kvalitet, efter jeg har
oplevet min svigmors Suzuki Alto - nøj hvor noget skrammel...

Mvh
Hans

Fra : Brian Lund

Dato : 22-03-09 14:55

> Ja jeg skal absolut ikke nyde noget af Indisk kvalitet, efter jeg har
> oplevet min svigmors Suzuki Alto - nøj hvor noget skrammel...

Men Suzuki er Japansk?

Nu har jeg ikke prøvet en nyere suzuki, men jeg har været passager i en lidt
ældre swift vistnok en model 3'er... Ikke noget der imponerede, generelt
skrabet inkl. i motorrummet hvor der sad en mælkekarton og pumpede benzinen
rundt. (1,0 liters motor)
På en god dag kunne man med tilløb lige klemme den op på 130 km/t ned ad en
lang bakke (eks. motorvejen sydfra mod nord ved Kolding). På flad vej vel
110 km/t max!

Men jeg er sikker på man får en hel anden følelse i nogen af de større og
nyere suzu'er...

Brian

Fra : Steen

Dato : 22-03-09 18:42

> Kan man frygte vi i fremtiden vil se flest
> biler fra kina og indien ??

Især Kina, og måske også Indien, kommer nok til at dominere hele
verden...ikke kun mht. biler...i løbet af en generation eller to.

Fra : Allan

Dato : 22-03-09 10:15

> [...]
> konkluderede, at den nok var skrabet og basal. Men også forbløffende rummelig

Indiske Tata Nano

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-09 11:57

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
> "Det tyske bilblad AutoBild prøvekørte for nylig en xxx xxx prototype og
> konkluderede, at den nok var skrabet og basal. Men også forbløffende
> rummelig og velbygget."
>
> Hvilken bil er der tale om ?

Nu må du ikke gøre det for vanskeligt for os *SMIL*

http://www.google.dk/search?hl=da&q=Det+tyske+bilblad+AutoBild+pr%C3%B8vek%C3%B8rte+for+nylig+en+prototype+og&meta=

per

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 22-03-09 16:37

On Sun, 22 Mar 2009 14:54:49 +0100, Brian Lund wrote:

> [...]
> vel 110 km/t max!
>
> Men jeg er sikker på man får en hel anden følelse i nogen af de større

Folk taler gennemgående pænt om de nye Swift'er (2004+). Ikke helt så pænt
om Grand Vitara'en, som vist er lige med det tørstigste når man sætter
noget på krogen.