MS Windows
briani 27239
Koble USB om til seriel via software
Fra : Morten P

Dato : 01-04-09 11:21

Min telefon sluttes til via USB.
Ikke alle programmer (som jeg ikke har kontrol over) kan snakke med den
opståede COM13 port.

Jeg ønsker en slags virtuel seriel port som tilbyder en helt ren tilgang og
som så selv kobler op til COM13 og proxyer data derimellem de to porte.

Nogen der kender programmer der kan den slags?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-04-09 11:51

On Wed, 1 Apr 2009 12:21:29 +0200, "Morten P" <spam@spam.spam> wrote:

>Min telefon sluttes til via USB.
>Ikke alle programmer (som jeg ikke har kontrol over) kan snakke med den
>opståede COM13 port.
Din COM13 er en serielport, så du skal ind og ændre den fra 13 til
1,2,3 eller4 alt efter hvad der ledigt og hvad dit program kan snakke
med.
Enhedshåndteringen, porte (com & lpt), vælg COM13, højerklik
egenskaber, vælg faneblad Portindstillinger, klik avanceret, forneden
er der mulighed for at ændre com portinstillinger.

/Hans

Fra : Morten P

Dato : 01-04-09 13:11

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> Din COM13 er en serielport, så du skal ind og ændre den fra 13 til
> 1

Jeg fik udtrykt mig uklart.
Det er ikke portnummeret den ikke kan snakke med, det er selve porten.
Andre programmer, f.eks. Hyperterminal, kan godt snakke med telefonen på
porten.

Tanken er at en proxy imellem vil fungere.