Internet Explorer 'hænger'. Hjælp!
Fra : Anders O

Dato : 29-07-01 19:45

Hej Alle
Jeg har fået et mystisk problem. Når jeg surfer på nettet får jeg ca. hver
andet eller tredie minut en periode på 30-40 sekunder hvor Internet Explorer
bare står og 'hænger' hvis jeg skriver en URL eller klikker et link. Efter
de 30-40 sekunder popper siden frem og alt fungerer normalt, men altså kun
nogle minutter, så sker det igen.

Jeg har prøver at installere Netscape og har her præcis samme problem. Men
min forbindelse fungerer fint, f.eks. kan jeg uden problemer høre netradio
og downloade. Jeg bruger Explorer 5.0 og har en ADSL-forbindelse.

Kan nogen hjælpe?
På forhånd tak
Anders

Fra : Madsen

Dato : 29-07-01 19:55

"Anders O" <a@adr.dk> skrev:

> [...]
> andet eller tredie minut en periode på 30-40 sekunder hvor Internet Explorer
> bare står og 'hænger' hvis jeg skriver en URL eller klikker et link.

Er det ikke noget med at de her netkort helst skal have en fast IP,
eller er det kun pga. forsinkelsen ved opstarten man giver dem det?
Jeg har ikke selv netkort og ingen erfaring med dem, men har hørt
at det mange gang kan hjælpe at give det en fast IP-adresse så
det ikke står og søger efter et eller andet.

Prøv evt. at se dette indlæg:
Dette eksempel drejer sig godt nok om en hvor computeren holder
en stor pause under boot, men jeg mener altså at have læst om et
par stykker der har haft det samme problem med browseren og
fået det løst på samme måde også, men er ikke 100% sikker.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Anders O

Dato : 29-07-01 23:04

Tak for hjælpen. Mit problem opstod faktisk da jeg fik et nyt netkort
(udover ADSL-kortet) i computeren. Det har jeg nu slået fra og så virker
Internet Explorer tilsyneladende fint igen. Jeg har dog ikke kunne finde ud
af at tildele netkortet en fast IP.
Anders

Fra : Madsen

Dato : 29-07-01 23:14

"Anders O" <a@adr.dk> skrev:

> Jeg har dog ikke kunne finde ud af at tildele netkortet en fast IP.

Ja her må jeg så desværre sige at jeg ikke kan hjælpe dig, for jeg
har somsagt ikke selv et sådant i min pc, men mon ikke der skulle
ske at komme en eller anden forbi som ved hvordan.(?)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.